Toon posts:

HDD corrupt? HELP!

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

ik heb hier een PC van ene dude staan die had gevraagt of ik hem kon fixen.

Ik Windows XP pro cd erin. Geboot en quick format.
Alles gaat goed en hij installeert Windows prima.

Toen wilde ik SP2 installeren via de door mij bestlede cd 8) maar toen kreeg ik blue screan. Ik denk, kut SP2. Dan maar eerst Norton antivirus 2005. En na een tijdje weer blue screan. Ik die fout opgezocht. Schijnt de HDD corrupt te zijn of zo.

Nu ik dus schijfcontrole gedraait maar helaas :(

Nu zoek ik dus een programma waarmee ik ff heel die hardeschijf ECHT goed leeg maak, ff check en dan weer een NTFS partitie derop zet.

Ik heb al via Partion Magic er een Fat van gemaakt, toen scandisk gedaan en dan vind ie inderdaad een bad sector. Maar hij zegt dat ie hem gefixed krijgt :S Blijkbaar toch nie :P

Iemand dus zo'n programma waar ik de hardeschijf goed mee controleer/leegmaak of een ander idee?

Thx !!

Mzzl,
Wimpie.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
In de FAQ staan test-tooljes voor verschillende hardwarefabrikanten. Als zo'n tooltje aangeeft dat je harde schijf brak is kun je in de meeste gevallen gewoon garantie claimen.

🌞🍃

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als er daadwerkelijk badsectors opzitten moet je hem gewoon RMA'en.

Zelf gebruik ik altijd FDISK om even een partitie te aken en om te kijken of hij dan blijft hangen bij "trying to recover allocation unit" dan weet je zeker dat hij wel/niet goed is.

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
gewoon op de website van het merk hdd een soort diagnostisch tooltje downloaden en testen. Als je dan fouten hebt gevonden, kun je de hdd RMA-en. Zitten er geen fouten op de hdd, dan zit het probleem dus ergens anders...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is hier op GoT de bedoeling dat je research pleegt eer je een topic opent. Daaronder valt o.a. het raadplegen van de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum. Hier in OM is dat dus de OM FAQ / Beleid :)

Verder raad ik je aan om terug te klikken naar de [faq]registratievoorwaarden[/] en deze alsnog aandachtig te doornemen, incluis de onderliggende linkjes. Zodoende krijg je een beter beeld van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)

Dit topic is gesloten.