Toon posts:

[dsl-speed] Troep of bruikbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam op mijn expeditietjes op het machtige internet het volgende tegen:

http://www.dsl-speed.org/ (nee geen spam :Y) )

Ik heb de site eens doorgelezen, en wat ik er nu van begrijp zou het je dsl verbinding sneller moeten kunnen maken door tweaks aan een of ander protocol en/of windows component.

Wat ik niet helemaal snap is of het ook wel nut gaat hebben als je niet met een vpn inbelt vanaf de pc, maar met een router b.v.

En, of het uberhaubt wel zin heeft op NL dsl conmnecties!? (ivm met die MTU's)

Met dit topic was het mijn intentie om eens te kijken wat jullie daar van zouden denken. Afkreken van het programma of zonder onderbouwing roepen dat het nooit zou kunnen werken vind ik dan ook onzin.. Ik zeg: Discussie mensen :+

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 10:39
Ik vertrouw het totaal niet, als je DSL opzich wil versnellen moet je echt in settings van bijv. je router of modem rommelen, en dat doet programma niet, een sommige links van reviews doen het niet...

|>

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Het is wel zo dat je een verschil zou kunnen merken wanneer je upload erg veel lager is dan je download.
Met kabel-internet van Essent heb ik indertijd wel eens zitten experimenteren met MTU-waarden en zeker een snelheidsverschil gemeten.
Dat was ind e tijd dat de upload 128 kbit was en de download beperkt tot hoeveel je kon requesten in die 128 kbit.
Je kon toen met een COM21 modem ook wel meer dan 500 kB/s halen (Motorola modems >700 kB/s)
Tegenwoordig is de verhouding bij vrijwel alle ADSL en kabel aanbieders een stuk minder scheef en/of de download is gelimiteerd.
Dan is dit dus echt niet meer interesant.
Daarnaast heb ik bij die site een beetje het gevoel dat er iets niet klopt.
Ik vermoed dat er dingen gefaked worden, waardoor je inderdaad meer traffic trekt, maar je feitelijke internetten zal niet echt sneller worden. (bijv van een bepaalde site onder de meest optimale situatie data binnen halen, zodat de overhead van de verbinding een stuk minder zal zijn.)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)