Toon posts:

Nieuwe AOpen H500 Serie ATX2 Voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wegens goede reacties op de AOpen behuizing H500 Serie, wilde ik deze kast met stille 300W voeding vaker gaan gebruiken. Ik merkte dat de H500B erg moeilijk te verkrijgen was. Nu blijkt dat AOpen de voedingen heeft veranderd en het zijn nu ATX2 voedingen.

Ik weet dat je niet moet vragen of de voeding stil is, wegens verschillende meningen, maar iedereen met een mening over de ATX voeding van deze serie kan wel verschillen merken met de nieuwe ATX2 voeding. Ik ben vooral benieuwd naar de geluidsproductieviteit (stiller, luider of gelijk aan zijn vorige voorganger)

Verwijderd

De nieuwe ATX2 300W voedingen van Aopen in de h500 series zijn uitgerust met een 12cm fan ter koeling, en is daardoor vrij stil. Stiller dan de standaard 300W 8cm voeding van Aopen.

Let wel op, deze voeding heeft een 24pins ATX stekker voor het 775 platform. Deze stekker kan ook op een normale ATX connector op het mobo geprikt worden, alleen is hier niet altijd plaats voor.

Verwijderd

Topicstarter
De standaard 300W voeding van AOPEN waar jij het over hebt (8cm), is toch niet de voeding die normaal gesproken op de vorige editie van de H500 serie zat? Aan jouw reply te horen heb jij de twee versie allebei gehoord. Vindt jij dat de nieuwe voeding de H500 serie goed doet of juist iets minder qua geluid?

Volgens mij zijn er ook kabels voor ongeveer 5 euro te koop waardoor deze connector wel op alle ATX moederborden kan worden geplaats.

Iemand ook nog een idee of de H500A een betere keus is dan de H500B. Ik zelf vind de B versie mooier, maar kan me voorstellen dat het deurtje gaat resoneren. Iemand ervaring met bepaalde eigenschappen tussen de H500A en B?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 11:29 ]

Verwijderd

Ik vind die nieuwe voedingen redelijk stil, alleen dit is natuurlijk een persoonlijke mening.

Verloopstukjes zijn er idd voor te koop, alleen betekent het wel dat de hoeveelheid kabel in de kast vergroot wordt. (meer kans op storingen, slechtere airflow etc etc)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:31

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Resonantie van deuren en andere loszittende delen kun je wel wat aan doen, wees creatief. AOpen heeft de H500A uitgerust met verschillende voedingen, meestal 300W met een 120mm fan. Ik heb nog nooit een standaard voeding met 80mm fan in een H500 gezien trouwens, volgens mij bestaan die ook niet.

Andere (wat oudere types) kasten hebben wel een 80mm fan in de voeding, bijvoorbeeld een HX45/HQ45, ook van AOpen. Die maken wel degelijk wat lawaai.

Zolang er maar een 120mm fan inzit, deze hoor je gewoon niet, heb er ervaring mee. Tevens is de 300W van de H500 buitengewoon sterk. Heb het volgende systeem gehad i.c.m. zo'n voeding:

AthlonXP 1700+ @ 2300MHz 2.2V :X
1GB DDR400
Radeon 9800Pro@XT
EPoX 8RDA3+
WD Raptor 36GB
2x 120GB Maxtor, 7200rpm, 2MB, P-ATA
DVD speler, CD brander.
6x 80mm fans, 2x ccfl rood.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 11:09:
De nieuwe ATX2 300W voedingen van Aopen in de h500 series zijn uitgerust met een 12cm fan ter koeling, en is daardoor vrij stil. Stiller dan de standaard 300W 8cm voeding van Aopen.

Let wel op, deze voeding heeft een 24pins ATX stekker voor het 775 platform. Deze stekker kan ook op een normale ATX connector op het mobo geprikt worden, alleen is hier niet altijd plaats voor.
Volgens mij werd deze bij de 300 watt standaard bijgeleverd (retail, bij kast weet ik niet zeker) en bij de 350 en 400 niet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 11:55:
Ik vind die nieuwe voedingen redelijk stil, alleen dit is natuurlijk een persoonlijke mening.
Is deze dan stiller dan de vorige versie die in de H500 serie zat of heb jij deze twee niet kunnen vergelijken?

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand meer die zijn ervaringen over deze voeding kan vermelden?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:31

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Een AOpen voeding met 120mm fan is gewoon stil, ik heb er zelf ook één gehad.

Het maakt niet uit of het de nieuwe of oude serie voedingen zijn, je hoort ze gewoon niet.

Wat wil je nog meer weten?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb er zelf ook een, de nieuwste versie van die voeding.
Ik kreeg er een verloopstuk bij, maar op low speed kan hij er lawaaierig zijn, want als hij te warm wordt gaat hij echt enorm snel draaien ineens.
Oplossing daarvoor is de fan standaard wat sneller te laten draaien, wat hem niet stil meer maakt...

De oude revisie (Die ik nog gehad heb) was een STUK beter...

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik weet van de H450B van A-Open dat die heel stil zijn maar van H500 weet ik het niet. Die H450B was volgens mij zo'n prescott ready kast met een nieuwe soort voeding.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
Zulke dingen zoals Nokko te melden heeft! Bedankt Nokko.
Pagina: 1