Computer loopt vast bij spellen *

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
Ik heb een

-AMD ATHLON XP2400+ (niet overgeklocked
-Elitegroup k7vta3v5.0g mainboard
-Club 3d Radeon 9200 256mb vidkaart
-768MB DDR 266 werkgeheugen van MDT (1x256 1x512)
-2x 80GB WDC HD's

Ineens sinds dinsdag crashen mijn games als ik ze speel na een tijdje, je weet niet wanneer maar ze crashen altijd.

En dan bedoel ik een freeze, waar de enige redding de reset knop is :(

eerst bij bijvoorbeeld het spel Counter-Strike dat ik veel speel crashde hij elke 5min, soms zelfs al bij de serverbrowser ingame :(
maar ook ut2004 crashd, hoewl dat wat langer duurt.

Na een volledige formatatie van C: heb ik het probleem nog steeds alleen midner vaak :(, maar het blijft wel, en voor dindsag heb ik dat nooit gehad. maar het gebeurt alleen ingame, niet als ik gewoon bezig ben met forums etc.

kan iemand mij helpen? na het versturen van dit bericht lijkt het mij ineens dat het misschien aan de video kaart ligt, maar waarom dan ineens nu? nieuwste catalysts zijn geinstalleerd.

plz help me, MVG Roy T.

~ Mijn prog blog!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-08 23:47

Nik

Eerst, post eens wat specs...

Misschien heb je last van te veel hitte in je pc, wordt je vidoekaart te warm, misschien is je fannetje gestopt met draaien. maargoed, ik kan het hier vandaan niet zien, dus ga zelf eens opzoek. Haal je kast eens open, kijk eens of je wat verdachts ziet.

Is het bij meerdere speller @ random? Of steeds na 5 minuten? En sinds wanneer is dit?

[ Voor 25% gewijzigd door Nik op 14-10-2004 12:31 ]

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-08 01:11
Probeer eens de ouwe drivers te gebruiken, die bij je videokaart zelf zaten bijvoorbeeld.
Het kan ook een geheugen probleem zijn hoor, probeer eens wat testen te draaien of benchmarks. Deze zullen fouten er zo uithalen.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Begin even door hier tussen te kijken:

[search=freeze games] :)
Help mijn computer Freezed telkens na het spelen van games > Computer loopt vast bij spellen *

[ Voor 45% gewijzigd door Spider.007 op 14-10-2004 12:32 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• roy-t
Ik heb meteen na het posten 3dmark 2003 maar even gedaan, met Norton AV en MSN aan (omdat ik die normaal ook aan heb)

Hij liep nergens vast hoewel ik denk dat zon benchmark toch veel hitte genereerd, en ook de vidkaart, en Werkgeheugen veel gebruikt.

(mijn score was btw 1097,ehm in 2003, ehm geen id of dat goed is ofzo voor een 9200)

En wat voor een benchmark zou fouten eruit kunnen halen?

Iedergeval bedankt voor jullie posts, en over de driver, hij heeft het in prinicpe altijd goed gedaan op de nieuwste catalyst, en ik heb geen nieuwe gedownload.

}:O

~ Mijn prog blog!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Je geheugen kun je het beste testen met memtest, maar dit process duurt vrij lang, dus je moet wel even geduld hebben ;).

Profile

• roy-t
Update hier wat ik in een e-mail schreef naar mijn neef (alias pc geleerde in mjn ogen :))

feit is dat mijn pc bij spelletjes altijd maar het varieert een beetje hoesnel (tussen 10sec en 30minuten) het beeld stil gaat staan en er gee geluid meer is, dan is de enige redding de reset knop :(

ik heb al winXP geformateerd en herinstalleerd, maar het probleem blijft (d8 heel even dat het weg was maar.... dus niet)

Als dat gebeurt en ik druk op de reset knop, en ga meteen naar de bios, staat daar dat de cpu temp 70 tot 66 graden is (verschilt beetje per crash) en dat de Kast temp zon 40 graden is :( (terwijl de verwarming niet eens aanstaat hier :P)

kan dit die freezes veroorzaken denk je?

zal ik dan maar een nieuwe koeler kopen (?welke) ik heb btw een AMD ATHLON XP 2400+, met de standaard koeler uit de box waar ie in zat, die heeft een jaar goed gewerkt. en de koeling van me kast stelt niet veel voor, (2 luidruchtige trage case-fans) maar ja hij heeft zelfs een tijdje zonder die 2 gewerkt, helpo...

