Ik heb al lopen zoeken, niks gevonden (wel handig trouwens die XP Faq), maar hoe kan ik een stationsletter (bv F:/) naar Mijn Documenten laten verwijzen?
subst <stationsletter>: <pad mijn documenten>
Dus bijvoorbeeld: subst x: f:\emule
Gl
Gl
edit:
Oja, in dosbox dus
Oja, in dosbox dus
[ Voor 26% gewijzigd door sOid op 14-10-2004 11:57 ]
Bedankt het werkt!sOidivUs schreef op 14 oktober 2004 @ 11:57:
subst <stationsletter>: <pad mijn documenten>
Gl
edit:
Oja, in dosbox dus
Kan ik nu ook de naam nog wijzigen?
Hij pakt de naam die ik aan C heb toegekend.
Doe je naam wijzigen springt ie weer terug.
Hmm... Ja, dat probleem weet ik nog (gebruik het zelf atm niet meer) geloof dat ik dat toen opgelost heb door een reboot.marcovtwout schreef op 14 oktober 2004 @ 12:13:
[...]
Bedankt het werkt!
Kan ik nu ook de naam nog wijzigen?
Hij pakt de naam die ik aan C heb toegekend.
Doe je naam wijzigen springt ie weer terug.
Hm als ik reboot is de map weer weg...
Is er nog een andere manier om dit te bereiken?
zorgen dattie dat subst elke keer uitvoert bij opstartenmarcovtwout schreef op 14 oktober 2004 @ 15:01:
Hm als ik reboot is de map weer weg...
Heb je het progje van MrDry geprobeerd?marcovtwout schreef op 14 oktober 2004 @ 15:01:
(...) Is er nog een andere manier om dit te bereiken?
Als je het na een reboot ook wilt behouden zou je NET USE moeten gebruiken zoals al geopperd is.
in de commandprompt:
net use z: //pcnaam/sharenaam
Je moet dan wel je map (sharenaam) ff op delen zetten.
in de commandprompt:
Q6600, 6144MB, WD 160GB & Maxtor 400GB,NVidia 8600GT, Samsung SH-S202N, NEC ND-2510A, SB Audigy 2
Ik wil wel maar de server is down volgens mij.JHS schreef op 14 oktober 2004 @ 15:03:
Heb je het progje van MrDry geprobeerd?
Dat klinkt beter, ik geloof ook dat dat mogelijk moet zijn via netwerkinstellingen.Vai schreef op 14 oktober 2004 @ 15:06:
Als je het na een reboot ook wilt behouden zou je NET USE moeten gebruiken zoals al geopperd is.
in de commandprompt:
Waar ik vastliep is als ik mijn documenten wil delen, ik de boodschap 'de server-service is niet gestart' krijg.
(sorry van dat subst, maar ik start mn pc 1x in de 3 a 4 weken opnieuw op dus heb dr nooit zo veel last van
)
Met dat netwerkgedoe moet het inderdaad wel werken
Met dat netwerkgedoe moet het inderdaad wel werken
rechtermuis op mijn documenten icoon op desktop -> doel wijzigen naar x: ? 
edit lees voor je huilt
maar dit zou dus ook kunnen, gewoon je my docs verplaatsen 
edit2; nee
toch niet
edit lees voor je huilt
edit2; nee
[ Voor 50% gewijzigd door Wussie op 14-10-2004 15:24 ]
Open via uitvoeren eens services.msc ... kijk daar in het lijstje bij server ... deze staat waarschijnlijk op uitgeschakeld oid. zet deze op automatisch.
Dan kan je waarschijnlijk wel de map delen zonder foutmelding.
