Toon posts:

[IE] Waarschuwing bij openen bestand; hoe weg te krijgen? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We gebruiken hier voor de leerlingen een methode, dat leerlingen via een soort van intranet oefeningen maken. Maar nu heb ik een pc opnieuw geinstalleerd, omdat ze de andere een beetje vernaggeld hadden, maar krijg telkens als ie een oefening wil opstarten de melding:

Bestand downloaden, met een melding over dat het mogelijk een virus kan bevatten, met een vinkje over: altijd waarschuwen bij openen van dit type bestand. Nou dat kan ik aan of uit vinken wat ik wil, hij blijft moeilijk doen bij dat bestand. Het is een psi file.

Iemand enig idee hoe ik deze melding kan omzeilen zodat ie het psi bestand gewoon inleest zonder moeilijk te doen?

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

psi zegt me zo niets, maar ik denk dat je oplossing ligt in het neerzetten van de site in je veilige zone:
  • extra > internet opties > beveiliging > veilige zone (met groen vinkje) > website toevoegen > vinkje uitzetten van secure forceren > url van site intikken in de vorm: http://*.jesite.lan

[ Voor 7% gewijzigd door SilentStorm op 14-10-2004 09:55 ]

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
SilentStorm schreef op 14 oktober 2004 @ 09:55:
psi zegt me zo niets, maar ik denk dat je oplossing ligt in het neerzetten van de site in je veilige zone:
  • extra > internet opties > beveiliging > veilige zone (met groen vinkje) > website toevoegen > vinkje uitzetten van secure forceren > url van site intikken in de vorm: http://*.jesite.lan
Ja, dat had ik dus al geprobeerd, maar dat werkte ook niet helaas. En op de andere werkstations werkt het wel, dus het ligt zowieso niet aan een server instelling.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:52

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ben je ook anders ingelogt op deze pc? Dan de andere bedoel ik dan

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Dit is ook iets wat je op die client zou moeten instellen :) Maak je gebruik van een domein?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, we maken gebruik van een domein, en nee ik log onder dezeflde naam in, We hebben een zooi leerlingen namen aangemaakt, die via policy's geladen worden zodat ze alleen bij het intranet komen.

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Kan het in dat geval zijn dat je 'per ongelijk' inlogt op de computer zelf en niet op het domein, waardoor bepaalde security instellingen niet worden geladen?

Verwijderd

Topicstarter
nee, want hij start wel het portaal vanaf de server op

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:43
Bij deze een wat meerzeggende topictitel, en een verplaatsing naar Software Algemeen :)

Daar horen topics over IE namelijk thuis.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:47

pistole

Frutter

Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 09:49:
[...]
Maar nu heb ik een pc opnieuw geinstalleerd
[...]
Wat is het OS + sp? IE versie?
Gok: XPsp2 + IE6.x?

[ Voor 3% gewijzigd door pistole op 14-10-2004 14:17 ]

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
pistole schreef op 14 oktober 2004 @ 14:17:
[...]

Wat is het OS + sp? IE versie?
Gok: XPsp2 + IE6.x?
Goede vraag indeed, er staat overal win2000 op, maar heb bij de nieuwe installatie alle windows update gedraaid, behalve .net software, dat is zowieso een verschil met de vorige, en bij de vorige staat nog ie .5.5 op, en bij deze 6, dus dat is ook een verschil.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Wil jij als leraar dan niet duidelijk maken dat het openen van bestanden ook daadwerkelijk gevaarlijk kan zijn?
Als ik leraar was zou ik dit juist als positief zien, ipv negatief. Maar goed dat is mijn mening en ik ben geen leraar ;)

Verwijderd

Topicstarter
SSH schreef op 14 oktober 2004 @ 14:57:
Wil jij als leraar dan niet duidelijk maken dat het openen van bestanden ook daadwerkelijk gevaarlijk kan zijn?
Als ik leraar was zou ik dit juist als positief zien, ipv negatief. Maar goed dat is mijn mening en ik ben geen leraar ;)
Ik ook niet, ik ben systeembeheerder op een school,hehe!
Pagina: 1