Toon posts:

[gnome nautilus] treeview en details niet beschikbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Op veel screenshots van nautilus zie ik dat mensen aan de linkerkant van de filemanager een "treeview" hebben, terwijl ik dat met geen mogelijkheid voor elkaar kan krijgen! Ik zie in de nautilus-configuratie wel de optie "Show only folders" voor de treeview, maar de treeview zelf blijft weg...
Ook zie ik veel dat mensen aan de linkerkant een soort "details"-frame hebben (met daarin informatie over het bestand en een preview van plaatjes e.d.), die ontbreekt bij mij ook.
Ik gebruik nu al maanden Gnome, maar hoe ik dit voor elkaar moet krijgen, weet ik echt niet! Heeft iemand enig idee?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Uhm, welke Gnome versie?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:49
En meteen ook maar: welke distributie (versie)?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses, daar had ik natuurlijk aan moeten denken! Ik draai Fedora Core 2 test 3 met Gnome 2.8 (stable). Daarvoor draaide ik respectievelijk Fedora Core 1, 2, 2test1 en 2test2, allen zonder de dingen die ik zoek.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:45
Bij View zet je het side panel aan, vervolgens krijg je aan de linkerkant een panel. Hierin zit bovenin een knopje waarmee je kunt kiezen voor diverse mogelijkheden, waaronder de Treeview.

Overigens gebruik ik gnome 2.8 en ziet die treeview er toch een stukje beter uit dan toen ik voor het laatste dat ding gebruikte in gnome 2.4, dus resultaten zouden tegen kunnen vallen afhankelijk van de versie die je gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen optie "side panel" o.i.d. in mijn view-menu... Dit is toch niet een apart soort package ofzo?

• Bergen
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 16:45:
Ik heb geen optie "side panel" o.i.d. in mijn view-menu... Dit is toch niet een apart soort package ofzo?
Nee... Side pane heet ie trouwens om precies te zijn. De sneltoets is F9, probeer dat eens?

Verwijderd

Topicstarter
Nope, F9 doet helemaal niks...

Verwijderd

gconf-editor opentrekken en dan
apps -> nautilus -> preferences ---> always_use_browser

heeft bij mij ook lang geduurd voordat ik 'm vond ;)

• Bergen
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 16:58:

Maar die optie is ervoor dat Nautilus niet bij elke dubbelklik een nieuw venster opent, niet voor 't Side Pane toch?

Verwijderd

GNOME 2.8 heeft dat niet meer, omdat GNOME 2.8 by default de spatial interface gebruikt. Dan krijg je alleen vensters. Dat is makkelijker en mooier, volgens de ontwikkelaars en usability experts.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 16:58:

Ja! Die zocht ik! Bedankt!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

een andere oplossing is het opstarten van nautilus met de toevoeging --browser

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

je kan ook naar applications > file browser gaan, dan heb je wel de "ouderwetse" nautilus (die start ook met --browser als je in de properties ervan kijkt)
Pagina: 1