Toon posts:

Wacom Volito of Wacom Graphire 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een teken tablet vanwege RSI. Nu ben ik wat aan het zoeken geweest op Google en GoT maar nu kan ik er niet uitkomen.

Ik zit te twijfelen tussen de volgende 2:

- Wacom Volito USB Windows, A6
- Wacom Graphire 3 Classic (A6, met pen en muis)

Bij beide zit gewoon pen en muis.

Ik ga hem alleen voor Windows gebruiken en dus niet voor photoshop of andere teken toepassingen.

Nu las ik op GoT dat de afstand van de Volito 3mm was en die van de Graphire 10mm. En dat Windows gebruik niet goed met de volito kon?

Kan iemand mij advies geven of dit zo is en welke ik moet nemen? Ze schelen wel 40 euro in prijs (Graphire is 40 duurder).

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben maar voor de Graphire gegaan. Heb ik zeker kwaliteit en is goed voor Windows. Kost een vermogen (100 euro met verzondkosten :p). Maar als je het ethisch bekijkt kost het weer niks :)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:45

breinonline

Are you afraid to be known?

De Volito is een instapmodel. Deze werkt alleen onder windows (graphire serie ondersteund ook MAC en is op Linux ook aan de praat te krijgen. De resolutie is minder en de software ook. Als je enigzins serieus aan de slag wilt gaan met een tablet, dan moet je voor de graphire gaan.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik heb zelf ook een Volito gekocht om RSI-problemen te verminderen, ik gebruik het heel weinig. Afgelopen week weer wat meer omdat ik een beetje last begin te krijgen van RSI vanwege een maand constant code.

Voor het aantal gebruiksuren dat ik dat ding gebruik, ben ik wel blij dat ik gewoon de goedkopere model had genomen. Ik gebruik het namelijk niet voor grafishe doeleinden.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp