[XP] Werkgroep zonder gastaccounts

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik heb hier een werkgroep met 2 PC's met Windows XP Pro. Deze PC's hebben dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde (niet blanco) paswoord.

Toch kan ik enkel van de ene PC op de andere als ik de gastaccount aanzet. Als ik op PC1 de gastaccount uitschakel en ik wil dan met PC2 op PC1 gaan, dan krijg ik volgend scherm:

Afbeeldingslocatie: http://wim.bernaerts.net/forums/got/login.png

Als ik de gastaccount inschakel, werkt alles perfect.

Om veiligheidsredenen zou ik toch zonder gastaccount willen werken. Maar de gebruiker moet van de ene PC op de andere kunnen zonder paswoord in te geven.

Wat zie ik over het hoofd? Waarom vraagt hij een paswoord van de gastaccount? Ik wil de gewone account gebruiken.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-03 18:57
Heeft het misschien te maken met het simpel delen van bestanden?

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Inderdaad, bedankt.

• EdwardTheGreat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-12-2023
Wat een k*t functie is dat eenvoudig delen van bestanden :O

ik heb net na weken regelmatig tegen een paswoordschermpje aan te zitten kijken, m'n probleem opgelost door even het 'eenvoudig' delen uit te vinken of weer aan te vinken. 8)7

Na 1 simpel vinkje wordt het goede paswoord ineens wél geaccepteerd :p en kan ik ineens weer de gedeelde mappen zien en gebruiken _/-\o_
Het uitvinken (en als je wil weer aanvinken) was op beide pc's de oplossing (beide draaien XP Pro SP2)

Met instellingen in systeembeheer (lokaal beveiligingsbeleid) kwam ik weinig verder, terwijl ik eigenlijk alleen maar bestanden wil delen tussen boven en beneden (beide accepteerden het juiste wachtwoord niet meer)

Overigens heeft lokaal beveiligingsbeleid wel leuke instellingen er tussen staan, zoals het accepteren van lege wachtwoorden, of het toegankelijk maken van je schijven in de Herstelconsole :D wat het net iets handiger maakt dan enkel dat setje commando's :p

*Oeps: deze is wel heel oud :S Maar voor degenen die zoeken met trefwoord 'paswoord' zoals ik, is het misschien handig te weten dat 1 klein vinkje in Mapopties een hoop frustratie weg kan nemen :)

[ Voor 9% gewijzigd door EdwardTheGreat op 14-07-2007 22:01 ]

Last.FM

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 08:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dank voor de info, maar deze is idd wel heel erg oud.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.