Toon posts:

Gaat een mailtje echt sneller met High Priority flag? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een misschien wel stomme vraag,

Hier op kantoor beweerd men dat als je in outlook een bericht markeert met het rode uitroepteken (prioriteit hoog) dat het mailtje dan "sneller" gaat dan als je dit niet doet.
Dit is toch onzin mag ik hopen, de prioriteitmarkering is toch puur voor de ontvanger van het bericht om te zien dat het een belangrijk mailtje is ?

Verwijderd

What a priority setting on an email message does:
  • Notifies the receiver of how important the sender considers the message
What a priority setting on an email message does not do:
  • Does not cause higher priority messages to be delivered to recipients more quickly.
  • Does not cause higher priority messages to be delivered to email inboxes that are full and can't receive more messages.
  • Does not delete or overwrite old or lower priority messages so that high priority messages can be delivered.
Bron: http://www.austin.cc.tx.u...email_priorityoutlook.htm
Gevonden met http://www.google.nl/search?l&q=email+priority+high ;)

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 12:23 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zou zeggen; sla het SMTP protocol er eens op na; en de implementaties die gebruikt worden. Het is ongetwijfeld anders in te stellen; maar iedere SMTP server stuurt een ontvangen mailtje direct door; zonder enige prioriteit toe te wijzen :)

OUTLOOK vraagje > Gaat een mailtje echt sneller met High Priority flag? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-12 16:35

Sosabowski

nerd

Dat het sneller gaat is kul. Maar stuur maar een 2 mailtjes naar je colega's en kijk welke sneller is >:)

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-12 00:43

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Nee. Een high priority geeft alleen maar aan dat de verstuurder zijn mail belangrijker vindt dan alle andere mailtjes die niet high priority zijn.

(Dus mail van bepaalde personen die ook high priory zijn worden standaard bij mij als zijnde "read" gemarkeerd }) )

@Spider007: Outlook maakt ook gebruik van het eigen microsoft exhange protocol. Hoe dat werkt is mij een raadsel, maar het zou me niks verbazen als exchange er een queue op na houdt als ik zie dat sommge mailtjes aan "iedereen in het bedrijf in nederland" minuten eerder aankomen bij sommige collega's voor in het alfabet. Dus als er een manier is om voor te dringen die queue zou het me niets verbazen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:14
Je kan natuurlijk wel filters instellen op je exchange server, hoe bepaalde proiriteiten verzonden moeten/mogen worden.
Je zal dit echter alleen gebruiken bij meerdere exchange server die via WAN verbindingen met elkaar verbonden zijn. Dit hebben de meeste bedrijven echter niet, en zal het dus niet van toepassing zijn.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Rolfie schreef op 15 oktober 2004 @ 22:24:
Je kan natuurlijk wel filters instellen op je exchange server, hoe bepaalde proiriteiten verzonden moeten/mogen worden.
Je zal dit echter alleen gebruiken bij meerdere exchange server die via WAN verbindingen met elkaar verbonden zijn. Dit hebben de meeste bedrijven echter niet, en zal het dus niet van toepassing zijn.
Op het eerste of laatste stukje zo het idd best kunnen in theorie. Maar dan nog moet je een server hebben met een zo hoge load dat het normale verkeer niet realtime kan worden verstuurd.

Kortom: normaliter is dit IMHO onzin, zeker als je het over het gewone internet naar willekeurige ontvangers doet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1