Zoem in stereo speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 13:34
Ik ben pas verhuisd en nu heb ik het probleem dat er een dikke vette zoom door mijn stereo speakers klinkt als ik deze gebruik op mijn PC audio-out (dus Sound Blaster audio out op stereo aux in).
In mijn ouders huis had ik dit nooit.
Hoe kan ik dit verhelpen?

Verwijderd

Stekkertje vervangen ?

Verwijderd

Klinkt mij als een aardlus probleem. Een goedkope oplossing is mantelfilters gebruiken. Of alles op dezelfde geaarde stopcontactdoos aansluiten.

Edit: ik bedoelde idd een mantelstroomfilter :Z :Z wegens verkoudheid

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 17:08 ]

• Shadow_Zero
Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 16:15:
Klinkt mij als een aardlus probleem. Een goedkope oplossing is mantelfilters gebruiken. Of alles op dezelfde geaarde stopcontactdoos aansluiten.
Wat houdt een aardlus precies in?

Hmmmz, de stereo en PC staan een paar meter uit elkaar. Het wordt lastig om ze op dezelfde contactdoos te krijgen.
In mijn ouders huis zaten ze trouwens ook niet op dezelfde contactdoos, wanneer zorgt het dan precies voor problemen?

Waar kun je die filters krijgen? Geen idee wat het is, maar daar kan ik wel naar googelen denk ik :)

[ Voor 10% gewijzigd door Shadow_Zero op 14-10-2004 16:27 ]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-07 13:46
ook bekend als mantelstroomfilter, voor 7 uero hier te verkrijgen voor galvanische scheiding van je antenneaansluiting.

Ze hebben ook iets voor de geluidskabel vanaf je pc naar de versterker, zie hier. Ik heb het eerste artikel gekocht, ben er blij mee (brom in versterker als versterker tv versterkt is weg), maar van pc naar versterker heb ik ook nog een dikke brom, tijd voor artikel 2 ;)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Shadow_Zero
Geen idee wat galvanisch betekent, maar dat tweede kabeltje ziet er wel uit als een oplossing :)

Bij mij is het dan zo dat de PC met de stereo verbonden is en de stereo met de receiver (waar de speakers weer op aangesloten zijn).

Ik ga het eens proberen!

EDIT:
Mijn probleem heeft toch niks met de antennekabel te maken, of wel?

[ Voor 14% gewijzigd door Shadow_Zero op 14-10-2004 17:06 ]

Verwijderd

Het aardprobleem met oplossing staat gewoon in de Faq vermeld:

AV FAQ; Veelgestelde vragen

Misschien kun je daar voortaan eerst kijken alvorens een topic te openen. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 17:26 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.