8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Let op: voor zowel VB als MSCOMM is een Chr$(0) niets meer dan een gewoon karakter (VB gebruikt geen null-terminated-strings, maar houdt gewoon zelf de lengte bij). Misschien dat het apparaat/de software aan de andere kant er meer moeite mee heeft?
[ Voor 24% gewijzigd door Kuhlie op 14-10-2004 17:21 . Reden: iets voorzichtiger geformuleerd... ]
het apparaat aan de andere kant is een door mij geprogrammeerde microcontrollor. Die met een echte muis wel doet wat ik verwacht.
ik krijg in visual basic nix gelezen of geschreven op 1200 baud. Hyperterminal lukt het wel.
met cheapcomm kan ik verder wel elk willekeurig getal van 1 to 255 schrijven.
8<------------------------------------------------------------------------------------
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Verwijderd
CheapComm is vast geschreven in C(++)Super_ik schreef op 14 oktober 2004 @ 17:35:
met cheapcomm kan ik verder wel elk willekeurig getal van 1 to 255 schrijven.
Ah, het probleem is dus niet dat je geen Chr$(0) kan schrijven, maar dat je niet weet hoe je wat-dan-ook moet schrijven... (dan is je titel dus eigenlijk fout, maar dat terzijde).Super_ik schreef op 14 oktober 2004 @ 17:35:
ik krijg in visual basic nix gelezen of geschreven op 1200 baud. Hyperterminal lukt het wel.
Eigenlijk moet ik je bestraffend toespreken, omdat je de help niet hebt gelezen... maar in plaats daarvan ben ik (veel te) lief:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| Option Explicit Private Sub Form_Load() MSComm1.CommPort = 3 'COM3 MSComm1.RThreshold = 1 'zodra er 1 byte is binnengekomen 'wordt de OnComm-event gegooid MSComm1.PortOpen = True 'zet de poort open 'De help zegt: ' "To send binary data, you must pass ' a Variant which contains a byte array ' to the Output property." 'ofwel: lees de help! Dim data As String data = "AT" & vbCr Dim dataByteArray() As Byte dataByteArray = StrConv(data, vbFromUnicode) MSComm1.Output = dataByteArray End Sub Private Sub MSComm1_OnComm() 'De help zegt: ' "The InputMode property determines the ' type of data that is retrieved with ' the Input property. ' (...) ' If InputMode is comInputModeBinary then ' the Input property returns binary data ' in an array of bytes in a Variant. Dim dataByteArray() As Byte MSComm1.InputMode = comInputModeBinary dataByteArray = MSComm1.Input Dim data As String data = StrConv(dataByteArray, vbUnicode) MsgBox data End Sub |
[ Voor 91% gewijzigd door Super_ik op 14-10-2004 19:03 ]