Toon posts:

volume knop lossolderen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn volume knop van mijn versterker is een paar keer door gedraaid waardoor hij niet meer werkt. De volume knop bestaat uit een gemotoriseerde potmeter die op een apart printje is gesoldeerd. Als ik het stangje op de potmeter waar de knop aan vast zit indruk dan lijkt hij te werken, hij slaat normaal over. Is dit te repareren of moet ik een nieuwe potmeter halen? En als ik een nieuwe moet halen heeft iemand misschien een tip hoe ik de potmeter van het printje verwijder hij zit namelijk met 24 pennetjes vast en dat wordt een heel gepruts vermoed ik.

Alvast bedankt

Verwijderd

Als hij dolgedraaid is maakt de loper niet goed contact meer > vervangen.

Tip: soldeerbout + zuigpompje of desoldeerbout ;)

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 17:46
Je kunt het ook met desoldeer litze doen dat kost maar een paar euro per rolletje
maar ik zou eert maar proberen om een nieuwe te krijgen want dat wil nogal eens tegenvallen qua prijs en levertijd.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

Verwijderd

Topicstarter
Heb net even rondgekeken, de levertijd van de potmeter was geen probleem maar een orginele kost €42.10 ex. btw. Is dat normaal dat die dingen zo duur zijn?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Een normale potmeter kost maar een paar euro, maar gezien het feit dat hij met 24 pinnetjes vastzit kan ik concluderen dat dit geen gewone potmeter betreft.
Een gewone potmeter heeft namelijk 3 pootjes (of 6 voor stereo).

Ik zou het ding toch maar eens openmaken om te kijken of er het een en ander te repareren valt.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.