Ik heb een webservice geschreven waarin een array van classes returned wordt. Nu wilde ik de XML die dat oplevert aanpassen. Ik heb daarvoor de class aangepast met een tweetal attributen op de members ervan:
Probleem is alleen dat de Name juist in de content van het element komt. En de GUI van de webservice (standaard MS gegenereerd ding) geeft em als volgt aan:
Terwijl ik em zo verwacht, met bovenstaande class:
Doe ik iets fout, of kan het gewoon niet wat ik wil?
C#:
Hij moet nu dus elementen met de naam FieldData uitpoepen, die ieder een attribuut Name hebben, en de content van die elementen moet gevuld worden met de waarde van Value.1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| public class FieldData { [XmlAttribute] public string Name; [XmlText] public string Value; public FieldData() { } public FieldData(string Name, string Value) { this.Name = Name; this.Value = Value; } } |
Probleem is alleen dat de Name juist in de content van het element komt. En de GUI van de webservice (standaard MS gegenereerd ding) geeft em als volgt aan:
XML:
1
| <FieldData Name="string" /> |
Terwijl ik em zo verwacht, met bovenstaande class:
XML:
Ik heb al eea gevogeld met andere attributen. Ik heb de class een XmlRoot attribuut en een Serializable attribuut gegeven, ik heb de Type property van het XmlText hardhandig op typeof(string) ingesteld. Hielp allemaal niet.1
| <FieldData Name="string">string</FieldData> |
Doe ik iets fout, of kan het gewoon niet wat ik wil?
[ Voor 3% gewijzigd door _Thanatos_ op 14-10-2004 11:42 ]
日本!🎌