Hardware
# NF7-S rev 2.0 (met nieuwste chipset drivers)
# 5.1 Geluidskaart met C-Media chipset (CMI8738)
# Voor uitgebreide specs
Wat wil ik
Op mijn onboard geluidskaart zit helaas geen gameport, deze kreeg ik tevens ook niet goed geconfigged (balance van boxen) ik heb dus onboard uitgeschakeld en mijn PCI geluidskaart erin geprikt.
Geluid doet het uitstekend, alleen de gameport heeft het nog nooit gedaan.
Probleem omschrijving
Volgens windows zijn er niet genoeg bronnen aanwezig om de kaart te laten fungeren.

Eigen pogingen
Na wat zoekwerk op GoT & google kwam ik eigenlijk op 2 oplossingen terecht:
# ACPI uitschakelen (dit resulteerd in een niet bootende windows)
# Extra apparaten uitschakelen om meer vrije bronnen te creëren, COM poorten staan nu uit
# MS gebeld (man das nog erger dan de helpdesk van planet
)
Ik heb dit probleem dus al een stuk langer dan vandaag, en wil nu toch wel eens gebruik gaan maken van mijn gameport i.c.m. joystick, ben al bijna een keer tot aanschaf van een nieuwe joystick overgegaan zodat ik een USB connectie zou hebben.
# NF7-S rev 2.0 (met nieuwste chipset drivers)
# 5.1 Geluidskaart met C-Media chipset (CMI8738)
# Voor uitgebreide specs
Wat wil ik
Op mijn onboard geluidskaart zit helaas geen gameport, deze kreeg ik tevens ook niet goed geconfigged (balance van boxen) ik heb dus onboard uitgeschakeld en mijn PCI geluidskaart erin geprikt.
Geluid doet het uitstekend, alleen de gameport heeft het nog nooit gedaan.
Probleem omschrijving
Volgens windows zijn er niet genoeg bronnen aanwezig om de kaart te laten fungeren.

Eigen pogingen
Na wat zoekwerk op GoT & google kwam ik eigenlijk op 2 oplossingen terecht:
# ACPI uitschakelen (dit resulteerd in een niet bootende windows)
# Extra apparaten uitschakelen om meer vrije bronnen te creëren, COM poorten staan nu uit
# MS gebeld (man das nog erger dan de helpdesk van planet
Ik heb dit probleem dus al een stuk langer dan vandaag, en wil nu toch wel eens gebruik gaan maken van mijn gameport i.c.m. joystick, ben al bijna een keer tot aanschaf van een nieuwe joystick overgegaan zodat ik een USB connectie zou hebben.
Eve char: Warock <TEST>