Toon posts:

AMD XP wordt Duron?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een Asus A7v8x-X een AMD xp 2600+ geplaatst (tenminste dat zegt de chip op de cpu), maar hij geeft (in bios) aan dat het een AMD duron is .... :(

Ik heb bios al geupdate maar geen verschil. mijn systeem is:

Asus AMD XP ???? DURON ?? (coolermaster Aero 7)
Asus A7V8X-X (laatste bios update)
512 DDR pc2700
Asus GF 4 Ti 4400
Maxtor 40 Gigh
CD brander

Toen ik waterkoeling erop had gezet werd het ineens wel een AMD XP 2600+ Iemand enig idee hoe dat komt, en hoe ik dat kan veranderen ? :|

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53
Is het dan écht zo interessant wat een tooltje als cpu-z te melden heeft :? Wat zegt het BIOS?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 14 oktober 2004 @ 13:18:
Is het dan écht zo interessant wat een tooltje als cpu-z te melden heeft :? Wat zegt het BIOS?
Of je komt met een normaal antwoord op de vraag of je gaat maar ergens anders flamen

• Abbadon
Zeg meneer felten bij deze waarschuw ik je dergelijke posts achterwege te laten met je puberale gedrag!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 13:21:
[...]
Of je komt met een normaal antwoord op de vraag of je gaat maar ergens anders flamen
Is niet echt een flame toch. Als de TS een xp 2600 heeft, dan is het gewoon een xp 2600 ondanks wat het bios zegt. Probeer anders eens een cpu indentificatie programmaatje of upgrade je bios.

[ Voor 6% gewijzigd door Noork op 14-10-2004 13:24 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Maak eens een screenschot van cpu-z.

Als je 512kB of 256kB L2 cache hebt, heb je resp. een Barton of T'bred/Sempron. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dus dat de bios ook anageeft dat het een Duron is ... wanneer ik de wc erop zet veranderd ie weer naar xp ..... wat ik dus vrij vervelend vind :(

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Abbadon schreef op 14 oktober 2004 @ 13:18:
Waar haal jij trouwens cpu-z vandaan? Ik kan dat niet vinden in de openingspost. Hij noemt wel het bios op.

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Noork schreef op 14 oktober 2004 @ 13:23:
[...]

Is niet echt een flame toch. Als de TS een xp 2600 heeft, dan is het gewoon een xp 2600 ondanks wat het bios zegt. Probeer anders eens een cpu indentificatie programmaatje of upgrade je bios.
De XP2600+ Barton, met 512kb cache, zou een MP van 11,5 moeten hebben met een fsb van 166mhz. Misschien dat je een zeldzame T'bred te pakken hebt, maar die worden al tijden niet meer verkocht. Of je bios herkend de cpu verkeerd, of dat tooltje klopt gewoon niet. Wat geeft windows zelf aan? (config. scherm -> systeem)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 13:25:
Probleem is dus dat de bios ook anageeft dat het een Duron is ... wanneer ik de wc erop zet veranderd ie weer naar xp ..... wat ik dus vrij vervelend vind :(
Geknoeid met koelpasta op je bruggen van je cpu waardoor hij als iets anders herkent wordt :?
Denk es bijjezelf of je die hebt schoongemaakt voordat je de WC erop hebt gezet :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Atlas schreef op 14 oktober 2004 @ 13:27:
[...]

Geknoeid met koelpasta op je bruggen van je cpu waardoor hij als iets anders herkent wordt :?
Denk es bijjezelf of je die hebt schoongemaakt voordat je de WC erop hebt gezet :)
Had ik al aan gedacht jah : ) ... en die zijn idd schoon.

• Abbadon
Noork schreef op 14 oktober 2004 @ 13:25:
[...]

Waar haal jij trouwens cpu-z vandaan? Ik kan dat niet vinden in de openingspost. Hij noemt wel het bios op.
Omdat hij z'n post geëdit heeft :z Ik vraag hem niet voor niets wat het BIOS nu precies aangeeft. (en editten met minder dan een relatief aantal karakters verschijnt dan niet onder in de post ;) )

Verwijderd

Topicstarter
abbadon heeft/had gelijk

PIC: Klik

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 13:59 ]

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 13:21:
[...]

offtopic:
whaha...wat een lef :/ "...paulus tegen goliath..."
Otto bemoei je er niet mee!
doe ik ook niet
oh...dacht ik even
Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 13:25:
vrij frappant, alsof de bios ziet hoe jij je cpu koelt...

MSI GX660R for the win!

Pagina: 1