3D Bril - eDimensional

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 21:14
Er is een nieuwe 3D Bril van eDimensional op de markt gekomen, hier wat info van de site:
The most realistic gaming environments ever!
Experience the latest in virtual reality technology with 3D images that float inside and outside of your monitor! Become immersed in unbelievably real 3D gaming, movie, internet, photo, and graphic environments as our patented stereoscopic 3D glasses instantly create a truly 3-dimensional viewing experience with all of your favorite gaming titles. You have to see to believe--thrills guaranteed!

Intuitive depth perception for more accurate height and distance calculation, plus amazing visuals!
The E-D® 3-D glasses instantly convert virtually all of your existing PC video game titles into true 3D. That means a real sense of depth and distance as you're taking aim at the enemy battalion approaching, trying to find the apex of the next turn, or coming in for a carrier landing in your F-14. It's why so many customers report improved game play performance when using our glasses in addition to stunning scenery and visuals.

It's easy to be gaming in 3D.
Installation is a snap with no USB or serial ports required and nothing internal. Just install our patented software one time, plug in our adapter to any standard PC, and we guarantee you'll experience the best gaming graphics EVER. Using an infrared transmitter for wire-free operation of the glasses, this system provides superior ease-of use. A dual-emitter transmitter is utilized to give the widest viewing angle and range available and is used to beam a signal to perfectly synchronize the refresh rate of your monitor with your glasses. Additional users need only an additional set of eyewear to simultaneously view 3D.

Set yourself free with wireless convenience.
The comfortable, lightweight glasses are durable, attractive and activate automatically when viewing virtually every PC game or amazing 3D photos and movies. The glasses use standard inexpensive lithium cell batteries found at any electronics store and provide 50-100 hours of usage (included). Comes with glasses, video synchronization adapter, infra-red transmitter, and our special software CD to turn your games into amazing 3D. You never have to change your preferred video card drivers to utilize our stereoscopic software and your drivers are not replaced. Just install our separate 3D software one time and add 3D to your existing titles instantly. You're ready to go in just minutes!

Features:

Adjust size easily for superior comfort
50-100 hours of wireless 3D with included batteries
10' (3m) wireless range
Toggle 3D gaming mode on and off with the touch of a button
Exclusive support for all video cards and both CRT and LCD monitors.

System Requirements for Gaming:
Windows PC 95/98/ME/2000/XP
CRT or LCD external monitor (no laptop screens)

Monitor:
Minimum 70Hz refresh rate suggested

Supports all of the most popular display adapter chipsets with our patented new drivers:
-nVidia (all cards)
-ATI Radeon (all cards)
-Kyro, Matrox, Intel and more.

Includes:

1 pair wireless 3D Glasses
1 Video Synchronization Module
1 Infra-red Transmitter
eDimensional Software
bron: eDimensional

Er is een bedrade versie en een draadloze versie:
Afbeeldingslocatie: http://www.edimensional.com/images/products-wired.gifAfbeeldingslocatie: http://www.edimensional.com/images/products-wireless.gif
De bedrade versie moet $69.95 of €56.33 opleveren.
De draadloze versie zou voor $99.95 of €80.49 over de toonbank moeten gaan.
Het pakket zou er alsvolgt uit moeten komen te zien:
Bedraad:__________________Draadloos:
Afbeeldingslocatie: http://www.edimensional.com/images/wiredparts.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.edimensional.com/images/wirelessparts.jpg

Nu mijn vragen:

Vernieuwend is dat dit type bril ook kan worden gebruikt op lcd schermen, maar dan weer niet op schermen van de laptop. Ik vraag mij af waarom dit niet zou kunnen (mijn laptop is sneller dan mijn desktop :P).

Verder hoor ik dat het hoofdpijn verwekkende dingen zijn. Ik denk dat dat bij deze versie nog steeds wel zal zijn. Maar het product kost dan ook maar slechts 60 euro. Dat vind ik erg meevallen. Misschien een vreemde vraag, maar hóe erg is die hoofdpijn? Te erg voor 60 euro?

En wat is de kwaliteit van zo'n bril, je mag denk ik niet te veel verwachten voor dat geld, maar is het wel de moeite waard? Ook in racegames?

Ik vind dit opzich best wel interessant helemaal als je het zootje laat samenwerken met zo'n TrackIR.

