Beeld 9800XXL vernaggelt

Pagina: 1
Acties:

• Sander_v
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 11:12

Sander_v

Als je bukt ga je harder!

Topicstarter
PC van mijn Broertje (Aldi (Medion)apparaat met o.a. P4 3.0, WinXP en Ati 9800XXL
(is variant van 9800XT met 128MB) deed een beetje raar.
Alles werkt naar behoren maar er komen rare fouten in het beeld:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/s.verheij/tweakers/verneukt%20beeld.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/s.verheij/tweakers/tweakers%20verneukt.jpg

dus overal groene en of roze vlekken (vaak in een streeppatroon).

(Fouten komen al voor in de opstartfase, dus kan niet aan drivers liggen denk ik dan).
Kaart is niet/nooit overgeklokt, en heeft de standaard koeler.

Alles getest (mobo, kabels, scherm, drivers), en het blijkt aan de kaart te liggen,
want hij reproduceert het ook in mijn PC (Abit BE-7 met P4 2.4 1024MB)
zowel via de DVI als de D-sub aansluiting.

Mijn conclusie: kaart is kapot.

Wat denken jullie? Is er nog hoop?

10x 320W JA Solar @ SolarEdge SE3000H (3200 Wp)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kaart is brak. Om (laten) ruilen dus, neem aan dat je nog garantie hebt :)

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:28

Hu9o

Schokkend

Mss wordt de kaart teheet.

Kan je ook voelen of het koel element erg heet wordt??

Trouwens wel vaag dat je hier zo een screenshot van kan maken.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Zoits gebeurde ook met de ALDI pc van men tante, toen had ik de Omega Drivers geinstaleerd wat op de frontpage staat op tweakers.net waren ze opgelost :) .

• Sander_v

Sander_v

Topicstarter
Hu9o schreef op 14 oktober 2004 @ 15:58:
Mss wordt de kaart teheet.

Kan je ook voelen of het koel element erg heet wordt??

Trouwens wel vaag dat je hier zo een screenshot van kan maken.
Daar was ik zelf ook wel verbaasd over,
maar ook blij, want dat maakt het voor hier wel zo duidelijk......

Hoe kan ik het makkelijkst de temp van de GPU checken/meten?
(gewoon met de hand voelen is me iets te vaag)

Verwijderd

Sandert schreef op 14 oktober 2004 @ 16:03:
[...]

Daar was ik zelf ook wel verbaasd over,
maar ook blij, want dat maakt het voor hier wel zo duidelijk......

Hoe kan ik het makkelijkst de temp van de GPU checken/meten?
(gewoon met de hand voelen is me iets te vaag)
Jah waarom niet, als dat ding heet aanvoeld, als je daar maar fftjes je vingers erop kunt zetten dan wort ie te heet :D .

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Terug voor garantie, die dingen gaan wel vaker kapot (bij m'n vader z'n pc is ie er ook mee opgehouden en heeft het moederbord meegenomen :X)
Ik zou zelf iig nooit meer medion computers kopen, teveel problemen mee.
Hij heeft het systeem nu een halfjaar, muis is ermee opgehouden, 5.1 speakerset heeft 1 niet functionerende en 1 krakende speaker, 17" TFT monitor is al een keer teruggegaan (werd opeens helemaal wit en gaf verder geen beeld meer) en de nieuwe heeft hetzelfde probleem maar is op te lossen door stekker eruit te trekken en opnieuw er in te doen.

Goedkoop is idd duurkoop in dit geval (hoewel het allemaal nog garantie is heeft hij wel weken zonder snelle pc gezeten wat dus geld kost omdat hij er ook op werkt)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De temparatuur kun je met ATi Tool uitlezen, mits je core een temparatuur meter heeft. Je koeler moet wel heel erg stilstaan wil dat het probleem zijn, net bij het opstarten is hij niet zo heet. Aangezien je dit probleem al voor het booten van Windows hebt is het een hardware probleem, waardoor je garantie claimen kunt. Zelf zou ik niet naar een software workarround zoeken.

🌞🍃

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01-2025
Volgens mij ook gewone brakke kaart.
Is het ook al mensen opgevallen dat er de laatste heel veel R9600/9800 problemen zijn van deze aard? Kijk hier maar eens even rond vind je direct :)

• Sander_v

Sander_v

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 16:05:
[...]

Jah waarom niet, als dat ding heet aanvoeld, als je daar maar fftjes je vingers erop kunt zetten dan wort ie te heet :D .
Heb even m'n vinggers proberen te branden,
maar dat lukte niet, want de heatsink voelt slechts lauwtjes aan, zeker niet heet dus...

• Sander_v

Sander_v

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 16:02:
Zoits gebeurde ook met de ALDI pc van men tante, toen had ik de Omega Drivers geinstaleerd wat op de frontpage staat op tweakers.net waren ze opgelost :) .
Ik heb net tegen beter weten in toch even de laatste omega drivers geprobeerd, maar ook hiermee krijg ik dezelfde ellende.

