Toon posts:

[WIN98SE] Probleem driver installatie modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met een Creative V.92 HSP PCI modem aan t installeren op een win 98 se pc.
Na dat het modem in de pc was gebouwd kreeg ik een scherm die voreg om de drivers en heb ik de drivers van win 98 se aangewezen en deze waren geinstalleerd. Na een reboot dus proberen verbinding te maken en kijg de volgdende fout:
Fout 630: De computer heeft geen antwoord van de modem ontvangen. Controleer of de modem is aangesloten en schakel eventueel de modem uit en weer in.
Ik heb dus de modem verwijdert, toen hem uit het pci slot gehaald en in een ander pci slot geplaatst. Hielp ook niet want na de installatie van de drivers kreeg ik weer dezelfde fout.

Ik kijk dus bij apparaatbeheer en zie ik bij het modem een geel uitroepteken en ik kijk dus naar de betreffende fout:
De NTKERN.VXD,
CONFIGMG.vxd apparaatlaadprogramma's kunnen het stuurpogramma voor dit apparaat niet laden (Code 2).

Als u dit probleem wilt verhelpen, klikt u op Stuurprogramma bijwerken.
na nogmaals een herinstall van het modem werkt het nog niet.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp is het een irq probleem? Alleen van die oplossing snap ik niet veel..

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:14

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

ik heb een jaar geleden t zelfde gehad, ook met een V.92 HSP modem, maar dan van Conexant.

Bij mij hielp 't door de geluidskaart te verwijderen, het modem te installeren met de nieuwste drivers, en daarna weer de geluidskaart te installeren. Daarna moest ik de geluidskaart wel handmatig een andere (vrije) IRQ toewijzen om een conflict te voorkomen.

suc6

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
mja, ik probeer nu dus in de bios te komen om irq's te kunne de-reserveren :P Het gaat om een Compaqdeskrpo 4000, en ik had niet verwacht dat ik dit ooit moest vragen. Hoe kom ik in bios :? Ik heb al bijna alles geprobeert, del, f1 f2 f10 en nog heel veel meer combinaties

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:14

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

zoek eens op

http://h20000.www2.hp.com...iesId=96258&lang=en&cc=us

als je daar niks vindt, stuur dan eens een mailtje naar de helpdesk o.i.d. Die horen t toch te weten(?)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Pagina: 1