Uhmm..ik heb gehoord dat in 2001 Chello in Amsterdam zijn transferlimit op 2Gb per maand gaat zetten!
Is dat waar of niet? Als dat wel zo is dan ga ik zeker een andere provider zoeken want dit zuigt enorm!
Ik zit ook bij Chello (weliswaar in Rotterdam) en voorzover mij bekend is zijn ze voorlopig niet van plan een limiet in te stellen. Bel ze anders ! 0800 0103 (gratis)
The Flat Earth Society has members all around the globe.
Onmogelijk ze hebben zelf toegezegt dat er nooit limieten zouden komen, belofte maakt schuld, ze zeggen zelf dat je altijd online mag zijn, nou dan zet ik toch lekker 24 uur per dag realaudio aan, dan zit ik binnen een dat wel op 2 gig hoor, wat wouden ze doen? Zeggen u mag niet zoveel downloaden, dan zeg ik doodleuk dat ik helemaal niks download maar alleen me realaudio aan heb. Kijken wat ze dat gaan zeggen?
't Is wel mogelijk dat er een limiet op wordt gezet, dat recht hebben ze. 't Zal alleen gepaard gaan met veel kritiek.
The Flat Earth Society has members all around the globe.
Verwijderd
Ik denk niet dat mt zich druk hoeft te maken. Met deze snelheden haal je nooit die 2 gig buiten het eigen chello netwerk. Of je moet toegang hebben op een paar T3 ftp-tjes, maar zelf uploaden zal niet gaan, met 3 kb ofzo
dus gok haast van niet.
Data limiet zal alleen over extern dataverkeer gaan.
Ik heb al eens zo'n leuke brief gehad, en dat was veeeeeeel minder als wat ik echt had. Ik had toen iets van 80Gig in die maand maar kreeg een brief voor 35gig.
Maar toen ging het nog een beetje rap
Data limiet zal alleen over extern dataverkeer gaan.
Ik heb al eens zo'n leuke brief gehad, en dat was veeeeeeel minder als wat ik echt had. Ik had toen iets van 80Gig in die maand maar kreeg een brief voor 35gig.
Maar toen ging het nog een beetje rap
Verwijderd
In Mei 2001 is het meetsysteem geinstalleerd en je kunt er donder op zegger dat er een limiet komt. Voor zover ik her en der heb begrepen komt die inderdaad op 2Gb te liggen.
Zie je wel, die morons komen toch met een limiet! En wat heb je nou aan die breedband power als je toch niet veel mee kan doen! "Chello is ideaal om online video's te bekijken" Wahahaha, ja zeker 10 seconden ofzo! Wat een idioten!
De limieten die ik tot nu toe gehoord heb varieren tussen 2 gig per maand tot 6 gig per week.
Laten we maar afwachten, de tijd zal het leren.
Laten we maar afwachten, de tijd zal het leren.
Verwijderd
En in Brabant zeiden ze 36GB/maand.
Bel ze en je weet het !
Ik denk zelf dat Chello het zelf nog niet weet.
Bel ze en je weet het !
Ik denk zelf dat Chello het zelf nog niet weet.
Verwijderd
Uit verschillende nieuwsbronnen heb ik 2 Gieg per maand gelezen. Das idd wel errug weinig, maar ik weet niet of dat voor het hele Chello netwerk geldt, of alleen voor bepaalde gebieden.
Verwijderd
Downloaden van MP3 of software, online gamen en online bekijken van video e.d. kun je dan wel heel grof vergeten.
eigenlijk zijn het een stelletje schoften.... kunnen ze zelf de boel niet op orde krijgen, laten ze de toch al dik betalende klant daarvoor bloeden
2GB per maand lijkt me onzin, dat zou betekenen dat ik 1 dag per maand kan internetten 
Alleen al mijn Emailverkeer overschrijdt die hoeveelheid!
Alleen al mijn Emailverkeer overschrijdt die hoeveelheid!
