[iPod] Synchronisatieprobleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 10:18
Ik heb in de iTunes bibliotheek 1407 nummers staan en op m'n iPod 1350. Toch zegt iTunes dat de iPod volledig is bijgewerkt. Zelf kan ik niet ontdekken welke nummers wel in iTunes staan en niet op de iPod. Opnieuw synchroniseren heeft geen effect. Hoe kan ik dit rechttrekken?

Andere vraag: kan het kloppen dat de batterij van een iPod leegloopt als je hem aan de firewire kabel laat hangen terwijl de computer uit staat? Had m'n iPod ongeveer 3 dagen aan de firewire kabel gelaten en de computer stond de meeste tijd uit. Op een gegeven moment begon de iPod te piepen en was de batterij helemaal leeg. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
Senser schreef op 14 oktober 2004 @ 09:38:
Ik heb in de iTunes bibliotheek 1407 nummers staan en op m'n iPod 1350. Toch zegt iTunes dat de iPod volledig is bijgewerkt. Zelf kan ik niet ontdekken welke nummers wel in iTunes staan en niet op de iPod. Opnieuw synchroniseren heeft geen effect. Hoe kan ik dit rechttrekken?

Andere vraag: kan het kloppen dat de batterij van een iPod leegloopt als je hem aan de firewire kabel laat hangen terwijl de computer uit staat? Had m'n iPod ongeveer 3 dagen aan de firewire kabel gelaten en de computer stond de meeste tijd uit. Op een gegeven moment begon de iPod te piepen en was de batterij helemaal leeg. :?
Vraag 1: ik zou de oorzaak niet exact weten, maar ik denk dat er een probleempje is in de database op je iPod. Wat je kan doen is je iPod formatteren (stand-alone, dus zonder kabel erin) en vervolgens de iPod weer aan je computer hangen. Ik heb hetzelfde probleem gehad en dit werkte bij mij perfect :)

Vraag 2: heb je een PC of een Mac? Bij mijn Mac laadt m'n iPod zelfs OP als ik 'm aan de firewire-kabel laat hangen terwijl de computer uit staat. (het betreft een powerbook G4)

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Vraag 1:
Heb je misschien bestanden nog in een ander formaat staan dan wat de iPod aankan,zoals WMA,OGG ?

Vraag 2:
De iPod kent geen "uit" stand.
Alleen maar een slaapstand.
deze verbruikt een beetje energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senser schreef op 14 oktober 2004 @ 09:38:
Is mij ook eens overkomen, na een nachtje in het dock aan een Power Mac G5 stond ik 's ochtends heel sip te kijken toen m'n iPod (3G, 20GB) leeg was. Als de Mac aanstaat of op sleep (sluimerstand) staat, laadt de iPod netjes op. Ik weet niet zeker of dit leeglopen de bedoeling is (ik vind het zelfs erg onhandig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja hij loopt wel leeg als je hem aan de firewire laat hangen, waarom mag joost weten maar het is zo, net al hem in je dock laten staan, maar goed dan hangt ie ook nog aan firewire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
Bedankt voor jullie replies. :) Ik zal m'n iPod eens formatteren en kijken of het probleem daarmee opgelost is.

In vervolg dus iPod maar afkoppelen als de PC uitstaat.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In iTunes kan je per song nog kiezen of je ze synchroniseert met je iPod. Er staat namelijk een checkbox voor elke song name in je iTunes bibliotheek. Als je die uitvinkt synchroniseert hij niet!

Misschien wist je dit, maar het stond nog niet tussen de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
@Yellow_Snow, bedankt voor je suggestie. Gelijk maar even nagekeken of dat het probleem was. Helaas. :)

Ga hem dadelijk maar even formatteren en weer opnieuw laten syncen..

..

Probleem opgelost. :)

Op de een of andere manier zaten er dubbele nummers in m'n bibliotheek. Alle dubbelen verwijderd en daarmee is de iPod weer gelijk aan de bibliotheek. Wel vaag dat er dubbelen inzaten trouwens.. :?

[ Voor 41% gewijzigd door Senser op 14-10-2004 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een probleem met het bijwerken van m'n iPod:

Als ik m'n iPod bijwerk, komt er na een paar nummers een foutmelding:

Er is een onbekende fout op getreden bij het bijwerken van je iPod. (-36)

Dat tussenhaakjes staat er ook nog achter.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Laatst online: 29-01 10:38
Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 22:45:
Ik heb ook een probleem met het bijwerken van m'n iPod:

Als ik m'n iPod bijwerk, komt er na een paar nummers een foutmelding:

Er is een onbekende fout op getreden bij het bijwerken van je iPod. (-36)

Dat tussenhaakjes staat er ook nog achter.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Hier kunnen denk ik alleen de developers van iTunes wat mee. Je zult er goed aan doen een mailtje te sturen naar Apple waarin je vermeld welke versie van iTunes je hebt, welke type iPod (evt zelfs serienr vermelden) en onder welke omstandigheden die foutmelding optreed. Waarschijnlijk is dit een bug, als dit zo is geven ze dit vast wel door. Is de bug al bekend en hebben ze een oplossing/workaround, dan zullen ze dat zeggen en is het probleem opgelost denk ik :)

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gebeurt steeds met een paar liedjes... Als ik die dan weer verwijder doet hij het wel weer goed. Heel vaag allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 23:09:
Het gebeurt steeds met een paar liedjes... Als ik die dan weer verwijder doet hij het wel weer goed. Heel vaag allemaal.
komt het steeds bij dezelfde nummers? Dan kan het ook aan het bestand liggen, zoiets had ik ook bij mijn vorige mp3-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het gebeurt met .mp3 nummers... Als ik er dan AAC van maak doet hij het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Kan die iPod ook WMA's afspelen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:27

B2

wa' seggie?

Gitarist schreef op donderdag 09 december 2004 @ 18:59:
Kan die iPod ook WMA's afspelen eigenlijk?
Nope, maar je kunt wel WMA's importeren in iTunes en deze converteert het dan naar AAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

En hoe lang duurt een conversie van één liedje? Tsja zie je... haast m'n hele collectie is WMA (geript met Windows Media Player 9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
45 sec. (met 4,8x) voor een liedje van 3.27 min en een bitrate van 192 kbps. Ik heb een XP1800+ :)
Pagina: 1