Toon posts:

[XP] Boot hd omzetten (boot.ini)*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik ben dom geweest...

ik had 2 harde schijven met met op allebei een aparte versie van Windows XP Proffesional.

Mijn D schijf begon een beetje vol te lopen en ik wilde ruimte maken dus heb besloten om alles van de D schijf te verwijderen (windows, Program files en dergelijke). Gelijk ook de root bestanden van de D schijf verwijderd. Ik hoefde in principe hier niet van te booten, althans dat dacht ik... |:(

Nu wil mijn machine niet meer booten en voor zover ik het begrijp was D eigenlijk mijn primary disk en starte hij daarmee de windows installatie op mijn secundary disk. Goed de vraag is nu hoe los ik dit op... In het fossiele dos kan ik het dromen maar NTFS heeft geen sys optie. Iemand ideeen?

Alvast bedankt !!! _/-\o_

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Opstarten van de XP CD, naar recovery console gaan en daar een FixBoot doen? Geen idee of het werkt, maar het proberen waard lijkt me :P

Ik wil dus zeggen: Ik ben fixboot en fixmbr wel eens tegen gekomen in de RC maar nog nooit hoeven gebruiken. Ik weet dus niet zeker of het hetzelfde effect heeft als een ouderwetse "SYS C:"...

[ Voor 42% gewijzigd door RobIII op 14-10-2004 11:59 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Opstarten vanaf XP cdrom en installatie op de C herstellen....

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Fixboot al gebrobeerd op beide schijven en dat loste het probleem niet op...

Ik krijg nu "ntldr not found", "Press ctrl+alt+delete to reboot"

Ik moet hem zoiezo nog instellen in de boot.ini dat hij windows moet zoeken op de secundary disk maar ik neem aan dat bovenstaande melding betekend dat hij no niet kan booten en ik verwacht wel dat hij aangeeft dat hij windows nog niet kan vinden... :?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:00
Fixmbr moet dat volgens mij toch wel oplossen. Je moet uiteraard wel n goede boot.ini hebben.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Han schreef op 14 oktober 2004 @ 11:58:
Opstarten vanaf XP cdrom en installatie op de C herstellen....
Dit doen

edit: niet formateren dan he! maar gewoon installen

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 12:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar overschrijft hij dan niet mijn registry en dergelijke en hoef ik dan ook niet alles opnieuw te installeren??? :/ Service packs en dergelijke??

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 12:38 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:46
Hallo Happymike,

Ik pas even je topic titel aan, zodat het os aan het begin staat en tussen [ ] haken staat :).
Pagina: 1