Logitech Dual Optical vast na opstart

Pagina: 1
Acties:

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 16:31
Ik heb een irritant probleem en hopelijk kunnen jullie me helpen. De search leverde niet het antwoord op.

Probleem: Bij elke opstart van Windows, zit de muis vast. Het systeem doet het gewoon en met het toetsenbord kan ik alles draaien. Dit probleem kwam eerst af-en-toe voor, nu altijd.

Een halve oplossing: de muis uit de usb-poort trekken en weer terugplaatsen in dezelfde usb-poort of een andere usb-poort geeft een kort ratelen van de harde schijf en normaal functioneren van de muis.

Geprobeerd: nieuwste drivers: mw9791nld, geen verbetering.

Systeem:

Muis: Logitech Dual Optical
Toetsenbord: Logitech Internet navigator (met it222nld drivers)
AMD 64-bit 3400+
MSI K8N NEO Platinum nForce3 (Bios version 1.3)
2 x Corsair 512MB DDR400 64MX64 Value Select PC400 Cas 2.5
Ati Radeon 9800 Pro Atlantis (CATALYST 4.9)
Creative Soundblaster Audigy 2 ZS (Driver 5.12.1.442)

Verwijderd

Gooi die drivers eens gewoon weg!
En probeer het dan nog eens.

• eR1k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-02 01:08
inderdaad die drivers van logitech zijn niet al te goed imho. Uninstall ze en maak gebruik van de standaard drivers van XP, werkt stukken soepeler :)

• honey
TerraNova schreef op 14 oktober 2004 @ 19:14:
inderdaad die drivers van logitech zijn niet al te goed imho. Uninstall ze en maak gebruik van de standaard drivers van XP, werkt stukken soepeler :)
Daar heb ik over nagedacht, maar dan kun je de snelheid van de muis en de knoppen toch niet configureren?

• eR1k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-02 01:08
Zeker kan je de snelheid van de muis wel configureren :) Wat betreft de indeling van de knoppen volgens mij niet. Ik zou als ik jouw was dit gewoon eerst even proberen en als je muis het goed doet zou ik geen drivers van logitech zelf instaleren. Als je muis het nog steeds niet goed doet zou je kunnen kijken naar wat oudere drivers van logitech, want niet alle drivers zijn even goed.

• honey
Met de Windows-drivers werkt inderdaad alles weer goed. Helaas kun je de knoppen niet veranderen. Weet iemand of dat toch kan?

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Heey, ik zit met precies het zelfde probleem voor mijn Cordless Optical Mouse for Notebooks.
Een vrij klein ding.
Even de kleine ontvanger opnieuw inpluggen en het is weer opgelost inderdaad en soms blijft ook helemaal niet hangen bij het opstarten van mn notebook. Vooral als ik de ontvanger pas inplug als ik het Windows XP "CTRL+ALT+DEL" loginscherm voor me heb, heb ik geen last van een vastgelopen muis.
Met de standaard Windows drivers loopt ie inderdaad helemaal niet vast, maar met de Logitech software kan ik zien wat het batterijniveau van de batterijen en in mijn muis is.
Ik kies de gulden middenweg en plug mijn ontvangertje wel opnieuw in. :P
Voor Logitech muizen met een draadje en zonder extra knoppen zou ik de Logitech software niet installeren.

• honey
Update: ook met de windows drivers dezelfde klachten. :(

Het lijkt erop dat de usb poort nog niet klaar is en dat er een delay nodig is om de muis te herkennen?

Iemand nog suggesties??

• caipirinha
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Heb ooit eens zo´n probleem gehad toen ik twee apparaten (muis+portable harddisk) op de front usb poort aansloot. Die harddisk trok zoveel stroom uit de poort dat de muis afnokte. Opnieuw inprikken en hij werkte weer. kijk eens hoe e.e.a. doorverbonden zit in je pc en welke apparaten een poort delen.

No self-respecting engineer should have to close a game to run a circuit simulation.

Pagina: 1