SRK35ZS-W

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
imho werken ze door om-en-om een glaasje dicht te laten gaan.
Je krijgt dus maar de helft van de framerate van je beeldscherm te zien.
zijn een 70Hz TFT zit je dus op 35Hz... en dat kijkt ECHT niet lekker.
dan zou je liever een goede CRT pakken op 120Hz, maar daar zie je ook maar 60Hz van.

dan kijk ik toch echt liever 1280*1024 op 100Hz 2d dan 1024*768 op 60Hz 3d :Y)

• breinonline
  • Laatst online: 18:45

breinonline

Are you afraid to be known?

Dat is dus ook de reden dat je er snel hoofdpijn van krijgt. Al dat geknipper voor je ogen is gewoon heel vermoeiend.
Vernieuwend is dat dit type bril ook kan worden gebruikt op lcd schermen, maar dan weer niet op schermen van de laptop. Ik vraag mij af waarom dit niet zou kunnen (mijn laptop is sneller dan mijn desktop :p).
Sneller? De ververssingsfrequentie is denk ik hetzelfde. De responstijd is misschien beter, maar maakt hiervoor niets uit.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• rcarter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-04-2025
breinonline schreef op 14 oktober 2004 @ 10:25:

[...]
Sneller? De ververssingsfrequentie is denk ik hetzelfde. De responstijd is misschien beter, maar maakt hiervoor niets uit.
Ik denk dat hij bedoelt dat zn laptop kwa hardware sneller is :P

• Scooper
rcarter schreef op 14 oktober 2004 @ 11:15:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt dat zn laptop kwa hardware sneller is :P
Dat bedoelde ik inderdaad :)

Maar tot nu toe dacht ik dat er weinig verschil zat tussen een laptop scherm en een gewoon TFT scherm, maar blijkbaar is er technisch toch wat anders, anders zou je zo'n brilletje ook gewoon voor de laptop kunnen gebruiken.

Maar stel dat je een monitor kan ritselen die 140Hz aankan op een mooie resolutie, dan zou je geen hoofdpijn meer krijgen? Dan vraag ik mij wel af of dat brilletje nog wel snel genoeg is, die zal waarschijnlijk ook wel een max 'knipper'-tijd hebben...

SRK35ZS-W

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
punt is dus dat dit gewoon niks is zo'n brilletje.
ikzelf vind 70Hz al te weinig...
zoveel schermen zijn er niet die 1024*768 (:X) op 150Hz doen... en al helemaal niet voor een redelijke prijs.

• DonDadda
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ben die brilletjes zelf ook tegen gekomen, maar nog niet gekocht. Lijkt me wel erg geinig trouwens. Heb zelf een monitor die op een resolutie van 1024 x 768 maximaal op 177 Hz draait. Zou het dan allemaal wel een beetje willen functioneren ?

Verwijderd

*SCHOP*

Iemand een idee waar ik ze kan krijgen behalve dan bij hun eigen site? Ik heb namelijk geen beschikking over een creditcard of paypal.

• Scooper
Op de site staan resellers, maar helaas niet in Nederland:
zie: http://www.edimensional.com/reseller.php

SRK35ZS-W

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 23:27:
*SCHOP*

Iemand een idee waar ik ze kan krijgen behalve dan bij hun eigen site? Ik heb namelijk geen beschikking over een creditcard of paypal.
Paypal accountje kun je gewoon gratis aanmaken, en via bank geld ernaartoe storten...

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:06
Die Hz'jes die voor je ogen knipperen zijn natuurlijk geen enkel probleem voor TFTbezitters, hoewel ik nu wel graag wil weten hoe het werkt icm een TFT :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-02 10:13

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik heb zelf een wat ouder model van deze bril in mijn bezit.
geweldig dingetje... k heb hem nog niet op mijn TFT kunnen testen omdat k ff een nieuw batterijtje voor de bril moet halen, maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad (lees: zin in gehad :P ).
Ding werkt perfect, ikzelf heb helemaal geen last van hoofdpijn :) en ik merk ook niks van een lagere vernieuwings frequentie...
Het is gewoon Gamen op z'n best met zo'n bril :Y)
Echt een aanrader, ik kan me alleen niet meer herinneren waar ik hem gekocht heb.
Een internet shop ergens in Nederland, dat wel, k heb zelf ook geen creditcard :P
K zal eens kijken of k t bonnetje nog kan vinden :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Spike_wolf schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 21:54:
Ik heb zelf een wat ouder model van deze bril in mijn bezit.
geweldig dingetje... k heb hem nog niet op mijn TFT kunnen testen omdat k ff een nieuw batterijtje voor de bril moet halen, maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad (lees: zin in gehad :P ).
Ding werkt perfect, ikzelf heb helemaal geen last van hoofdpijn :) en ik merk ook niks van een lagere vernieuwings frequentie...
Het is gewoon Gamen op z'n best met zo'n bril :Y)
Echt een aanrader, ik kan me alleen niet meer herinneren waar ik hem gekocht heb.
Een internet shop ergens in Nederland, dat wel, k heb zelf ook geen creditcard :P
K zal eens kijken of k t bonnetje nog kan vinden :)
Wat voor ervaring heeft het jouw opgeleverd ? word alles echt meer 3D ? ga je echt meer in de game zitten ? Speel je er dan ook FPS games mee ? want dan word het natuurlijk wel erg gaaf, als het allemaal beetje werkt :) meer details graag :p