Q6600, 6144MB, WD 160GB & Maxtor 400GB,NVidia 8600GT, Samsung SH-S202N, NEC ND-2510A, SB Audigy 2
Probeer dit eens:
- Share je C:\
- Rechtsklikken op deze computer
- Netwerkverbinding maken
- F:\ selecteren en map verwijzen naar \\computernaam\c\mijn documenten
Mij is het iig gelukt
:
- Share je C:\
- Rechtsklikken op deze computer
- Netwerkverbinding maken
- F:\ selecteren en map verwijzen naar \\computernaam\c\mijn documenten
Mij is het iig gelukt
tvw
Ik heb alle potentiele services gestart maar geen resultaat.Vai schreef op 14 oktober 2004 @ 15:38:
Open via uitvoeren eens services.msc ... kijk daar in het lijstje bij server ... deze staat waarschijnlijk op uitgeschakeld oid. zet deze op automatisch.
maak een batch met subst erin en gooi die je in je startup directory. Zo deed ik het ook altijd.
Je kan bij schijfbeheer in XP (pro alleen
) toch aangeven dat de schijf moet worden gekoppeld aan een directory?
Dat maakt dus niet uit 
Bij schijfbeheer kies je gewoon uit het rechter-muisknop-menu op een drive: wijzig drive-letter (Change drive letter and paths... )
Daar kun je dus lege directories toevoegen naar drives
Bij schijfbeheer kies je gewoon uit het rechter-muisknop-menu op een drive: wijzig drive-letter (Change drive letter and paths... )
Daar kun je dus lege directories toevoegen naar drives
Verwijderd
BoAC, leg dat nog eens uit..
aan een partitie kun je of een driveletter, of een lege path (directory) toekennen.
Topicstarter wil dit niet, hij wil een directory die een driveletter moet hebben, zoals ook met netwerkshares gebeurt.
Kortom: C:\My Documents -> M:
En niet: M: -> C:\My Documents
mocht dat wel kunnen: geef maar een stappenplan. Overigens is NTFS vereist in het doel-bestandssysteem (de lege directory waarin je een partitie mount)
aan een partitie kun je of een driveletter, of een lege path (directory) toekennen.
Topicstarter wil dit niet, hij wil een directory die een driveletter moet hebben, zoals ook met netwerkshares gebeurt.
Kortom: C:\My Documents -> M:
En niet: M: -> C:\My Documents
mocht dat wel kunnen: geef maar een stappenplan. Overigens is NTFS vereist in het doel-bestandssysteem (de lege directory waarin je een partitie mount)
Ja, dit werkt prima 
Bedankt iedereen!
Dan heb ik nog wel een klein vraagje, maar om daar nou een nieuw topic over te starten...
Als ik windows explorer start staat mijn documenten altijd geopend en deze computer is dicht. Vroeger was het altijd zo dat deze computer open stond en c:/ geselecteerd was. Voordat iemand met het register ging, eh, rommelen bij mij ergens voor. Hoe kan ik dit weer terugkrijgen?
Bedankt iedereen!
Dan heb ik nog wel een klein vraagje, maar om daar nou een nieuw topic over te starten...
Als ik windows explorer start staat mijn documenten altijd geopend en deze computer is dicht. Vroeger was het altijd zo dat deze computer open stond en c:/ geselecteerd was. Voordat iemand met het register ging, eh, rommelen bij mij ergens voor. Hoe kan ik dit weer terugkrijgen?
Verwijderd
Maak het opstartcommando van Explorer: %SystemRoot%\explorer.exe /n,/e,C:\marcovtwout schreef op 17 oktober 2004 @ 21:08:
Ja, dit werkt prima
Bedankt iedereen!
Yes, bedankt, daar zit ik al zo lang mee!
Je kunt doen:
Rechtsklik op "Deze computer" > Verkennen
of
Rechtsklik op Windows Verkenner > Eigenschappen
En dan explorer.exe vervangen door:
C:\WINDOWS\explorer.exe /n, /e, /select, c:\"
/edit
grrmbl
niet gezien dat er nog een 2e pagina was
Rechtsklik op "Deze computer" > Verkennen
of
Rechtsklik op Windows Verkenner > Eigenschappen
En dan explorer.exe vervangen door:
C:\WINDOWS\explorer.exe /n, /e, /select, c:\"
/edit
grrmbl
[ Voor 30% gewijzigd door max op 18-10-2004 14:28 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Pagina: 1