Toon posts:

[XP] Extern bureaublad werkt niet (eerst eenmalig inloggen)*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met mijn notebook het bureaublad van de desktop wil overnemen lukt dat alleen maar als ik me na het opstarten van de desktop de 1e x aanmeld op de destop zelf.
Daarna kan ik hem met mijn notebook zovaak overnemen of afmelden als ik wil, tot ik weer de desktop reboot.
Beide systemen draaien op XP Pro

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 12:32 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Dan word het proces niet gestart bij het opstarten van je computer maar bij het aanmelden van je gebruiker.
Je kan de gebruiker automatisch laten inloggen of je extern bureablad laten opstarten bij het booten van je pc. Dat laatste kun je doen door een opstart regel toe te voegen aan je register bij run service.
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices] (dacht ik)

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:05
Hmm, ik zal even kijken bij mijn servertje, hier kan ik hem wel overnemen als ik het reboot dus.

8edit8

op je pc waar je remote wil inloggen:

Eigenschappen deze computer -> Verbindingen van buitenaf -> Externe gebruikers selecteren -> Toevoegen -> De accountnaam invullen waar op ingelogd wordt -> ok

Nu kun je altijd op dat account inloggen, ook al is er nog niemand locaal is ingelogd.

[ Voor 62% gewijzigd door Mevius op 14-10-2004 16:41 ]

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:37
Hallo memphisflash,

Ik pas even je topic titel aan, zodat het os erin staat en een betere omshrijving van het probleem. Zou je hier de volgende keer zelf aan willen denken? Zou je ook willen vermelden wat je zelf al met google/got search gevonden hebt? :)

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:30
coolyboy1 schreef op 14 oktober 2004 @ 16:32:
Hmm, ik zal even kijken bij mijn servertje, hier kan ik hem wel overnemen als ik het reboot dus.

8edit8

op je pc waar je remote wil inloggen:

Eigenschappen deze computer -> Verbindingen van buitenaf -> Externe gebruikers selecteren -> Toevoegen -> De accountnaam invullen waar op ingelogd wordt -> ok

Nu kun je altijd op dat account inloggen, ook al is er nog niemand locaal is ingelogd.
Dat vinkje alleen zou al genoeg moeten zijn, je kan daar in een workgroep toch alleen lokale accounts invullen, en dat is grote onzin, want je logt met Remote desktop al lokaal in.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Verwijderd

Topicstarter
@leon1e excuses voor mijn beginnersfoutje,
via google kwam ik op tweakers, lang gezocht maar de oplosing niet gevonden.

De instelling van Coolyboy had ik al, nu wil het volgende proberen:

[quoteDat laatste kun je doen door een opstart regel toe te voegen aan je register bij run service.
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices] (dacht ik)[/quote]

Hoe voeg ik deze regel precies toe, ik durf niet al teveel te prutsen met regedit als ik het niet zker weet 8)7

Grt

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het is opgelost.Ik heb het volgende gedaan met secpol.msc:

beveil.instellingen lokaal beleid/beveil.opties acounts/ gebruik lege wachtwoorden beperken tot aanmelden op console_ uitschakelen

Dit vond ik op het board mbt extern bureaublad zonder wachtwoord Zonder wachtwoord lukt me niet maar dat probleem na het booten is gelukkig wel opgelost :)

Prettigge eerste kennismaking met Tweakers

Allen bedankt voor de input :+

• nickbear
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-04 21:51
beetje laat , maar hier werkt het ook! bedankt
Pagina: 1