PS.

Ik zal dat memtest is gebruiken maar het lijkt erop dat het de cpu temp is, waar zou ik een goede koeler kunnen halen, ik hoef alleen maar een standaard 2400+je te koelen B)

~ Mijn prog blog!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-08 23:47

Nik

70 grade voor je cpu :|

Duidelijk, je CPU wordt te warm! Gooi je kast eens open, en pak zo'n grote huis-tuin-en-keuken ventilator, zet die op de zijkant, en ga dan eens gamen. Als hij dan nóg vast loopt, is het wat anders, werkt alles goed, dan weet je wat het probleem is!

[ Voor 65% gewijzigd door Nik op 14-10-2004 14:13 ]

Verwijderd

Ik had pas ook een instabiele computer bij een kennis, ook een Radeon 9200 geloof ik.
Heb je de nieuwste drivers van ATI? Dat was daar namelijk het probleem. Drivers eraf gegooid en de Omega drivers geïnstalleerd, loopt nu als een trein :P

/edit: www.omegadrivers.net

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 16:12 ]

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-08 01:11
Je zegt dat je een benchmark hebt gedraaid voor CPU? Deze zal dus ook zeker je CPU naar 70 graden brengen, en als het dan nog werkt is dat niet het probleem. En als het al een jaar heeft gewerkt, waarom zou het nu opeens stoppen terwijl de omgevings temp. alleen maar lager wordt.

Drivers van je videokaart lijken idd de fout hier. En je zegt zelf in je TS dat de nieuwste drivers zijn geïnstalleerd, probeer dan eens wat oudere drivers...

• roy-t
Hij heeft zowieso een jaar goed gewerkt, en zelfs al weken goed gewerkt met de Catalyst drivers,

Maar hij doet nu echt vaag (zie bovenstaand prob.)

Heb dus alternate gebeld en volgs hem was de Vcore van mijn Xp2400+ niet goed, en kwam dat door een kapotte voeding, lkr is dat, alles na gekeken lblijkt dat de vcore helemaal niet +1,45V moet zijn maar +1,65V en dat is ie precies :(

~ Mijn prog blog!

• roy-t
btw kan ik dit thread niet even verschuiven naar Hardware, want het lijkt erop dat dat het is

~ Mijn prog blog!

• roy-t
Thread staat nu op: Computer Freezed bij Spellen Reset knop is enige redding
bedankt iedereen die heeft gepost

~ Mijn prog blog!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

En op verzoek door naar Processors, Mobo's & Geheugen. (Zie ook Computer Freezed bij Spellen Reset knop is enige redding )

offtopic:
Welkom op GoT :)
Overigens kan je ook vragen te verplaatsen door middel van Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif topicreport.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• roy-t
Hej bedankt F_J_K,

over mijn probleem, ik heb mijn radeon 9200 even vervangen door een S3 TRIO 64V+
(je leest t goed) Ja die vidcard met 2mb uit 1994 :P

En nu heb ik counter-strike (als voorbeeld) op 640x480 gezet, en op software modus, en nu kan ik weer gewoon cs spelen (wel @ 15fps, en me CPU doet al het werk,) maar het werkt wel.

Dus ik denk dat ik nu maar de radeon ga terugsturen voor garantie. Aarg wel vaag dat dit mij weer gebeurt ik heb dat ding nooit overgeklocked :S

Nou ja als er nog iets relevants gebeurt dan horen jullie het wel.

Wa ik hiervan heb geleerd (wijze les) is dat je elk onderdeeltje moet testen, en dan elk uur weer aan een andere onderdeeltje denkt, ik dacht eerst net als velen aan een hete cpu, maar ja, nu is het miss wel een hete gpu

Bedankt iedergeval alvast, i keep you guys posted

~ Mijn prog blog!

• roy-t
btw iemand moet mij toch eve uitleggen waar ik me pc kan invoeren om mee te showen (zo ver mogelijk) of is dat alleen voor members

~ Mijn prog blog!

