Toon posts:

technische vraag mbt Nikkor non-D telelens, wie helpt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden mijn Nikkor AF 75-300 f/4.5-5.6 verkocht, omdat ik een tweede lens van datzelfde type zou krijgen.
De 75-300 die ik verkocht heb werkte zonder problemen op een D70 en heb ik ook veel gebruikt op mijn eigen F70.

Nu heb ik vandaag de andere 75-300 ontvangen, en deze doet raar. Als ik hem op de D70 zet dan verschijnt er in het display FEE, wat zou betekenen dat de lens niet in het kleinste diafragma vergrendeld is. Dat is echter wel zo. Hij doet dus helemaal niets en wil zelfs niet handmatig werken, aangezien die foutmelding blijft knipperen. Als ik vervolgens die 75-300 op mijn F70 test dan werkt hij zonder problemen, dus je zou vrezen dat er iets met de D70 aan de hand is. Die D70 werkt echter perfect met de 18-70 kitlens, en ook met mijn Nikkor AF 28-105 D f/3.5-4.5 die als standaardlens normaal gesproken op mijn F70 zit en die ook in het kleinste diafragma vergrendeld is.
Nu lijkt het er dus op dat op de een of andere manier deze 75-300 niet goed communiceert met de D70, maar wel met de F70. Ik had dat als gegeven kunnen aannemen ware het niet dat ik weet dat mijn oude 75-300 (dus van exact hetzelfde type!) het gewoon deed op die D70.

Dus: heeft iemand een suggestie of idee van wat er aan de hand kan zijn? Alvast bedankt!

Verwijderd

toevallig een smerig of niet goed contact makend contact op je body?

Verwijderd

Topicstarter
Dan zou hij het toch met andere lenzen ook niet moeten doen? Ik zie in elk geval niets vreemds.