Toon posts:

[dos] full ntfs support onder dos boot disk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een opstart diskette waarmee ik ntfs (en usb) schijven kan lezen en schrijven in een dos prompt. Ik ben al hard wezen zoeken maar kan eigenlijk niets goeds vinden. My super ms-dos 7.10 lijkt te bieden wat ik zoek maar deze kan ik nergens vinden, http://newdos.yginfo.net/ lijkt down te zijn. ntfsdos pro moet ook kunnen bieden wat ik zoek maar ik krijg het toch niet voor elkaar, hij zoekt 2 minuten lang en meld mij dan dat ik 5 ntfs schijven heb, d: e: etc. maar als ik d: in typ dan bestaat deze toch niet.

Wie weet hier een oplossing voor?

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 14:21

Godjira

To infinity and beyond!

Voor zover ik me kan herinneren heeft Norton hier ooit een DOS voor geschreven (of aangepast), misschien kan je bij hen op de site nog iets vinden?

Profile

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je hebt nog niet toevallig hier tussen gekeken?

[search=dos ntfs diskette] :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al gezocht maar niks goeds gevonden, ik heb ook deze search doorgebladerd maar ook hier kom ik op het zelfde neer. Dus nog geen oplossing.

Mocht iemand anders nog een goed alternatief weten dan hoor ik het graag.

PS ik zal zelf PE en knoppix ook nog even proberen maar mijn ervaringen tot nog toe zijn daar ook negatief mee.

• Wilke
  • Laatst online: 19:49
Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 15:32:
PS ik zal zelf PE en knoppix ook nog even proberen maar mijn ervaringen tot nog toe zijn daar ook negatief mee.
Hoe dat zo? Knoppix kan prima NTFS-partities lezen. Maar het is geen DOS natuurlijk.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 15:32:
Ik had al gezocht maar niks goeds gevonden, ik heb ook deze search doorgebladerd maar ook hier kom ik op het zelfde neer. Dus nog geen oplossing.

Mocht iemand anders nog een goed alternatief weten dan hoor ik het graag.

Boot dan ook voor de zekerheid ff met de "knoppix26" optie en zorg dat je de laatste versie van Knoppix hebt.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• NootjesBV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09-2023
wat is Knoppix ?

Verwijderd

Topicstarter
knoppix is een stand alone linux versie. een cd die zelf volledig boot en een volledig grafisch os laad.

Het nadeel is dat het niet alleen gaat om ntfs lezen maar ook schrijven, en daar heeft knoppix voor zo ver ik weet wel problemen mee.

Knoppix is zeker geen dos nee, maar bij gebrek aan beter is het een optie. Als je iets beters weet hoor ik dat dus graag.

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 22:51
Even Google aan het werk zetten en je had dit (en nog veel meer info over Knoppix) gevonden:
What is KNOPPIX®?

KNOPPIX is a bootable CD with a collection of GNU/Linux software, automatic hardware detection, and support for many graphics cards, sound cards, SCSI and USB devices and other peripherals. KNOPPIX can be used as a Linux demo, educational CD, rescue system, or adapted and used as a platform for commercial software product demos. It is not necessary to install anything on a hard disk. Due to on-the-fly decompression, the CD can have up to 2 GB of executable software installed on it.
Overgens is het mij nog nooit gelukt om met een DOS diskette fatsoenlijk een USB HD aan te spreken. NTFS zou nog wel moeten lukken, al heb ik hier zelf geen ervaring mee. Knoppix of een andere Live-CD lijkt mij de beste oplossing in dit geval.

edit:
Ik was weer eens te laat en eigenlijk ook te behulpzaam :P

Overgens vond ik via Google nog dit topic op het Knoppix forum en een kort berichtje met een link naar een ander topic waar over NTFS write support gesproken wordt. Het is dus blijkbaar wel mogelijk om te schrijven naar NTFS met Knoppix 3.4, al heb ik verder zelf geen ervaring.

[ Voor 28% gewijzigd door Mac_Cain13 op 14-10-2004 16:12 ]

• Wilke
  • Laatst online: 19:49
Kom op zeg, het is niet alsof Google plat ligt ofzo, laat staan de search hier op GoT :/ :/

Check zometeen je mail even.

[ Voor 7% gewijzigd door Wilke op 14-10-2004 16:16 ]

• NootjesBV
Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 16:03:
knoppix is een stand alone linux versie. een cd die zelf volledig boot en een volledig grafisch os laad.

Het nadeel is dat het niet alleen gaat om ntfs lezen maar ook schrijven, en daar heeft knoppix voor zo ver ik weet wel problemen mee.

Knoppix is zeker geen dos nee, maar bij gebrek aan beter is het een optie. Als je iets beters weet hoor ik dat dus graag.
Bedankt voor je snelle antwoord, ik stel het zeer op prijs, ik ben zelf bezig met een unattended bedrijf op te zetten en dit programma zal ik zeker uittesten.