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• Spike_wolf

Spike_wolf

Aap schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:01:
[...]

Wat voor ervaring heeft het jouw opgeleverd ? word alles echt meer 3D ? ga je echt meer in de game zitten ? Speel je er dan ook FPS games mee ? want dan word het natuurlijk wel erg gaaf, als het allemaal beetje werkt :) meer details graag :p
Ja ik vind het helemaal geweldig..
Het heeft bij iedereen een beetje een ander effect, maar bij mij werkt het geweldig :D
Spellen als UT zijn echt gaaf, k sping nog vaak aan de kant voor rockets die m'n scherm uit komen zetten, of Manhacks die m'n scherm uit komen stuiteren in Half Life 2 :P terwijl ik WEET dat ze er niet echt zijn :P geweldig gewoon :D

Je hebt echt het idee alsof je zo in je monitor kunt grijpen en de poppetjes van WoW zo op kunt pakken :D
T is net zoiets als die 3D films in t Dolfinarium en Euro Disney.. geweldige kwaliteit.

T is ook heel vet om race spellen als NFSU en NFSPU2 te spelen met zo'n bril op.. net of je echt in zo'n auto zit :P en dan lijkt het pas ECHT hard te gaan bij dat drag racen :P

[ Voor 15% gewijzigd door Spike_wolf op 16-03-2005 22:12 ]

Humankind… be both.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:45
Me Asus v7700 had dat ook ,maar ik kreeg er echt koppijn van. Het had net iets te veel net of je een as niet meer kon verwerken of zo :? Echt waar, of die bril was niet zo fijn :(.

Verwijderd

Ik heb hem besteld, hopelijk werkt het een beetje met mijn 9700pro. Schijnt bagger te zijn met een ati en 3d-bril. Als het echt slecht blijkt te zijn maakt het niet zoveel uit omdat ik toch binnekort op geforce ga overstappen.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

(jarig!)
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 12:50:
Ik heb hem besteld, hopelijk werkt het een beetje met mijn 9700pro. Schijnt bagger te zijn met een ati en 3d-bril. Als het echt slecht blijkt te zijn maakt het niet zoveel uit omdat ik toch binnekort op geforce ga overstappen.
Ik wil graag je bevindingen horen, aangezien ik over exact dezelfde kaart beschik :)

Verwijderd

Zodra ik hem binnen heb zal ik een klein stukje over mijn ervaringen schrijven ;)

Verwijderd

Spike_wolf schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:10:
[...]

Ja ik vind het helemaal geweldig..
Het heeft bij iedereen een beetje een ander effect, maar bij mij werkt het geweldig :D
Spellen als UT zijn echt gaaf, k sping nog vaak aan de kant voor rockets die m'n scherm uit komen zetten, of Manhacks die m'n scherm uit komen stuiteren in Half Life 2 :P terwijl ik WEET dat ze er niet echt zijn :P geweldig gewoon :D

Je hebt echt het idee alsof je zo in je monitor kunt grijpen en de poppetjes van WoW zo op kunt pakken :D
T is net zoiets als die 3D films in t Dolfinarium en Euro Disney.. geweldige kwaliteit.

T is ook heel vet om race spellen als NFSU en NFSPU2 te spelen met zo'n bril op.. net of je echt in zo'n auto zit :P en dan lijkt het pas ECHT hard te gaan bij dat drag racen :P
heb jij ati of nvidia?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 23:01 ]

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:01
Scooper schreef op donderdag 14 oktober 2004 @ 01:19:

Vernieuwend is dat dit type bril ook kan worden gebruikt op lcd schermen, maar dan weer niet op schermen van de laptop. Ik vraag mij af waarom dit niet zou kunnen (mijn laptop is sneller dan mijn desktop :P).
Waarschijnlijk omdat je hem tussen de uitgang van videokaart en de monitor moet stoppen zodat dat ding kan herkennen wanneer er een beelde gerefreshed is

verder lijkt het me verre van ideaal op tft, die dingen ondersteunen toch maar maximaal 60 refreshes per seconde?

