Dit is een reply mailtje wat wij eens in de zoveel tijd krijgen (dus niet met regelmaat!).
Het heeft iets met de relay/authentication te maken, waar ik al meerdere mogelijke oplossingen voor gevonden heb maar geen van deze blijkt te helpen.
Die mogelijke oplossingen beschrijven o.a.: "You must always authenticate when using SMTP."'
Ik neem aan dat degene die een mogelijke oplossing weten voor dit probleem weten wat relay is
Het probleem zit het dus in: de STMP/Exchange server kent de mailtjes uitgaand die eindigen met @piet.nl (voorbeeldje
), indien iemand mailtje wil sturen vanuit hier die eindigd op @jan.nl gaat ie relayen (heb ik dat goed?). Maar nu is het rare: de mailtjes worden niet verzonden met @jan.nl, maar met @piet.nl. Dus is relay niet van toepassing, waar wij WEL een foutmelding over krijgen, zo nu en dan.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Alvast bedankt!
PS: Er wordt gebruik gemaakt van Exchange Server 2003 en MS Outlook 2003 (die van Office
). De gebruikers maken gebruik van WINXP SP1 machines.
Het heeft iets met de relay/authentication te maken, waar ik al meerdere mogelijke oplossingen voor gevonden heb maar geen van deze blijkt te helpen.
Die mogelijke oplossingen beschrijven o.a.: "You must always authenticate when using SMTP."'
Ik neem aan dat degene die een mogelijke oplossing weten voor dit probleem weten wat relay is
Het probleem zit het dus in: de STMP/Exchange server kent de mailtjes uitgaand die eindigen met @piet.nl (voorbeeldje
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Alvast bedankt!
PS: Er wordt gebruik gemaakt van Exchange Server 2003 en MS Outlook 2003 (die van Office