En wat betreft de MoD, waarom zo reageren als mensen al hebben gereageert, mensen zoals menno88 willen (Naar mijn mening) graag mensen helpen.
Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 16:03:

ik heb eens aefdisk gezien, ik weet niet presies of het doet wat je wil maar het is te proberen. (is wel shareware)

[ Voor 28% gewijzigd door NootjesBV op 15-10-2004 12:30 ]

• NootjesBV
Ready for removal

[ Voor 96% gewijzigd door NootjesBV op 15-10-2004 12:30 ]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:55

Coach4All

I'm a Coach 4 All

NootjesBV schreef op 15 oktober 2004 @ 09:19:
[...]
ik ben zelf bezig met een unattended bedrijf op te zetten ....
Zucht, kon ik maar op die manier m'n geld verdienen :+

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• NootjesBV
Coach4All schreef op 15 oktober 2004 @ 09:30:
[...]

Zucht, kon ik maar op die manier m'n geld verdienen :+
Ja het is ontzetten veel werk, niet alleen het product maken maar ook alles er omheen, zoals licensies regelen kvk en alles wat er bij komt. Btw ik verwacht in Januari de start van het bedrijf. Ik weet niet of ik reclame mag maken dus doe ik dat maar niet. (sta volgens mij al nie zo goed bij de modjes hier)

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-12-2025
Voor ntfs gebruik ik zelf de universal boot disk. (ubd) Die is hier en daar op het net nog wel te vinden. Knoppix kan natuurlijk veel meer maar ik weet niet of het wel zo geschikt is voor een unattended windows install.

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

• NootjesBV
zeikstraal schreef op 15 oktober 2004 @ 10:14:
Voor ntfs gebruik ik zelf de universal boot disk. (ubd) Die is hier en daar op het net nog wel te vinden. Knoppix kan natuurlijk veel meer maar ik weet niet of het wel zo geschikt is voor een unattended windows install.
hmm ubd zal ik vanavond even testen, zit nu nog op stage. Het grootste probleem bij unattended installatie is nog wel het formateren, dit wil wel maar ik kan dan geen drive letter ( c: ) er aan vast binden, kan dat met ubd ?

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

NootjesBV schreef op 15 oktober 2004 @ 09:19:
[...]

En wat betreft de MoD, waarom zo reageren als mensen al hebben gereageert, mensen zoals menno88 willen (Naar mijn mening) graag mensen helpen.
Het leuke van GoT is het hoge niveau van de discussies die gevoerd kunnen worden; het nadeel is echter dat van de mensen die daar aan deelnemen wordt verwacht dat zij zelf ook op een hoog niveau reageren. Vragen die eenvoudig te beantwoorden zijn kunnen dus storend overkomen als het antwoord van die vraag via Google eenvoudig te vinden is; of op GoT al erg vaak voorbij is gekomen. :) Mocht je dat in de toekomst willen voorkomen kun je bij een onbekende term beter even Google opengooien; of de search van dit forum gebruiken inplaats van een vraag in iemand anders zijn topic neer te zetten :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@NootjesBV: NOFI, maar jij bent niet de TS, als je zelf een probleem hebt maak je daar liever even zelf een topic over...zo gaat dit topic wel erg off-topic ben ik bang....

@TS: al op www.sysinternals.com gekeken? Die hebben NTFS for DOS, enige probleem is dat de versie met write support niet gratis is.

[ Voor 29% gewijzigd door The Eagle op 15-10-2004 10:28 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• NootjesBV
Spider.007 schreef op 15 oktober 2004 @ 10:25:
[...]
Vragen die eenvoudig te beantwoorden zijn kunnen dus storend overkomen als het antwoord van die vraag via Google eenvoudig te vinden is
Dat kan idd storend over komen, maar in dit geval is dat dus niet aangezien iemand al antwoord had gegeven, als deze persoon het storend zou hebben gevonden dat had hij dat wel gezecht of niet gereageerd, maar je vind het blijkbaar storend, waarom reageer je dan als het antwoord er al staat.
The_Eagle schreef op 15 oktober 2004 @ 10:27:
@NootjesBV: NOFI, maar jij bent niet de TS, als je zelf een probleem hebt maak je daar liever even zelf een topic over...zo gaat dit topic wel erg off-topic ben ik bang....
Klopt, mijn exuses.

[ Voor 22% gewijzigd door NootjesBV op 15-10-2004 12:30 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Laten we nu het offtopic geneuzel verder achterwege laten en gewoon verdergaan over, als iemand een serieuze discussie wil voeren over het beleid hier, daar hebben we een speciaal forum voor, Lieve Adjes, en nosmods (at) tweakers.net .
Verder wil ik NootjesBV nog even op de editknop rechtsbovenaan zijn post wijzen, daarmee kun je je post wijzigen als je na het plaatsen nog wat wil toevoegen, als er nog niemand anders gereageerd heeft na je reply komt er anders een hele lijst aan replies van 1 persoon wat ook gewoon in 1 post kan.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
ntfs4dos van Datapol is freeware voor persoonlijk gebruik. Hier te downloaden.
Pagina: 1