[Word] Printen naar PDF briefpapier

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-04 13:03
Ik heb op de zaak momenteel het volgende probleem :
Een brief of offerte wordt gemaakt in Word binnen een Template met een achtergrond die leeg is, dit i.v.m het later uitprinten op voorbedrukt briefpapier.
Tot zover geen enkel probleem, maar...

Als we de brief of offerte willen mailen dan willen we wel graag het standaard briefpapier op de achtergrond hebben staan. Mijn vraag is dus als volgt : is er een programma dat het mogelijk maakt om naar een bestand te printen (het liefst PDF) waarbij je dan dus een andere PDF op de achtegrond kan plaatsen als briefpapier, met ook nog het liefste eerst 1 voorblad en daarna een volgblad.

Ik heb me al helemaal het leplazerus gezocht op internet en kan tot nu toe eigenlijk maar 1 progje vinden dat dit gebruiksvriendelijk doet : eDocPrinter PDF Pro. Het nadeel hiervan is echter dat het niet onder windows98 draait (Wat sommigen hier op de zaak dus nog draaien, zucht)
Tevens heb ik GOT ook aardig nagespit maar helaas zonder resultaat.

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhvdb
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
www.pdfmailer.com is gelijkwaardig (en duurder) aan EdocPDF. Misschien werkt het wel met W98.

www.pfd995.com kan ook werken met Word maar dan moet je een VBA macro starten die een ini-file wijzigt.

Een vraag op het forum - is vragen aan mensen die al gezocht hebben - dus sneller en beter dan google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 18:20
Je zou kunnen denken om een macro te maken welke eerst het voorblad/ volgblad toevoegd, de opmaak van je offerte wijzigt (achtergrond briefpapier toevoegen) en het daarna 'print'naar pdf. Dan hoeft deze dus geen extra functionaliteit te bieden, je haalt het probleem naar voren. Je moet wel over kennis van vba beschikken om dit uit te voeren.

Ik heb het zelf ook zo opgelost, maar hier zijn geen w98 clients. De software die ik gebruik om naar pdf te printen is pdf995

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 13:31
Ik had laatst hetzelfde probleem.

Ik heb het als volgt opgelost.

- Maak een apart document aan met hierin de opmaak van het briefpapier.

- Start in wordt een nieuwe macro om op te nemen in een nieuw document.

- Open de header en footer bewerking en voeg hier het document met opmaak in.

- Sluit de header footer bewerking (oh ja is kop/voet tekst ;) ). En stop de macro. Je kunt er nog even een knop of sneltoets aanhangen.

Als ik hier nu op f8 druk krijg ik het briefpapier netjes op elke pagina op de achtergrond. Deze kun je dan naar pdf omzetten.

Zie ook mijn draadje
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/954849/

[ Voor 8% gewijzigd door J_Davelaar op 14-10-2004 10:19 ]

Was ik maar een punt dan was ik het einde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
@ ajhvdb: Bij PDFmailer kan ik volgens mij alleen maar een plaatje als briefpapier toevoegen en niet een PDF. PDF995 had ik ook al geprobeerd en bood ook net niet wat ik zoek. Toch bedankt.

@ Masch & J_Davelaar : Hmm, zo had ik er nog niet eens over nagedacht, daar zal ik eens ff induiken.
Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhvdb
In de manual pag. 36 par 3.3. Save printout as stationary.

Heb nog niet zelf geprobeerd en ga er vanuit dat je iets print naar "stationary", properties aktiveert en de nieuwe stationary toevoegt met optie "alleen op 1e pagina".....

In je word doc kun je ( embedded command) ook per pagina een stationary zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door ajhvdb op 14-10-2004 10:46 ]

Een vraag op het forum - is vragen aan mensen die al gezocht hebben - dus sneller en beter dan google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHoltman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-05-2022
misschien kun je er ook voor zorgen dat je in word het bestand reeds op de achtergrond hebt (als een soort watermerk ofzo) en dan gewoon als pdf uitprinten. Het is maar een idee 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
ajhvdb schreef op 14 oktober 2004 @ 10:45:
In de manual pag. 36 par 3.3. Save printout as stationary.

Heb nog niet zelf geprobeerd en ga er vanuit dat je iets print naar "stationary", properties aktiveert en de nieuwe stationary toevoegt met optie "alleen op 1e pagina".....

In je word doc kun je ( embedded command) ook per pagina een stationary zetten.
Klopt op zich wel maar het beroerde ervan is dat je die gemaakte stationary alleen kunt toevoegen aan het volgende te printen PDF document en dus niet kunt blijven gebruiken.

@ HHoltman : Is volgens mij niet zo handig om je achtergrond nog een keer over je voorbedrukte briefpapier heen te printen, had je de rest van de vraag wel begrepen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHoltman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-05-2022
@ ZipoBibrok5-108: waarschijnlijk niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhvdb
De stationary wordt toch bewaard op hdd! en je kunt het elke keer weer opnieuw gebruiken?

Pagina: 1