Conclusie: kaart is verrot en gaat in de garantiemolen!

Iemand ervaring met de medion-garantie?
Ruilen ze hem gewoon netjes om? Komen ze aan huis?
PC is circa 4 maanden oud.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Sandert schreef op 14 oktober 2004 @ 17:19:
[...]

Ik heb net tegen beter weten in toch even de laatste omega drivers geprobeerd, maar ook hiermee krijg ik dezelfde ellende.

Ik heb samen met een vriend van mij kennis met Medion en garantie en die is gewoon top.

Bij mij was vanaf het moment dat ik ze een mailtje stuurde precies 11 dagen later dat ik mijn laptop perfect gerepareerd terug kreeg, bij mijn kennis zelfs negen dagen...

De garantiemolen van Medion is dus erg goed en ook snel :)

[ Voor 5% gewijzigd door Fairy op 14-10-2004 17:29 ]

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Sandert schreef op 14 oktober 2004 @ 17:19:
[...]

Geef aan dat de videokaart kapot is en ze komen langs met een andere videokaart om direct te vervangen :)

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:50
een 9800XXL moet je eigenlijk laten draaien met originele drivers waardoor hij op 392 MHz Core Clock loopt en Memory Clock 338 MHz. als je dan opeens de ''originele'' ati-drivers gaat gebruiken ziet windows (xp) hem opeens als een XT, waardoor hij op de XT-speeds gaat lopen, waardoor hij wat heter wordt dan normaal. en je krijgt er 200 punten extra bij als je hem op XT-speeds laat lopen, maar ik vind hem al snel genoeg, dus ik heb hem lopen op de 392/338 (676)
compare linkje 2003:
http://service.futuremark.com/compare?2k3=2643270
ik heb trouwens zelf ook de medion pc gekocht, en ik heb er niet echt problemen mee.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-08 18:33

Nik

sjaakhaar schreef op 14 oktober 2004 @ 18:12:
een 9800XXL moet je eigenlijk laten draaien met originele drivers waardoor hij op 392 MHz Core Clock loopt en Memory Clock 338 MHz. als je dan opeens de ''originele'' ati-drivers gaat gebruiken ziet windows (xp) hem opeens als een XT, waardoor hij op de XT-speeds gaat lopen, waardoor hij wat heter wordt dan normaal. en je krijgt er 200 punten extra bij als je hem op XT-speeds laat lopen, maar ik vind hem al snel genoeg, dus ik heb hem lopen op de 392/338 (676)
compare linkje 2003:
http://service.futuremark.com/compare?2k3=2643270
ik heb trouwens zelf ook de medion pc gekocht, en ik heb er niet echt problemen mee.
Dat is dus echt gelul! Je clocksnelheden pakt hij uit de bios van je kaart, en niet via de drivers. Andere srivers pakt 'ie ook gewoon goed, niets aan de hand.

Wellicht een te warme kaart (geheugen artifacts zo te zien)...

(bij deze nomineer ik sjaakhaar voor een vage post award :+ )

[ Voor 6% gewijzigd door Nik op 14-10-2004 18:16 ]

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:50
medion levert cd's mee bij hun pc's met daarop drivers, waaronder voor de videokaart, en heb jij ooit in een driver gezien dat hij in windows wordt herkent als een 9800XXL? en hoe denk jij te verklaren dat hij met dezelfde drivers maar dan van de ati-site (dus de officiele) opeens 200 punten meer krijgt alleen maar omdat hij het herkent als een 9800XT?

[ Voor 6% gewijzigd door Jorn1986 op 14-10-2004 21:49 ]

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Omdat Medion hun zaakjes wellicht niet goed voor elkaar hebben.

Wellicht een functie als Overdrive?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• robobeat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 08:49
@mojo:

hoezo heeft medion hun zaakjes dan niet op orde?

@sjaakhaar:

ligt ook aan de drivers, deze stellen de snelheid ook af.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-08 18:33

Nik

offtopic:
Maar zeker niet de kloksnelheid mensen... Dat is echt gelul... (ik weet het, ik heb 2 medion kasten, één met een 9800Xl en één met een 9800 XXL...)

[ Voor 7% gewijzigd door Nik op 15-10-2004 15:29 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:55
heb 2 vrienden die dezelfde medion PC hebben.
bij de ene persoon is de grafische kaart er ook al mee opgehouden.
ik heb gemerkt dat de case temp erg hoog is in de kast als je alle onderdelen in de orginele kast laat.
ik denk die kast de warmte niet goed kan verwerken en dat daardoor de grafische kaart bij deze PC vaak vlug kapot gaat.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Sowieso hebben die medion kaarten (iig de 9800XL en XXL) geen geweldig koeling er op zitten, zelfs met een flinke lading casefans worden ze nog bloedheet. Dat zal zeker niet bevordelijk zijn nee, opzich ook niet zo vreemd dat die dingen er snel mee ophouden.

Medion is goedkoop maar dat is te merken ook.

Pagina: 1