60 hertz in games... ATI 9600XT

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-07 22:14

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Topicstarter
Hallo, ik gebruik de nieuwste catalyst drivers met het catalyst control panel van ATI, maar mijn games draaien alleen op 60 hz. Eerder kon je iets van Override Refreshrate invoeren, maar met dat controlcenter wil dat niet meer. Ook heb ik dxdiag onder het kopje meer help de refreshrate op 85 hz gezet, maar dit mocht ook neit baten. Iemand enige idee of moet ik een andere driver nemen?

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 15:00
Ik weet niet precies hoe het met dat nieuwe control center werkt (gebruik het niet) maar op de oude manier gaat het iig zo:

http://www.3d-gamers.nl/images/sameasdesktop.png

Mischien heb je er wat aan :)

Verwijderd

Die nieuwe look (met die skins.) is echt verschrikkelijk, en jaah daarmee had ik ook die problemen dat je wel een ander tooltje erbij nodig hebt om die refresh in te kunnen stellen. Ben gewoon terug gegaan naar de normale ATI drivers. (zelfde versie hoor!) en nu kan ik wel weer de refresh goed overriden.

• impact
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kijk eens op http://www.pagehosting.co.uk/rl/ of http://www.pagehosting.co.uk/rf/ Ik denk dat je daar wel wat aan hebt.

Verwijderd

Gaat het om Direct3D games of OpenGL games?

Laatste geval: je hebt inderdaad weinig aan DXdiag.

TFT scherm? Zoja: mooi op 60 laten, maakt geen donder uit.

CRT scherm: zoek naar een toel de refresh lock heet.

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

En we zijn weer te lui om de even te zoeken in catalyst control center.

We gaan naar graphics setting, klikken dan op display manager en dan kan je daar mooi de resolutie instellen en alles.

Maar wat we ook zien is een mooie knop Force, hier klikken we op en dan heb je de optie om 85 hz gewoon te forceren en je hebt nergens meer last van.

Verwijderd

Draai je toevallig Windows XP SP2?

Ik had hetzelfde probleem, gebruikte het tooltje refreshforce om het te verhelpen. Maar dat werkte niet meer met SP2.
Om het op te lossen heb ik refreshforce juist weggegooid en mn beeldscherm op Plug en Play gezet als driver (ik had S900MT1 driver van iiyama, maar die is dus incompatible met SP2).

Miss heb je er wat aan :)
@ m33p: LoL, ik heb onbewust je sluitmessage gepikt. Krijg je als je topics doorleest :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 14:21 ]

Verwijderd

Weet niet om welke games het gaat, maar in OpenGL games werkt dit altijd wel geloof ik:

seta r_displayrefresh "85"

(in console invoeren)

Misschien werkt het bij jou ook wel ;)

Verwijderd

Ik heb dat probleem ook en ik heb het op gelost door powerstrip te gebruiken
onderdisplay profiles kan je het ook overriden

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 14:42:
Weet niet om welke games het gaat, maar in OpenGL games werkt dit altijd wel geloof ik:

seta r_displayrefresh "85"

(in console invoeren)

Misschien werkt het bij jou ook wel ;)
neh dat zijn q3 engined games :)
Pagina: 1