[Cooling] Radeon 9700Pro / Zalman ZM80D-HP montage

Pagina: 1
Acties:

• liempie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 14:17
Ik heb voor mijn Gigabyte Maya II het Zalman koelblok gekocht, maar voordat ik aan deze operatie begin heb ik nog wat vragen.

1) Volgens mij is het verwijderen van de hoofdkoeler met ventilator niet zo moeilijk, maar moet ik dan de spacer die op de chipset zit laten zitten?

2) Is het verwijderen van de mem-sinks die er standaard opzitten gemakkelijk ?

Ik heb geprobeerd wat terug te zoeken, maar kon hier niet veel informatie over vinden.

Verwijderd

liempie schreef op 14 oktober 2004 @ 10:56:
Ik heb voor mijn Gigabyte Maya II het Zalman koelblok gekocht, maar voordat ik aan deze operatie begin heb ik nog wat vragen.

1) Volgens mij is het verwijderen van de hoofdkoeler met ventilator niet zo moeilijk, maar moet ik dan de spacer die op de chipset zit laten zitten?

2) Is het verwijderen van de mem-sinks die er standaard opzitten gemakkelijk ?

Ik heb geprobeerd wat terug te zoeken, maar kon hier niet veel informatie over vinden.
1. ja moet je erop laten
2. denk het niet :S

waarom wil je die eraf halen ?.. is toch al een goeie koeling ? (of steken ze erboven uit ?)

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01 11:54
Spacer laten zitten. Als die standaard heatsinks net zo vastzitten als je zalman sinks straks (met zo'n plakkertje) kan je ze dr zo afhalen. Je kunt die oude ook lekker laten zitten (zijn laag genoeg volgens mij) en alleen de zalman heatsinks aan de andere kant van de kaart monteren (snap niet waarom standaard maar op 1 kant sinks zaten btw...) Heb zelf artic gebruikt ipv de bijgeleverde koelpasta, scheelt paar graadjes. Succes met knutselen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Viss op 14-10-2004 13:52 ]

• liempie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 14:17
De koeler is geinstalleerd.
De handleiding van Zalman is erg duidelijk, rustig aan gedaan en geen problemen gehad. De kaart werkt nog steeds prima.

Het is weer een beetje stiller in huis.