Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-11 23:47

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
Hi,

Volgend jaar wil ik graag een lange (min 1 jaar) reis gaan maken. Omdat ik mijn digitale camera mee wil nemen heb ik een manier nodig op onderweg mijn foto's ergens op te slaan. Daarnaast wil ik ook graag een dagboek en website bijhouden, en als het even kan mijn email ontvangen/lezen/opslaan (via een internetcafe) op een eigen machine. Ik zit dus te denken aan het aanschaffen van een klein palm/tablet pc/organiser/laptop achtig iets.
Aangezien mijn verstand van dergelijke gadgets vrij nihil is vroeg ik mij af wat jullie gadget mensen mij zou adviseren voor een machinetje dat aan de volgende minimale eisen voldoet:
- 2Gb opslag ruimte
- aan te sluiten op externe monitor
- aansluiten 'echt' toetsenbord
- USB uitgang (liefst 2.0)
- lang werkende accu

Wil graag een oprolbaar/opvouwbaar toetsenbord meenemen zodat ik een stukje eenvoudiger een en ander weg kan tikken (en daarnaast dan meteen ook geen problemen heb met gekke toetsenborden in internetcafe's ;))

Heb inmiddels een aantal website's bezocht, en las over de net uitgekomen Oqo, ziet er erg leuk uit, maar bezit wel een langzame USB poort, een complete Windows XP (lijkt me overdreven), en daarnaast is 2,000 dolar toch wel een beetje boven mijn budget.
Zelfde geldt voor een aantal TabletPCs die ik zag; ze zien er mooi uit (en volgens mij hebben ze vaak betere specs dan de Oqo) maar zijn ook erg duur.
Iets iPod / imagetank-achtigs lijkt me erg interessant, maar nadeel is weer dat je op deze systeempjes geen tekst kunt verwerken, en emailen waarschijnlijk helemaal kan vergeten.
Een eenvoudige laptop kan dit alles natuurlijk prima, maar gezien het gewicht en formaat is die weer niet echt aantrekkelijk. Daarnaast herinner ik me een laptop die ik een aantal jaar geleden van me baas leende waarmee ik net de treinreis Amsterdam - Maastricht mee vol kon werken, en 2.5 uur accu is toch echt te weinig.

Wat zijn jullie ideeen hierover als gadget guru's? Wat voor een systeem zouden jullie aanschaffen / overwegen als je in mijn schoenen stond?

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:52
ipaq (pda) met microdrive (hardeschijf) en opvouw toetsenbord ?

alleen heb je wel iets van wifi nodig, want de meeste internetcafe's bieden geen mogelijkheid om je eigen pc aan te sluiten. via wifi zou dat makkelijker gaan.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

Lees dit even door :) : 6 maanden backpacken: hoe foto's opslaan? , qua foto opslag, als je bereid zou zijn 2 apperaten mee te nemen.
alleen heb je wel iets van wifi nodig, want de meeste internetcafe's bieden geen mogelijkheid om je eigen pc aan te sluiten. via wifi zou dat makkelijker gaan.
De kans dat je een hotspot tegen komt is erg afhankelijk van waar je naar toe gaat :) ; Oftewel: TS, waar ga je naartoe?

DM!

• BetuweKees

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
wibblemoo schreef op 14 oktober 2004 @ 16:02:
dus een datatransfer tussen de twee pc's (mijn eigen dingetje en die internet pc) zou ik volgens jou niet via een usb verbinding oid kunnen regelen (machine aansluiten zodat het een USB massstorage device wordt?)
JHS schreef op 14 oktober 2004 @ 16:10:
Lees dit even door :)
[...]
De kans dat je een hotspot tegen komt is erg afhankelijk van waar je naar toe gaat :) ; Oftewel: TS, waar ga je naartoe?
Staan inderdaad veel interesante dingen in dat topic. De CD-opstuur en file-upload methode's had ik ook al aan gedacht. Ga liever voor een alles in een oplossing ook ivm gewicht wat al in andere topic genoemd wordt (wil zelf gaan pseudobackpacken als in op de fiets), maar dan nog lijkt het me niet meer dan verstanding om met enige regelmaat backups te branden en die naar huis te sturen.

Wat betreft de bestemming: Plan is Midden-Oosten, Centraal-Azie, China, Zuid-Oost Azie. Gebieden waar ik zelf niet echt aan veel high-tech internet cafes moet denken als ik eerlijk ben, dus liever even copy-paste een mailtje versturen dan halverwege er achter komen dat de stroom uit valt. Maar goed, ben hier nog nooit geweest, dus wie weet schat ik dat wel helemaal verkeerd in (was twee jaar geleden ook al verbaasd om in ieder gehucht in Roemenie een internet cafe met vaak een dikke internet verbinding te vinden (als je maar goed vraagt aan de locals, mn jongeren..))

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:52
dus een datatransfer tussen de twee pc's (mijn eigen dingetje en die internet pc) zou ik volgens jou niet via een usb verbinding oid kunnen regelen (machine aansluiten zodat het een USB massstorage device wordt?)
dat is een mogelijkheid ja. maar dan zou je ook gewoon je digicam direct in kunnen pluggen. denk dat een laptop 't makkelijkst is.

(mooiste zou natuurlijk gewoon via gprs/gsm inbellen en versturen, kan je dat op iedere locatie doen)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

overbodige title-tag verwijderd :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• BetuweKees

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
Canaria schreef op 14 oktober 2004 @ 21:20:
overbodige title-tag verwijderd :)
sja.. ik dacht laten we t duidelijk houden ;)
wibblemoo schreef op 14 oktober 2004 @ 19:49:
dat is een mogelijkheid ja. maar dan zou je ook gewoon je digicam direct in kunnen pluggen.
dat is niet helemaal waar; zet ik de foto's van digicam over naar een ander medium dan zijn mijn flash kaartjes nl weer leeg.
(mooiste zou natuurlijk gewoon via gprs/gsm inbellen en versturen, kan je dat op iedere locatie doen)
mooi wel, maar haalbaar niet echt denk ik; ik betwijfel namelijk sterk of je in gebieden als midden azie en china een betrouwbaren verbinding kan opzetten, laat staan een gsm mast weet te vinden..

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-11 12:48
Lees eerst ff deze topic door!

6 maanden backpacken: hoe foto's opslaan?

Handtekening

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
BetuweKees schreef op 14 oktober 2004 @ 17:16:
[...]
Wat betreft de bestemming: Plan is Midden-Oosten, Centraal-Azie, China, Zuid-Oost Azie. Gebieden waar ik zelf niet echt aan veel high-tech internet cafes moet denken als ik eerlijk ben, dus liever even copy-paste een mailtje versturen dan halverwege er achter komen dat de stroom uit valt. Maar goed, ben hier nog nooit geweest, dus wie weet schat ik dat wel helemaal verkeerd in (was twee jaar geleden ook al verbaasd om in ieder gehucht in Roemenie een internet cafe met vaak een dikke internet verbinding te vinden (als je maar goed vraagt aan de locals, mn jongeren..))
Elk zelfrespecterend gehucht heeft minstens 1 internetcafé om de locale jeugd van Counter-Strike te voorzien in bijvoorbeeld Thailand en Laos.
Pagina: 1