Hoi,
In ons netwerk heerst een diversiteit aan PC types, maar... gelukkig tegenwoordig wel (bijna) allemaal Dell.
Om eea een beetje in de peilig te houden hebben we Dell OpenManage in gebruik genomen.
Systemen worden veelal goed gedetecteerd (de uitzonderingen zijn gewoon niet goed van de OM Client Instrumentation voorzien)
Dell OM IT Assistent versie: 6.5 (uit de Windows Management System 4.1 bundel)
Dell Server Assistent versie: 6.5, maar ook wat oudere versies die nog niet geupdate zijn. - wordt aan gewerkt
Dell OM Client Instrumentation 6.1
Servers zijn volledig te controleren. Updates sturen, aanpassingen doen... noem maar op, dat werkt.
- Dell IT Assistant starten in R/W mode
- Configuration
- Systemconfiguration
- Selecteer een willekeurig systeem dat herkend wordt en aan staat
op dit moment wordt er in een schermpje het BIOS wachtwoord gevraagd. Username is vooraf ingevuld en grijs (kan niet veranderd worden), en het wachtwoord is leeg... (en blijft zo, aangezien de systemen waar de test op loopt geen wachtwoord hebben op het bios)
Zodra je op OK klikt komt er een foutmelding van java en klapt de applicatie er uit. Iemand die vergelijkbare problemen ervaart?
Dell OMCI 7.0 of 7.1 (de laatste versie) installeren gaat volledig mis. Het systeem wordt dan door de ITAss. niet eens als een Dell Instrumented systeem herkend. Ik kan nergens in de documentatie terug vinden dat er additionele systeemeisen zijn t.o.v. versie 6.x
Zijn er mensen die OMCI 7.x goed werkend hebben op Windows XP?
Ik kan hoog springen, ik kan laag springen... IT Ass. ziet de Remote access kaarten niet als zodanig in het systeem het zijn voor OpenManage gewoon onbekende objecten op het netwerk. Alwaar ik weet dat er SNMP communities ingesteld zijn staat dit goed, dus waarom dit nou weer niet werkt???? De bijhorende servers zijn wel gewoon 100% zichtbaar en manageble.!?
In ons netwerk heerst een diversiteit aan PC types, maar... gelukkig tegenwoordig wel (bijna) allemaal Dell.
Om eea een beetje in de peilig te houden hebben we Dell OpenManage in gebruik genomen.
Systemen worden veelal goed gedetecteerd (de uitzonderingen zijn gewoon niet goed van de OM Client Instrumentation voorzien)
Dell OM IT Assistent versie: 6.5 (uit de Windows Management System 4.1 bundel)
Dell Server Assistent versie: 6.5, maar ook wat oudere versies die nog niet geupdate zijn. - wordt aan gewerkt
Dell OM Client Instrumentation 6.1
Servers zijn volledig te controleren. Updates sturen, aanpassingen doen... noem maar op, dat werkt.
- Dell IT Assistant starten in R/W mode
- Configuration
- Systemconfiguration
- Selecteer een willekeurig systeem dat herkend wordt en aan staat
op dit moment wordt er in een schermpje het BIOS wachtwoord gevraagd. Username is vooraf ingevuld en grijs (kan niet veranderd worden), en het wachtwoord is leeg... (en blijft zo, aangezien de systemen waar de test op loopt geen wachtwoord hebben op het bios)
Zodra je op OK klikt komt er een foutmelding van java en klapt de applicatie er uit. Iemand die vergelijkbare problemen ervaart?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| java.util.NoSuchElementException
at java.util.VectorEnumerator.nextElement()
at ita65.api.SocketConnection.getDesktopAlertConfig(NodeSession session) in
D:\ITA6530\Source\ita_legacy\UI\ITA65Project\ita65\api\
SocketConnection.java:line 973
at ita65.model.SystemSession.GetDesktopAlertConfig() in D:\ITA6530
\Source\ita_legacy\UI\ITA65Project\ita65\model\SystemSession.java:line 256
at ita65.ui.view.actions.DesktopConfigView.SystemxListViewSingleClick
(Systemx[] systems) in D:\ITA6530\Source\ita_legacy\UI\ITA65Project\ita65
\ui\view\actions\DesktopConfigView.java:line 602
at ita65.ui.widget.SystemxListView.m_List_click(Object source, Event e) in
D:\ITA6530\Source\ita_legacy\UI\ITA65Project\ita65\ui\widget\
SystemxListView.java:line 600
at com.ms.wfc.core.EventHandler.invoke(Object sender, Event e)
at com.ms.wfc.core.Component.fireEvent(Object key, Event e)
at com.ms.wfc.ui.Control.onClick(Event e)
at com.ms.wfc.ui.ListView.wmNotify(Message m)
at com.ms.wfc.ui.ListView.wndProc(Message m)
at com.ms.wfc.ui.ControlWindow.wndProc(Message m)
at com.ms.wfc.app.Window.callback(Int32 hWnd, Int32 msg, Int32 wParam, Int32 lParam) |
Dell OMCI 7.0 of 7.1 (de laatste versie) installeren gaat volledig mis. Het systeem wordt dan door de ITAss. niet eens als een Dell Instrumented systeem herkend. Ik kan nergens in de documentatie terug vinden dat er additionele systeemeisen zijn t.o.v. versie 6.x
Zijn er mensen die OMCI 7.x goed werkend hebben op Windows XP?
Ik kan hoog springen, ik kan laag springen... IT Ass. ziet de Remote access kaarten niet als zodanig in het systeem het zijn voor OpenManage gewoon onbekende objecten op het netwerk. Alwaar ik weet dat er SNMP communities ingesteld zijn staat dit goed, dus waarom dit nou weer niet werkt???? De bijhorende servers zijn wel gewoon 100% zichtbaar en manageble.!?
[ Voor 23% gewijzigd door Firefox op 15-10-2004 10:54 ]
Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.