Vanochtend toen ik m'n scherm weer aanzette stond ik wel erg verbaasd te kijken naar een vers opgestartte windows. Alle programma's die ik vannacht aan had laten staan waren afgesloten (gelukkig had ik geen documenten on-opgeslagen staan), en m'n computer schijnt vannacht te zijn gereboot.
Eerst dacht ik aan een stroomstoring (in combinatie met een brakke UPS), maar bij nadere inspectie van de wekkers/videorecorders bleek dat de stroom vannacht er niet af is geweest.
Toen ben ik maar eventjes m'n logboeken door gaan bladeren, en ben ik het volgende tegengekomen:
Verder in het logboek zie ik inderdaad dit:
Mag dit zomaar? Hoe kan een update er nou weer in hemelsnaam potentieel voor zorgen dat je niet-opgeslagen gegevens automatisch kwijt kan raken

Ik vind dit een nogal vreemde gebeurtenis. Waarom komt er niet gewoon een popupvenstertje met "klik OK om opnieuw op te starten, en ANNULEREN om eerst uw gegevens op te slaan en later zelf opnieuw op te starten"
Dat geeft toch veel minder risico dan dit? Is dit misschien ergens nog uit te schakelen?
Gelukkig dat ik deze keer geen gegevens kwijt ben geraakt, maar k vind dit toch een onaangename gedachte...
Eerst dacht ik aan een stroomstoring (in combinatie met een brakke UPS), maar bij nadere inspectie van de wekkers/videorecorders bleek dat de stroom vannacht er niet af is geweest.
Toen ben ik maar eventjes m'n logboeken door gaan bladeren, en ben ik het volgende tegengekomen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Datum: 14-10-2004 Bron: Windows Update Agent Tijd: 3:01:19 Categorie: Installeren Type: Informatie Gebeurtenis-id: 22 Gebruiker: n.v.t. Computer: XP1800 Beschrijving: Opnieuw opstarten vereist: voor het voltooien van de installatie van de volgende updates moet de computer over 5 minuten opnieuw worden opgestart: - KB885884: Essentiële update voor Office XP in Windows XP Service Pack 2 - KB834707: Cumulatieve beveiligingsupdate voor Internet Explorer voor Windows XP Service Pack 2. Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie. |
Verder in het logboek zie ik inderdaad dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Datum: 14-10-2004 Bron: USER32 Tijd: 3:06:04 Categorie: Geen Type: Informatie Gebeurtenis-id: 1074 Gebruiker: NT AUTHORITY\SYSTEM Computer: XP1800 Beschrijving: Het proces winlogon.exe heeft het opnieuw opstarten van XP1800 geïnitialiseerd. Reden: Er is geen titel voor deze reden gevonden Andere reden: 0x2 Type afsluiting: opnieuw starten Opmerking: Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie. |
Mag dit zomaar? Hoe kan een update er nou weer in hemelsnaam potentieel voor zorgen dat je niet-opgeslagen gegevens automatisch kwijt kan raken
Ik vind dit een nogal vreemde gebeurtenis. Waarom komt er niet gewoon een popupvenstertje met "klik OK om opnieuw op te starten, en ANNULEREN om eerst uw gegevens op te slaan en later zelf opnieuw op te starten"
Gelukkig dat ik deze keer geen gegevens kwijt ben geraakt, maar k vind dit toch een onaangename gedachte...
[ Voor 8% gewijzigd door jwbagger op 14-10-2004 09:40 . Reden: inhoud code-tags leesbaarder en minder layout-verneukend gemaakt ]