Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Verwijderd
Wie test de verbinding? Jij kunt vanuit je LAN waarschijnlijk niet je interne IP-adres bereiken, iemand anders moet het dus voor je testen.
En leg dat stuk van "this interface's address" nog eens wat duidelijker uit. Misschien zit het daar nl. wel in.
En leg dat stuk van "this interface's address" nog eens wat duidelijker uit. Misschien zit het daar nl. wel in.
Het gaat hier om een peer-2-peer verbinding. Ik probeer dus hiervandaan naar een specifiek ip te connecten via het internet en dan specifiek op die poort. Alleen de communicatie moet een tweeweg zijn, dus ook de binnenkomende data vanuit dat ip en poort moet via de modem naar de server naar de client binnen het netwerk.
Daar wordt NAT aangezet. Ik heb gekozen voor "new interface" en dan krijg ik de keuze of dit in de LAN of de WAN moet. Nou ja aangezien de poort in het adsl modem gemapped wordt naar het server ip dat verbonden is met de modem is dat dus de WAN toepassing, ik kies hier dus voor de LAN.
Wanneer je dus nu een nieuwe invoert dan heb je de keuze "Public interface connected to teh internet" of de "private interface connected to private network" ik kies hier dus voor de interface tot internet optie. Vervolgens moeten de specificaties ingevuld worden.
Bij adress pool zet ik enkel het ip neer van de betreffende client waar het op van toepassing moetzijn (dus VAN 192.168.1.85 TOT 192.168.1.85 met bijbehorende mask)
De laatste tab wordt de specifieke poort neergezet. Hier bij deze optie zijn er een tweetal keuzes:
- "on this interface"
- "on this address pool entry" (en dan ip invullen)
Ik kies daar dus voor on this interface. Vervolgens dus specifiek de poort:
Incoming : 4642
Private adress : 192.168.1.85
outgoing: 4642
Okee ik ga naar de optie Routing and Remote Access in win2k as. Daar kies je bij server iprouting, dan general en met rightclick "new interface"En leg dat stuk van "this interface's address" nog eens wat duidelijker uit. Misschien zit het daar nl. wel in.
Daar wordt NAT aangezet. Ik heb gekozen voor "new interface" en dan krijg ik de keuze of dit in de LAN of de WAN moet. Nou ja aangezien de poort in het adsl modem gemapped wordt naar het server ip dat verbonden is met de modem is dat dus de WAN toepassing, ik kies hier dus voor de LAN.
Wanneer je dus nu een nieuwe invoert dan heb je de keuze "Public interface connected to teh internet" of de "private interface connected to private network" ik kies hier dus voor de interface tot internet optie. Vervolgens moeten de specificaties ingevuld worden.
Bij adress pool zet ik enkel het ip neer van de betreffende client waar het op van toepassing moetzijn (dus VAN 192.168.1.85 TOT 192.168.1.85 met bijbehorende mask)
De laatste tab wordt de specifieke poort neergezet. Hier bij deze optie zijn er een tweetal keuzes:
- "on this interface"
- "on this address pool entry" (en dan ip invullen)
Ik kies daar dus voor on this interface. Vervolgens dus specifiek de poort:
Incoming : 4642
Private adress : 192.168.1.85
outgoing: 4642
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||