Audigy NX Driver prob. Nieuwe drivers met "slechte" cmss?

Pagina: 1
Acties:

• FaZe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-01 13:23
Ik heb het uitvoerig getest, maar kom niemand anders tegen met hetzelfde prob. Creative kan het ook niet oplossen...
De Audigy NX werkt met de standaard drivers (1.0.8) aardig goed onder SP1. Zij het dat de sampling frequentie alleen op 48Khz gezet kan worden. De bitdiepte gaat wel op 24 bit.

Als ik nu de nieuwere drivers installeer, of het nu 1.0.9 if 1.0.10 is, dan kan ik wel meer frequenties kiezen en dergelijken, die drivers werken ook verder perfect onder SP1 EN SP2 (de standaard drivers werken erg slecht onder SP2... winamp crash als je uit slaapstand komt..enz). Maar... als ik muziek afspeel met de nieuwere drivers is de cmss anders. Uit de center speaker komt dan zo goed als geen geluid (normaal hoor je mooi de stem enz uit de center komen enzo) als ik dan de driver op "stereo surround" zet komt er wel genoeg uit, alleen is dat effect lang niet zo mooi uiteraard.

Het lijkt me dat toch iedereen dit wel moet hebben. De hardware is perfect in orde... is duidelijk een driver issue. Zijn er nog anderen die dit ervaren hebben en misschien op de een of andere manier opgelost hebben??

Waarom heb ik toch het idee dat creative altijd super kaartjes maakt... alleen de drivers pas veel later delgelijk worden... ;)

• FaZe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-01 13:23
Toch wil ik hem graag nog even een schopje geven ;) Met de nieuwste drivers is dit probleem nog steeds gewoon! Nog steeds niemand met een oplossing hiervoor?

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:45
Mag ik nog even een schopje geven? Ik sta op het punt om de Audigh 2 NX te kopen en wil graag weten of dit probleem zich, 5 maanden later, nog steeds voordoet. FaZe?