Een vriend van een broer van mij had zelf zijn pc (KT7-AMD Duron) in elkaar gezet en die heeft ook een tijdje gedraaid, maar laatst gaf hij blijkbaar een BSOD'tje en bij het herstarten bleef hij hangen en daarna zat er helemaal geen leven meer in. Ik heb er ff naar gekeken en hij had een afstandbusje op een verkeerde plek zitten. Mobo er opnieuw ingezet, ander geheugen geprobeerd, CMOS gecleared, niets helpt. De fans gaan draaien, maar verder nada. Ik vermoed dat het mobo naar een betere plek is gegaan... Iemand nog ideeën die ik kan proberen? Ik heb zelf helaas een PIII, dus de cpu kan ik niet testen.
Verwijderd
mobo geroosterd , kortsluiting . heb zo ook een oud HP mobo voor Pentium 90 geroosterd , GEEN qfstqndsbussen gezet
Misschien had ie per ongeluk de voltage voor de Fan/ s op 5 volt gezet.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Is dat een jumper ergens? Hij lijkt hard genoeg te spinnen.
Verwijderd
ach, dat boeit ook niet. Je moet proberen alles van je mobo af te halen behalve processor, video kaart en geheugen en vervolgens je voeding in pluggen en starten. Werkt 't niet, dan is je mobo overleden.
Ik heb hier ook nog een plankje liggen met vette scroeiplekken ... was neit geaard, sja, vette pech.
Ik heb hier ook nog een plankje liggen met vette scroeiplekken ... was neit geaard, sja, vette pech.
Heb ik dus gedaan. Enigste wat ik nog kan bedenken is een gare CPU, dus die wil ik nog wel ff testen op de een of andere manier. Alleen maar om zeker te zijn dat het mobo gaar is.
Heb je geen kennisen of vrienden met een Socket A Mobo?Op maandag 01 januari 2001 03:47 schreef Titanicfanatic het volgende:
Heb ik dus gedaan. Enigste wat ik nog kan bedenken is een gare CPU, dus die wil ik nog wel ff testen op de een of andere manier. Alleen maar om zeker te zijn dat het mobo gaar is.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
heb een keer een mobo geroosterd met een cpu, de koeler was naar de tering daar kwam ik dus pas achter toen de cpu(cyrix M2 250) zo warm werd dat de printbanen en solderingen onder de cpu (in het midden van de socket) en ernaast begonnen los te laten 
En toen deed ie 't niet meer.............
En toen deed ie 't niet meer.............
Nope, de pc'tjes die ik altijd bouwde voor familie e.d. waren altijd Intels. Ik heb het niet zo op die VIA-chipsets. Dus als er iemand in de buurt van Breda woont, dan zou ik het op prijs stellen als ik ff de cpu kon komen testen.Op maandag 01 januari 2001 04:06 schreef FrankGuthrie het volgende:
[..]
Heb je geen kennisen of vrienden met een Socket A Mobo?
Verwijderd
Brandplekken?? die zitten standaard met de duron meegeleverd!!
Hoe kan dat ding oververhit raken? heeft toch bescherming tegen hoge temperatuur? zo van bij 95graden spring ik uit???
Anders behoorlijk kut van zo'n duur mobo!
Hoe kan dat ding oververhit raken? heeft toch bescherming tegen hoge temperatuur? zo van bij 95graden spring ik uit???
Anders behoorlijk kut van zo'n duur mobo!
Verwijderd
uhmmmm conclusie: je proc is naar de eeuwige klokslag-loze velden aka DOOD.... nieuwe halen, vette pech.Op maandag 01 januari 2001 17:44 schreef Titanicfanatic het volgende:
Ok, ff laatste update: van de Duron is een hoekje van de core afgebrokkeld en rondom de core is aan beide zijden een brandplek te zien. Is dit normaal bij Durons, of is dat ding toch gewoon veel te warm geworden?
Pagina: 1