Toon posts:

[Outlook] 553 sorry, that domain isn't in my list of allowed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een reply mailtje wat wij eens in de zoveel tijd krijgen (dus niet met regelmaat!).
Het heeft iets met de relay/authentication te maken, waar ik al meerdere mogelijke oplossingen voor gevonden heb maar geen van deze blijkt te helpen.
Die mogelijke oplossingen beschrijven o.a.: "You must always authenticate when using SMTP."'

Ik neem aan dat degene die een mogelijke oplossing weten voor dit probleem weten wat relay is :>
Het probleem zit het dus in: de STMP/Exchange server kent de mailtjes uitgaand die eindigen met @piet.nl (voorbeeldje :P ), indien iemand mailtje wil sturen vanuit hier die eindigd op @jan.nl gaat ie relayen (heb ik dat goed?). Maar nu is het rare: de mailtjes worden niet verzonden met @jan.nl, maar met @piet.nl. Dus is relay niet van toepassing, waar wij WEL een foutmelding over krijgen, zo nu en dan.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt!

PS: Er wordt gebruik gemaakt van Exchange Server 2003 en MS Outlook 2003 (die van Office :P ). De gebruikers maken gebruik van WINXP SP1 machines.

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je aanname over relaying klopt inderdaad wel; de foutmelding is inderdaad wel raar. Je hebt niet kunnen traceren of er enige regelmaat in deze meldingen zit? Kan het zijn dat het aan de afzender ligt; of toch de geaddresseerde? Wellicht gaat het om bepaalde typen emailtjes ofzo? Zit er misschien regelmaat in de tijden dat dit gebeurt? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:27

mrsar

waar een sar is,is een wodka

als ik het goed begrijp en lees,zou ik denken dat je piet.nl als standaard email heb staan,waarvoor je je ook authenticate,dus mag je versturen.
wil je email versturen met jan.nl dan gaat dit niet omdat je je authenticate voor piet.nl,dus zegt de server dat dat niet mag.dus je moet ervoor zorgen dat je authenticate voor beide email domains of apart voor iedere :)

nou hoop ik echt dat ik je goed heb begrepen :P

wat ik even niet compleet begrijp is dat beide domains in 1 gebouw staan (zo gezegt)
of dat het echt extern=>intern verkeer is
en niet van intern(jantje.nl)=>intern(pietje.nl)

[ Voor 18% gewijzigd door mrsar op 15-10-2004 13:13 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1