Toon posts:

MP3tjes naam en beschrijving veranderen?

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met een groot probleem! Namelijk: Mijn muziek collectie staat nu op ongeveer 3000 mooie mp3tjes, alleen het probleem is dat als ik die mp3tjes in winamp open ik de volgende voorbeelden krijg:

Een liedje wat begint met 0.045 CD MARCO= DE ZON of nog iets anders Liedje 12 gemaakt door Olaf - Naam: DJ Tiesto. Dit is echt gewoon shit, kan ik niet met een programmatje al die ondertitlingen en beschrijvingen weghalen, want als ik dit met de hand moet gaan doen zit ik hier in 2015 nog.

Iemand een idee om gewoon bij alle liedjes tegelijk de beschrijvingen weg te halen?

Bedankt,
Robbert!

PS: Tweakers.net is heilig _/-\o_

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 13:41
Ik zou eens kijken in de meuktracker onder tag editors. Daar staan genoeg programma's die dit uitstekend kunnen.

Maar heb je zelf eigenlijk al naar een oplossing gezocht? Dit is wel redelijk standaard spul hoor.

Was ik maar een punt dan was ik het einde

Verwijderd

Topicstarter
J_Davelaar schreef op 14 oktober 2004 @ 09:38:
Ik zou eens kijken in de meuktracker onder tag editors. Daar staan genoeg programma's die dit uitstekend kunnen.

Maar heb je zelf eigenlijk al naar een oplossing gezocht? Dit is wel redelijk standaard spul hoor.
Sorry dit vat ik even niet wat je bedoelt? Zou je het pleaz even wat makkelijker willen uitleggen? :o

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Hij was nochtans duidelijk: zoek naar een ID-tag editor. Hiermee kan je de gegevens (zoals uitvoerder, titel, jaar,album, genre,url etc.) van een mp3 eenvoudig bewerken. (= ID3-tag)

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Verwijderd

Topicstarter
Neobahamuth schreef op 14 oktober 2004 @ 09:45:
Hij was nochtans duidelijk: zoek naar een ID-tag editor. Hiermee kan je de gegevens (zoals uitvoerder, titel, jaar,album, genre,url etc.) van een mp3 eenvoudig bewerken. (= ID3-tag)
Super bedankt, die uitleg snap zelfs ik ;) Ben nu even op google aan het zoeken naar zow programmatje, klaat het zo wel even weten!

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 13:41
Kijk eens hier op de frontpage
http://www.tweakers.net/meuktracker/cat/235

Hier kun je alle programma's gebruiken met het woordje tag in de naam.

Bekijk verder ook eens hoe mp3's die informatie van nummers opslaan. (dat zit dus in die tags) Dan kun je ook een stuk efficienter aan de slag.

Was ik maar een punt dan was ik het einde

Verwijderd

of gebruik gewoon mediamonkey, alleen de naam al :9

Is een goede player, en ideaal voor de tags (zeker als het over zo een grote hoeveelheden gaat)

Verwijderd

Gebruik Mp3 Tag 'n' Rename. Beste tool voor renamen.
De rest is waardeloos

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-07 13:36
iTunes?

Houdoe

Verwijderd

Musicbrainz? Als je 'm goed instelt en het zijn bekende nummers gaat het vrijwel automatisch.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Tag & Rename is inderdaad goed, niet gratis.
Alternatieven:
Tagscanner
The Godfather
Mp3Tag
Foobar2000
Tag met Tag Frontend

[ Voor 6% gewijzigd door Henk007 op 14-10-2004 10:49 ]

Verwijderd

[search=mp3 tag editor] levert een heleboel op.

Verwijderd

Zoals je ziet valt er met een beetje inspanning genoeg te vinden. Laat dat nou net een minimale eis voor een topic zijn, dat je in elk geval éérst je best hebt gedaan dus. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.