Toon posts:

[Norton Speed Disk] vrij ruimte voor systeem gebruik *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje, heb er helaas niets over kunnen vinden op GoT:
Als ik defragmenteer bij NSD, wordt er ruimte gereserveerd voor systeem gebruik (free space for system use/vrij ruimte voor systeem gebruik) op alle schijven behalve c:
Het is best een groot stuk, ik schat 1/10-1/6e van de schijfruimte. Weet iemand of ik dat kan wijzigen/verwijderen? Ik vermoed dat het ergens een windows instelling is (ik heb zelf nu XP SP2), maar kan het niet vinden... Bij voorbaat dank! :)

Update:
Ik zie dat het nu alleen op de d-schijf is, terwijl ik het eerst ook altijd zag op de e-schijf. Mijn e-schijf is voor ruim 80% vol. Verkenner -> Eigenschappen telt de ruimte die gereserveerd zou zijn, niet mee :? Na Office update is trouwens altijd een MSOCache directory aanwezig die ik gewoon weggooi.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 18:03 ]

Verwijderd

Bedoelt dat proggie niet hetgeen voor een systeemherstel dat door het systeem wordt gebruikt.
Het lijkt me sterk dat je 1/10e gedeelte van je hdd niet kan gebruiken "want het systeem gebruikt het".
Systeemherstel heb je namelijk alleen op je c dacht ik zo :/.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb systeemherstel uitgeschakeld voor alle schijven in het configuratiescherm bij systeem, tabblad systeemherstel.

Ik heb overigens nooit een melding gehad, dat mijn schijf vol is, vooral ook daarom vind ik het vaag dat Norton (?) ruimte lijkt te reserveren...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 18:00 ]

Verwijderd

Bij mij doet ie het de ene keer wel, en de andere keer niet. Op C:\ meestal wel trouwens. Als de schijf ver vol zit dan doet ie het niet meer. Dat roze stuk aan het begin.

Ik vind het ook complete waanzin.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij klopt doet hij het maar op 1 schijf, bij mij was het dus eerst d: en nu :e |:( Dus niet op alle schijven, zoals ik eerst zei. Op c: heb ik het bij mijn weten nooit gehad...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 21:49 ]

Verwijderd

Bij mij wil ie het af en toe vrolijk op alle partities doen. Versie 2002 trouwens.
Pagina: 1