Toon posts:

Driver monitor of videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen, ik heb mijn pc geformateerd en opnieuw Windows Xp erop gezet. Alles is goed gegaan alleen kan ik mijn beeldscherm niet instellen naar een hoge resulutie. Ik mijn videokaart driver geinstalleerd maar hij doet niks.
Ook als ik naar mijn eigenschappen van mijn beeldscherm gaat. En bij de tabblad instellingen kan ik niks aanpassen. Ook bij geavanceerd zie ik helemaal mij niks van mijn videokaart terug terwijl ik wel de driver geinstalleerd heb.
Bij de tabblad beeldscherm bij geavanceerd kan ik ook niet mijn monitor freq instellen. Ook heb ik geprobeerd mijn monitor te installeren maar dat laat XP niet toe, hij geeft de melding verkeerde driver, terwijl er maar 1 driver voor deze monitor is.
Ik heb een nvidia FX5200 videokaart 128 mb en een Hansol ctx 17 inch monitor.

Wie kan mij helpen????????? :?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Gr.

Nominus

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 20:39
Controleer eerst eens onder Apparaatbeheer welke monitor- en videokaartdriver er ueberhaupt geinstalleerd zijn. Met een standaard VGA/SVGA monitor kun je geen hoge resoluties of hoge kleurdieptes kiezen. Voor het kiezen van verversingsfrequenties heb je een goede videodriver nodig. Waarschijnlijk gaat er dus bij beide iets mis.

Die foutmelding bij het installeren van de monitor, is dat niet gewoon een waarschuwing, omdat de driver niet door Microsoft ondertekend is? In dat geval kun je proberen een standaarddriver van de Windows XP-CD of Windows Update te halen. Ook de Nvidia drivers kun je prima via Windows Update binnenhalen, trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door Soultaker op 14-10-2004 13:45 ]