Toon posts:

[FTP]serv u netwerk pad als homedir

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb serv-u 5.2.0.1 en als ik daar bij een user als homedir het een netwerk pad opgeef dan pakt hij dat gewoon maar als ik dan inlog zegt hij "Hoemdir does not exist"

ik heb dat pad gemount om het zo maar even te zeggen.. Dus netwerk verbinding maken dan komt die hdd in het netwerk in je windows verkenner. Daar heeft heet hij g:\

Ik heb als homedir

G:\
en
\\Clarkconnect\root

Het gaat idd om een linux bak... Maar bij G6 (bulletproof werkte het wel altijd...) Doe ik wat verkeerd? Hebben jullie dit ook gehad? Hoe moet ik dit oplossen...

De manual van Serv-u had niet de juiste info...

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:07
helaas wil dit niet bij serv-u, deze werkt onder het "LocalSystem" acount van jouw computer en dat is alleen geldig op jouw eigen pc. Dus niet op een netwerk oid! Jammer maar helaas :( gebruik hiervoor Bulletproof of ioFTPD, deze kunnen er wel mee overweg..

Verwijderd

Waarom niet gewoon je linux partitie eerst mappen naar z: op je windows bak

en dan in serv-u, z: als homedir?

• consolefreak
Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 15:14:
Waarom niet gewoon je linux partitie eerst mappen naar z: op je windows bak

en dan in serv-u, z: als homedir?
staat al in topicstart dat de ts dit al geprobeert heeft. .wat ook niet werkt.. en als jij mijn vorige post had gelezen, ging dit ook niet werken.. aangezien LocalSystem geen permissies heeft voor netwerk.... 8)7

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 20:10

HaterFrame

Well... Poo came out!

Dat is vrij makkelijk op te lossen (voor XP iig, weet niet psies hoe het met 2000 zit):
Ga naar Control pannel
Dan naar Admin tools
Hier na naar Services
Zoek het Serv-U service er uit en rechtermuis klik er op naar property`s
Ga dan naar log on
En vul dan de "this account" velden in met het lokale Admin account. Nu kan het programma gebruik maken van de windows shares ;)

Ik heb er in het begin ook aardig mee lopen klooien maar je moet et maar net even weten :)

I am the great Cornholio!

• consolefreak
MaNiC_MiNd schreef op 14 oktober 2004 @ 16:35:
Dat is vrij makkelijk op te lossen (voor XP iig, weet niet psies hoe het met 2000 zit):
Ga naar Control pannel
Dan naar Admin tools
Hier na naar Services
Zoek het Serv-U service er uit en rechtermuis klik er op naar property`s
Ga dan naar log on
En vul dan de "this account" velden in met het lokale Admin account. Nu kan het programma gebruik maken van de windows shares ;)

Ik heb er in het begin ook aardig mee lopen klooien maar je moet et maar net even weten :)
:X damn, waarom dacht ik daar nou niet aan, maar kijk wel uit met dit.. want er is een exploit uit voor serv-u, dus zorg dat je de laatste versie hebt... dus maak gewoon een user aan "ftp" en geef die "user" rechten ofzo.. om veiligheid zo groot mogelijk te maken :Y)

Verwijderd

Topicstarter
consolefreak schreef op 14 oktober 2004 @ 16:45:
[...]

:X damn, waarom dacht ik daar nou niet aan, maar kijk wel uit met dit.. want er is een exploit uit voor serv-u, dus zorg dat je de laatste versie hebt... dus maak gewoon een user aan "ftp" en geef die "user" rechten ofzo.. om veiligheid zo groot mogelijk te maken :Y)
I know about the exploit ;)

Zit zelf ook in dat vak ;)

Anyway thanx, ik ga het nu proberen ;)

Ik heb het geprobeerd. Ik heb een account met wachtwoord gemaakt. maar en deze ingevuld zoals jij zij maar nu kan ik nog steeds niet in die netwerk share...

[R] 530 Not logged in, home directory does not exist.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/thenselmans/service.gif

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 17:17 ]

• consolefreak
offtopic:
zelfde vak ? O-) ( en hoezo je hebt ook tftp aan B) )

maar probeer eens een virtual dir aan te maken? en serv-u laten beginnen in een map op je eigen pc?

edit: heb je trouwens wel de service gerestart? :X

[ Voor 14% gewijzigd door consolefreak op 14-10-2004 17:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
consolefreak schreef op 14 oktober 2004 @ 17:37:
offtopic:
zelfde vak ? O-) ( en hoezo je hebt ook tftp aan B) )

maar probeer eens een virtual dir aan te maken? en serv-u laten beginnen in een map op je eigen pc?

edit: heb je trouwens wel de service gerestart? :X
Ja heb de service gestart...
Maar hoe maak je een virtual dir? Snelkoppeling maken en die in een lokaae map zetten? En dan die map met de snelkoppeling toevoegen als h0m€ dir?

Mag ik jou email adres consolfreak?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 18:21 ]

Pagina: 1