[Delphi - Active Form / ASP] data van asp naar delphi

Pagina: 1
Acties:

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Allereerst: ik ben nog niet heel erg ervaren met deze combinatie. Ik heb wel ooit op school een project hiermee gehad, maar dat is alweer een aardige tijd geleden en ik heb toen niet veel te maken gehad met deze koppeling. Ik heb er dus niet heel erg veel van meegekregen toen. Nou ja, hier in ieder geval wat ik graag wil:

Ik wil in een Active Form een grafiekje gaan weergeven en deze in een webpagina laten weergeven. De data voor deze grafiek ga ik uit een database halen. Dit alles zal wel lukken. Ik zit alleen met het probleem dat ik om de query te bouwen iets nodig heb van de asp pagina, nl. een ID van een gebruiker. Ik heb gigantisch lopen zoeken naar hoe ik nu een variabele aan delphi kan geven, maar daar vind ik alleen maar manieren waarbij een Active Server Object gebruikt wordt. Dit is dus geen Active Form.
Mijn vragen:
Kan ik rechtstreeks een getalletje doorgeven aan het Active Form?
Zo ja: Hoe?
Zo nee: Is het in zo'n geval dan de bedoeling een Form en een Object te combineren?

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
Een active form is iets wat lokaal draait, een koppeling met ASP gaat dus wel, maar alleen van de active form naar de ASP, niet andersom.
Javascript is dus misschien een oplossing. Verder vraag ik me af wat je zelf al hebt gevonden, een simpele zoekactie in Google levert al verschillende resultaten op zoals deze.