[2x SBS2003] Rampscenario. Hoe snel over te schakelen

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

• killerflappy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08-2021
Heb een SBS 2003 server geinstalleerd met Active directory.
Als werkstations heb ik Windows Xp Pro machines.

Nu ga ik een hardwarematig identieke server bouwen.

Wanneer er iets met server 1 gebeurd (PDC Primairy domain controller), moet ik snel over kunnen schakelen naar server 2 (BDC Backup domain controller).

Nu weet ik dat het mogelijk is bij het inloggen van xp pro een ander domein te kiezen. Maar hoe stel ik dit is? Het lukt mij alleen om local en op 1 domein in te loggen. Hoe maak ik het andere domein herkenbaar?

Is dit het beste rampscenario voor 2 windows 2003 servers.
Is er een mogelijkheid om ook exchange 2003 te synchroniseren?

Verwijderd

Waarom laat je die andere server niet gewoon meedoen als Domain Controller :? Dan synchroniseren ze elkaars Active Directory en kun je als er één uitvalt altijd op de andere doorwerken. Dat is het hele idee van meerdere Domain Controllers: load balancing en redundancy.

Voor wat betreft Exchange neem hier eens een kijkje: http://www.microsoft.com/...a0-b3f3-95322f6ed942.mspx

Al met al denk ik dat je nog lang niet goed genoeg hebt nagedacht en onderzoek gedaan hebt over mogelijkheden. Ik zie van jouw kant weinig initiatief om zelf met voorstellen/mogelijkheden te komen. Ik stel dus voor dat je eerst zelf nog eens teruggaat naar de tekentafel en je wat meer verdiept in de werking van Active Directory en redundancy.

En 'PDC' en 'BDC' mag je niet meer gebruiken sinds de introductie van Windows 2000. Je Domain Controllers zijn nu gelijkwaardig.

Dit topic is gesloten.