Verwijderd
Tsa, en toch zal dit er wellicht van komen in mei 2001. Ik heb op webwereld iets over 2 gieg gelezen...ik hoop niet dat dat waar is voor alle chello gebruikers.
Onzin, ik quote van WebWereld:Op dinsdag 02 januari 2001 15:34 schreef RobiNET Online het volgende:
Tsa, en toch zal dit er wellicht van komen in mei 2001. Ik heb op webwereld iets over 2 gieg gelezen...ik hoop niet dat dat waar is voor alle chello gebruikers.
Kortom, die limiet zal echt wel vele malen hoger zijn dan 2gbyte/maand.Geen vrachtwagen volladen
UPC herhaalde dat het bedrijf, als het in mei een meetsysteem heeft ingevoerd, zware gebruikers zal aanpakken. Het zou gaan om minder dan vijf procent van alle abonnees. Het gros van de abonnees zal volgens UPC niets van de in te voeren datalimiet merken.
"En zelfs van de heavy users komen we er met de meeste wel uit, maar er zijn enkele abonnees die de surfmogelijkheden van anderen belemmeren", aldus Bergman. Het gaat om abonnees die servers draaien en een 'eigen distributiebedrijf zijn begonnen'. Een indicatie van de datalimiet wilde UPC niet geven.
Verwijderd
limiet van 35 Gb, niet minder.
En dat van die 2 Gb is onzin. Degene die dat zegt moet zijn bron maar eens openbaren!
En dat van die 2 Gb is onzin. Degene die dat zegt moet zijn bron maar eens openbaren!
Chello introductie leerdam:Op dinsdag 02 januari 2001 15:55 schreef maarten- het volgende:
limiet van 35 Gb, niet minder.
ik vraag aan die gast: hangt er nog een datalimiet aan.
zegt ie: ja 2 gig, maar af en toe 4 mag ook.
let op dit ging over LEERDAMen dit is volgens mij gewoon gelul geweest van die man want ik heb sinds 18 dec. kabel en heb zo'n 15 gig gedownd afgelopen maand. en nix gehoord.
dus die vent wist ook nier waar ie over sprak
NU DUIDELIJK?
Verwijderd
Zoals ik eerder zei is dit volgens mij regioafhankelijk. Ik zit er misschien vet naast, maar niemand weet dit precies!
Ze meten gewoon het aantal bytes dat van/naar het modem getransporteerd wordt. Hoe je die data binnenkrijgt is totaal niet relevant.[b]Op zondag 31 december 2000 03:01 Zeggen u mag niet zoveel downloaden, dan zeg ik doodleuk dat ik helemaal niks download maar alleen me realaudio aan heb. Kijken wat ze dat gaan zeggen?
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Het is natuurlijk wel een beetje naief om te roepen dat je nu al zoveel betaald, dat de service suckt en dat het een grote schande is...
Kijk eens wat je krijgt voor die 89 piek in de maand. Vrij downloaden met een snelheid die het toch toelaat om tientallen gigabytes per maand te leechen. Probeer dat maar eens over een huurlijn en kijk dan even wat je daarvoor moet betalen!
Ik ben ook geen vriendjes met de kabelexploitant (Chello), de klantenservice is zwaar onder de maat en het financiele systeem is klote. Ook ik zie die limietonzin liever gaan maar ik vind het ook onzin dat een handjevol gebruikers het merendeel van de bandbreedte bezet om hun warez te leechen.
Kijk eens wat je krijgt voor die 89 piek in de maand. Vrij downloaden met een snelheid die het toch toelaat om tientallen gigabytes per maand te leechen. Probeer dat maar eens over een huurlijn en kijk dan even wat je daarvoor moet betalen!
Ik ben ook geen vriendjes met de kabelexploitant (Chello), de klantenservice is zwaar onder de maat en het financiele systeem is klote. Ook ik zie die limietonzin liever gaan maar ik vind het ook onzin dat een handjevol gebruikers het merendeel van de bandbreedte bezet om hun warez te leechen.
