Toon posts:

[XP] RAID0 en nieuw moederbord probleem*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

bij een klant van mij is het volgende gaande. Ik kom er even niet helemaal meer uit zo.

De computer had een MSI moederbord met geintergreede RAID controller van promise. Dit moederbord is defect en valt niet meer te bestellen. Het is een bord van ongeveer 2 jaar oud. 845PE NeoII max U of iets dergelijks.

Nu heb ik een moederbord geplaatst van MSI die zoveel mogelijk op de oude lijkt helaas zonder RAID controller. Ik heb nu een PCI kaart van Promise geplaatst met dezelfde chip. PDC20276 (oid) En het werkt! Maar Windows boot niet waarschijnlijk door het niewe moederbord.

De computer bevat Windows XP pro NL en de NL versie beschikt (aldus MS Nederland) niet over de (R)epair functie. De Engelse versie wel :P

Ik moet nu "Systeemhersteldiskettes" maken. Maar dat gaat niet zomaar aangezien Windows niet wil booten.

Ik heb geen XP PRO Engels bij de hand. Zou het mogelijk zijn om de ENG CD te gebruik voor de NL versie van XP?

Zijn er nog mensen met tips?

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 12:38:
Hoi,

bij een klant van mij is het volgende gaande. Ik kom er even niet helemaal meer uit zo.

De computer had een MSI moederbord met geintergreede RAID controller van promise. Dit moederbord is defect en valt niet meer te bestellen. Het is een bord van ongeveer 2 jaar oud. 845PE NeoII max U of iets dergelijks.

Nu heb ik een moederbord geplaatst van MSI die zoveel mogelijk op de oude lijkt helaas zonder RAID controller. Ik heb nu een PCI kaart van Promise geplaatst met dezelfde chip. PDC20276 (oid) En het werkt! Maar Windows boot niet waarschijnlijk door het niewe moederbord.
Tot zover kan ik volgen, al vraag ik me af hoe je weet of het werkt als je niet kan booten. Heb je trouwens de bootsequentie aangepast?
De computer bevat Windows XP pro NL en de NL versie beschikt (aldus MS Nederland) niet over de (R)epair functie. De Engelse versie wel :P

Ik moet nu "Systeemhersteldiskettes" maken. Maar dat gaat niet zomaar aangezien Windows niet wil booten.

Ik heb geen XP PRO Engels bij de hand. Zou het mogelijk zijn om de ENG CD te gebruik voor de NL versie van XP?

Zijn er nog mensen met tips?
Wat heeft dit met je probleem te maken? Ik zal wel weer te weinig weten, maar systeemherstel om een bootprobleem op te lossen? :?

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:37
TrickShot schreef op 14 oktober 2004 @ 14:09:
Wat heeft dit met je probleem te maken? Ik zal wel weer te weinig weten, maar systeemherstel om een bootprobleem op te lossen? :?
Ja, je kunt als je een nieuw moederbord plaatst windows XP over zichzelf heen installeren en dan worden uitsluitend de bootbestanden (drivers voor je moederbord) aangepast.

Overigens denk ik dat je inderdaad zonder problemen de Engelse over de Nederlandse heen kunt installeren.

Maar anders kun je toch de belangrijke data gewoon van de harde schijf afhalen in een andere pc ofzo?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:47
Ik pas heel even je topic titel aan, zodat de dubbele p uit xpp is :).

Verwijderd

Topicstarter
Systeemherstel kan niet want je komt niet in Windows.
Ik zie maar even (2 sec.) het Windows oplaadt scherm zegmaar. Waar zo'n mooi blauw balkje loopt.

Even later is het weg. En reboot de computer.
Daarom concludeer ik dat de schijven goed werken in RAID0.

Windows laadt niet goed omdat er een nieuw moederbord geplaatst is.

Aldus een microsoft medewerken

"Windows XP prof. NL heeft geen repair functie"
"Windows XP prof. ENG heeft dit wel"
Waarom is in hemelsnaam dit weg bij de NL versie?
dan had ik nog CHKDSK -r kunnen doen. (een mooi tooltje :P)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:45
Wat een onzin allemaal. Ook de NL XP Pro heeft een repair functie. Verder zou ik niet de Engelse er overheen installeren, want hij overschrijft de huidige installatie met een nieuwe, waarbij wel een gedeelte van het register meegenomen wordt van de oude installatie. Verder duidt het feit dat je een blauw scherm krijgt 2 sec na het opstarten júist op het feit dat XP niet de juiste drivers heeft voor de hd controller, heeft verder weinig met het mb te maken als je een raid controller gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb anders al meerdere PROF NL cd's gestart. En geen één die de optie heeft.
Volgens Microsoft Nederland zit die er ook niet in. Ik geloof hun wat dat betreft. Dom? Ik denk het niet.

Maar als jij weet hoe.... tell me.
Pagina: 1