Toon posts:

K8N Neo Plt / A64 3000+, PC gaat telkens 3 sec aan/uit/etc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn pc wil niet meer aan, als ik op het aanknopje druk dan gaat het "aan" lampje steeds aan en uit, het lampje gaat steeds 3 seconden aan en weer 3 seconden uit. De betekenis kan ik niet op de site van MSI vinden

specs
Win xp pro sp2
amd athlon 64+ 3000
msi k8n neo platinium nforce3
twinmos 2x 256 mb ddr 400 geheugen
gf 4 ti 4200
wd 1200jb
wd 2000jb
maxtor 40 gig 5400 rpm
fd
lite-on cdrom 48x24x48

enermax noisetaker 320 watt
voltages;
DC Output - Maximum Current
+3.3V - 28A
+5V - 28A
+12V1 - 12A
+12V2 - 11A
-12V - 0.8A
+5Vsb - 2.5A
Total Power: 320W

Ik heb alles ontkoppeld behalve voedingkabeltjes naar het moederbord en de 3dkaart zit er in

als ik de 3dkaart verwijder dan gaat hij wel aan, kan ik hieruit concluderen dat mijn 3dkaart kapot is? of komt het door de voeding? want iemand anders zegt dat deze voeding niet goed is voor een AMD64 systeem; omdat de gescheiden 12V lijnen niet genoeg stroom leveren. hij zegt dat het beter is om een voeding te nemen die 24A op de 12V lijn doet, dan zal het een stuk beter gaan.

Dit systeem heeft 2 weken gedraaid (toen had ik cpu+geheugen+mobo nieuw) en het probleem heb ik sinds gisteren, maar dat het "aan" lampje uitgaat tijdens het computeren had ik al vanaf het begin (2 weken terug) alleen toen kon ik gewoon door computeren..

Verwijderd

videokaart zal het niet zijn denk ik... dan zoudie wel piepen
voeding zou kunnen, heb je een andere voeding om te testen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat gebeurt er wanneer je langer dan 5 sec op het powerknopje drukt? En wat gebeurt er met de PC wanneer het lampje telkens aan/uit slaat? Gaat de PC (voeding) zichzelf dan ook in/uit schakelen?
Voor meer tips/suggesties verwijs ik je naar Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 14-10-2004 15:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
als het lampje aan/uit slaat dan schakelt de voeding zichzelf NiEt in /uit
als ik langer dan 5sec op het powerknopje druk gebeurt er niks, als ik hem na 5 seconden loslaat en weer snel indruk dan start ie wel op alleen dan hoor ik geen beeld en geen piepjes. Als ik de 3dkaart eruit heb dan wil die wel opstarten , dan hoor ik 1 lange piep en 2 korten.