Toon posts:

[2000-RIS] Netwerk kaart driver toevoegen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey

Ik ben op mn stage een RIS m voor windows 2000 pro( remote instalation service ) aan het instaleeren.
Ik ben all enige tijd ermee bezig maar loop steeds tegen het probleem aan dat de standaart netwerk adapther van de hp computer ( type DX2000 ) niet word gezien.
Tot nu toe heb ik telkens een 3com kaartje erin geduwd end at ging perfect :*)

Wat ik allemaal geprobeert heb :

Naast het mapje I386 een map $OEM$\$1\Drivers\NIC met in die map de netwerk drivers.
Ik heb zelfs de drivers in de I386 map gedaan en zelfs een mapje $OEM$\$1\Drivers\NIC in de I386 map met daain de drivers.

In het script staat dat hij zn drivers gewoon vanaf $OEM$\$1\Drivers\NIC moet krijgen via het comando ''OemPnpDriversPath = "\$OEM$\$1\drivers\nic"

De root is volgensmij (?)de map ''IMAGE'' waarin dus het mapje I386 zich bevind en voor de rest niets ( op $OEM$ na dan)

Hoopelijk heeft iemand een Oplosing hiervoor... :)

Verwijderd

Topicstarter
kickjuh vandaag moet ik dr namelijk weer mee verder :)

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:46
code:
1
2
net Stop "boot information negotiation layer"
net Start "boot information negotiation layer"

Heb je dat ook gedaan na het toevoegen? En heb je http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;315279 al eens doorgelezen?

[ Voor 4% gewijzigd door leon1e op 15-10-2004 09:02 ]

Verwijderd

wat ik uit je verhaal begrijp is dat je met een andere netwerk kaart geen contact krijgt met de ris server, en met een 3com kaartje wel...

Dit klopt want een 3com is standaard ondersteund....

mogelijke oplossing is even kijken op de site van de fabrikant, en daar zoeken op RIS Instalation. Zelf heb ik dit eens gehad met een broadcom kaartje... hier moest ik iets veranderen in de XXXXXXX.inf file...
toen ik dit gedaan had werkte alles prima.

Ik denk dat gewoon je kaartje niet wordt ondersteund. of dat de drivers PXE niet goed ondersteunen....