Verwijderd
Ikzelf leech met mate. Dat verstaan ze waarschijnlijk ook onder die Policy. Ik ken gasten die de hele dag zitten te leechen. Tja, die verpesten wel het een en ander voor de gewone gebruiker.
Hmm..dus het is niet bekend wat de limiet is? Lekker dan! Wat heeft Smello dan aan een limiet als de gebruikers het niet eens weten! Ik zou zeggen, gewoon niks van aantrekken. Moeten ze maar de limiet aangeven!
Een maand geleden had ik een brief van UPC ontvangen waarin ze aangaven een nieuwe fairuser policy te gaan handhaven.
Echter ook hierin staat geen concrete download limiet. Als ik tijd/zin heb zal ik die brief gaan opsnorren en overtiepen op GoT.
Echter ook hierin staat geen concrete download limiet. Als ik tijd/zin heb zal ik die brief gaan opsnorren en overtiepen op GoT.
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Ze komen voor MEI ook niet met een download limiet. In mei komt ie er, en zal (als ik een chello medewerker moet geloven) op 2GB /maand gezet worden. Hier heb ik het over Chello Brabant... Maar ik weet niet wat jullie met je connectie doen, maar het is gewoon asociaal als je 35GB/maand naar binnen trekt. Met 2GB/maand kun je gewoon internetten, geen ISO's, DivX's enz. downen... Maar daar is het officieel ook niet voor bedoeld... En laat Chello daar nou vanuit laten gaan...
Vergelijk het eens niet met een huurlijn, maar met een account bij een hosting provider. 10 Gigabyte verkeer voor minder dan 50 piek in de maand (en in Nederland), dus het dataverkeer is niet zo duur.Op dinsdag 02 januari 2001 16:52 schreef Leader98 het volgende:
Nee, je moet Chello-medewerkers niet geloven (zij kunnen het net zo goed hier gelezen hebben). En 2 GB is niet genoeg voor een beetje internetten.Ze komen voor MEI ook niet met een download limiet. In mei komt ie er, en zal (als ik een chello medewerker moet geloven) op 2GB /maand gezet worden. Hier heb ik het over Chello Brabant... Maar ik weet niet wat jullie met je connectie doen, maar het is gewoon asociaal als je 35GB/maand naar binnen trekt. Met 2GB/maand kun je gewoon internetten, geen ISO's, DivX's enz. downen... Maar daar is het officieel ook niet voor bedoeld... En laat Chello daar nou vanuit laten gaan...
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Amen!Op vrijdag 05 januari 2001 23:31 schreef -Rob- het volgende:
Nee, je moet Chello-medewerkers niet geloven (zij kunnen het net zo goed hier gelezen hebben). En 2 GB is niet genoeg voor een beetje internetten.
2 GB? Rob heeft gelijk. No way dat je daarmee kunt internetten.:(
Uhm, ik zeg niet dat internet gemaakt is voor het downloaden van Divx en ISO's, maar wat hier wordt verkondigd slaat echt als een varken op een ):OMet 2GB/maand kun je gewoon internetten, geen ISO's, DivX's enz. downen... Maar daar is het officieel ook niet voor bedoeld... En laat Chello daar nou vanuit laten gaan...
Graag hoor ik waar het internet dan wel officieel voor is bedoeld. Volgens mij is dat namelijk iets van DARPA een Americaanse overheids instantie. Hoe het psies zit moet ik ook weer ff uitzoeken, maar DARPA heeft iig nix te maken met het internet van nu.
Mare natuurlijk behoren ISO's downloaden tot de hedendaagse faciliteiten van het internet. Hoe kan bijv Linux anders zijn gebruikers bereiken. Linux ISO is gratis en de CD's kosten geld. Waar zal ik dan mijn distro's vandaan halen denk je?
Ik dwaal een beetje af van de topic, maar mijn punt is, dat het internet ook voor grote downloads bedoelt is. En 2GB per maand is gewoon niet voldoende.
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Verwijderd
2 giegjes is idd veel te weinig. Voordat ik ook afdwaal zal ik effe een paar puntjes van bezwaar noemen:
- luisteren naar radio
- surfen
- promo filmpjes downloaden
- demos downloaden
- ISO downloaden om te kijken of het wat is, alvorens naar de winkel te rennen (legaal)
- netmeeting e.d.
- mislukte downloads opnieuw doen
- mp3 (legaal, na 24 uur van schijf wissen)
- email checken
- GOT'en (paar x per dag op refresh drukken en posten)
etc. etc.
Zoals ik zelf iets in de trant van 2 Gieg heb gelezen op Webwereld (is daarna snel onbevestigd geworden door UPC) is dit natuurlijk veel te weinig om internet op legale wijze te gebruiken. Alleen al aan surfdataverkeer ben je per maand honderden MB's kwijt.
We kunnen daarom alleen maar speculeren, maar ik ga er niet vanuit dat die 2 gieg restrictie er komt. Het zijn nog 5 maanden waarin nog veel kan veranderen. Ook de concurrentie zit niet stil. Waardoor Chello zich hoogstwaarschijnlijk niet kan veroorloven om zo'n krappe downloadlimiet te gaan toepassen.
Velen zullen dan overstappen naar ADSL of wie weet wat er tegen die tijd dan voor aanbieders zijn of komen....
- luisteren naar radio
- surfen
- promo filmpjes downloaden
- demos downloaden
- ISO downloaden om te kijken of het wat is, alvorens naar de winkel te rennen (legaal)
- netmeeting e.d.
- mislukte downloads opnieuw doen
- mp3 (legaal, na 24 uur van schijf wissen)
- email checken
- GOT'en (paar x per dag op refresh drukken en posten)
etc. etc.
Zoals ik zelf iets in de trant van 2 Gieg heb gelezen op Webwereld (is daarna snel onbevestigd geworden door UPC) is dit natuurlijk veel te weinig om internet op legale wijze te gebruiken. Alleen al aan surfdataverkeer ben je per maand honderden MB's kwijt.
We kunnen daarom alleen maar speculeren, maar ik ga er niet vanuit dat die 2 gieg restrictie er komt. Het zijn nog 5 maanden waarin nog veel kan veranderen. Ook de concurrentie zit niet stil. Waardoor Chello zich hoogstwaarschijnlijk niet kan veroorloven om zo'n krappe downloadlimiet te gaan toepassen.
Velen zullen dan overstappen naar ADSL of wie weet wat er tegen die tijd dan voor aanbieders zijn of komen....
Ja en een paar uurtjes quaken per dag kom je al snel op de 20 MB uit. en dat 30x20 = 1.2 Gb en dan heb je nog 800 Mb om;
-trailers te checken
-radio luisteren
-realplayer live tv te kijken
-mp3's downloade
-demo's downloaden
-GOT'en
-en alles wat verder met je (legale) dagelijkse internet rituelen te maken heeft.
Smello gaat zeer zeker meer problemen krijgen als ze de 2 GB limiet implementeren. Dat gaat hun zeer zeker leden kosten. Zo'n 70 a 80% van de internet gebruikers komt nooit onder de 2Gb per maand. En degen die zeggen dat 2Gb genoeg is behoren tot de 20 a 30 %
-trailers te checken
-radio luisteren
-realplayer live tv te kijken
-mp3's downloade
-demo's downloaden
-GOT'en
-en alles wat verder met je (legale) dagelijkse internet rituelen te maken heeft.
Smello gaat zeer zeker meer problemen krijgen als ze de 2 GB limiet implementeren. Dat gaat hun zeer zeker leden kosten. Zo'n 70 a 80% van de internet gebruikers komt nooit onder de 2Gb per maand. En degen die zeggen dat 2Gb genoeg is behoren tot de 20 a 30 %
Pagina: 1