Verwijderd

therat10430 schreef op 16 oktober 2004 @ 17:58:
btw iemand moet mij toch eve uitleggen waar ik me pc kan invoeren om mee te showen (zo ver mogelijk) of is dat alleen voor members
Niemand MOET hier wat 8)7 . En dit hoort niet echt thuis in deze thread. Lees dus eerst de T.Net FAQ maar eens!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
M'n radeon 9200 zorgde bij mij ook voor ongijn.
K wilde um toch al niet maar had ff geen geld ;)

Teruggebracht en probleem weg :)

• roy-t
Help ik ben bang dat t probleem weer terug komt?

heb nog steeds een ancient vidkaart erin, maar loopt af en to weer vast, nu ook 1x in windows

(btw., met vastlopen bedoel ik nog steeds freeze etc.)

~ Mijn prog blog!

• AzzKickah
  • Laatst online: 09:57

AzzKickah

06-CENSORED

Ik denk toch echt dat t je CPU is.. Heb je dat met die huis-tuin-keuken-ventilator al geprobeerd??

Heb je al geprobeerd om je koeler van je CPU af te halen en met een stofzuiger met een borsteltje erop, alle stof weg te halen? Ook van de heatsink en zo dus, tussen die koelvinnen en zo.

• roy-t
Hmzz, btw hoe kan ik me voeding bv. testen, als t probleem steeds vaker komt (nu maar 1x per dag... miss wel toevallig :S

hmzz moet ik toch ergens 1 jatte :P

~ Mijn prog blog!

• AzzKickah
  • Laatst online: 09:57

AzzKickah

06-CENSORED

therat10430 schreef op 03 november 2004 @ 17:21:
Hmzz, btw hoe kan ik me voeding bv. testen, als t probleem steeds vaker komt (nu maar 1x per dag... miss wel toevallig :S

hmzz moet ik toch ergens 1 jatte :P
Voeding zou je kunnen testen met een multimeter.

• MelvinvdC
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 15:22
wat voor een voeding heb je trouwens? Op zich zou het kunnen dat je nadat je een oudere, langzamere en vooral minder stroometende videokaart erin hebt gestopt dat je voeding het nog net aankan. Wat zijn je voltages?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:26

Nemesizz

Untouchable

Ik vermoed ook dat het de voeding is...had precies hetzelfde toen ik van TNT2 naar Radeon9200 ging....

Na het inbouwen van een iets betere voeding, waren de problemen als sneeuw voor de zon verdwenen.

Verwijderd

Pak de heatsink eens beet als deze heel heet is en je fan draait goed is het iets heel vreemds.
Maar ga eens naar die bios en als hij dan 60+ graden aangeeft en de heatsink is nog aardig aan te raken dan is waarschijnlijk het contact tussen cpu en koeler niet optimaal lees zeer slecht.

Bij mij zelf viel mijn pc steeds uit. eerst na 5 minuten toen elke 20 seconden na aanzetten, ik denk pak even mijn koelblok beet. Mijn vingerafdrukken staan er nog op. Wat het geval was mijn slang was geknikt en stopte de totale waterdoorvoer
gelukkig had ik ingesteld dat bij 85 graden heel de pc uitgaat anders had ik waarschijnlijk uren doorgestoomt op 85 graden en met een trage pc gezeten waarvan ik de oorzaak zo niet 123 zou weten, en aangezien mijn 6800 gt en mijn 875p ook gekoeld worden door hetzelfde circuit had er nog het 1 en ander flink door kunnen fikken.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 13:28 ]

• roy-t
Mijn voeding is een standaard 300wat voeding,

ik heb 2 HD's (7200RPM) 1 brander, en 1 dvd-speler, 2case-fans, en dce koeler op de CPU.

Kan het zijn dat de voeding dit niet aan kan,

btw de voltages van mijn CPU zijn goed (als hoort voor een 2400+ in de AMD knowledge base

kan dit te veel zijn voor het arme ding, en is het daarom miss niet gek dat ie het beter, langer doet met een oudere vidkaart, ik heb btw ook nog is 1 5.1 soundkaart, 1 wlan kaart, 1 lankaart erin, te veel? btw Temperaturen liken allemaal goed, max 70C idle 58C case 35, en HD 1 30 en HD 0 26

~ Mijn prog blog!

Pagina: 1