Freelance Drupal Developer

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ik heb een Asus GeForce FX 5700 256 MB DDR :)
En hij loopt er geweldig op :)

Humankind… be both.

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-02 17:31
jammer dat deze niet werkt met een beamer, anders zou je je eigen 3D bios kunnen maken :p

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
mhh ik word benieuwd :)
als de brillen tft zijn dan zou het niet zoveel uit maken dat ze een lage refreshrate hebben...
je ziet toch ook niks van 60hz op een tft?

Post snel je bevindingen! (en pics :+ )

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

aapenootjes schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 01:05:
jammer dat deze niet werkt met een beamer, anders zou je je eigen 3D bios kunnen maken :p
http://www.stereographics.com/

:9

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Antediluvian
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 23:54
FAD schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:06:
[...]
verder lijkt het me verre van ideaal op tft, die dingen ondersteunen toch maar maximaal 60 refreshes per seconde?
Een TFT heeft een veel hogere fequentie dan 60Hz. Het is niet omdat je videokaart maar aan 60(70)Hz beelden stuurt naar die TFT dat die TFT een slechte weergave.
Een TFT is niet zoals een CRT. Een TFT staat altijd aan dus de eigelijke Hz van een TFT hangt af van de Hz van het backlight dat gebruikt wordt.
Waarom denk je dat een TFT zo'n rustig statish beeld heeft?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb ook wel interesse en ben ook benieuwd of die lekker met een ATI kaart werkt. Overigens stap ik binnenkort over op TFT dus als iemand een ATI heeft in combi met TFT en dit brilletje dan ben ik helemaal happy :)

Verwijderd

Ik heb de bril vandaag ontvangen, ik kan hem alleen moeilijk aan de praat krijgen. Ik kan maar heel licht 3deffect krijgen. Het ligt waarschijnlijk aan ati, want hun support voor dergelijke brilletjes is echt dramatisch. Dat word een half jaartje wachten of een nieuwe kaart......

Ik had eerlijk gezegt ook niet anders verwacht want ik heb al op een paar andere fora gelezen dat ati niet top is in deze techniek, jammer.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 18:57 ]

• ixl85
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 18:56:
Ik heb de bril vandaag ontvangen, ik kan hem alleen moeilijk aan de praat krijgen. Ik kan maar heel licht 3deffect krijgen. Het ligt waarschijnlijk aan ati, want hun support voor dergelijke brilletjes is echt dramatisch. Dat word een half jaartje wachten of een nieuwe kaart......

Ik had eerlijk gezegt ook niet anders verwacht want ik heb al op een paar andere fora gelezen dat ati niet top is in deze techniek, jammer.
Ander kom even langs gereden :)
ik wil je brilletje wel graag testen!

wat ik wel zou doen is je bril testen op een andere kaart (nvidia) om te kijken of ie wel zeker werkt en hoe het er uit ziet... zoals ik al eerder zei; Ik vind het geen probleem om een tweaker over de vloer te krijgen :+

Verwijderd

Ik zou het dolgraag op een geforce willen proberen, zou een wereld van verschil moeten zijn. komt omdat geforce tijd besteed om eigen drivers te maken en ati geen hol eraan doet waardoor je wat algemene zooi krijgt die nauwelijk compatible is.

Ik zou mn ati zo om willen ruilen voor een 5800 ofzo :( (eey misschien een id)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 20:34 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-02 15:52

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 20:34:
Ik zou het dolgraag op een geforce willen proberen, zou een wereld van verschil moeten zijn. komt omdat geforce tijd besteed om eigen drivers te maken en ati geen hol eraan doet waardoor je wat algemene zooi krijgt die nauwelijk compatible is.

Ik zou mn ati zo om willen ruilen voor een 5800 ofzo :( (eey misschien een id)
anders praat nog meer onzin in een post.
man serieus jij hangt nog vast in de oude zooi van de rage en de 7000 kaartjes ?
heb met drivers van ati minder problemen als met die van nvidia hoor. ati brengt er een keer in de zo veel tijd een uit en die zijn dan gewoon fatsoenlijk. nvidia gooit je er zo wat mee dood.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Spike_wolf

Spike_wolf

Shunt schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 20:37:
[...]

man serieus jij hangt nog vast in de oude zooi van de rage en de 7000 kaartjes ?
heb met drivers van ati minder problemen als met die van nvidia hoor. ati brengt er een keer in de zo veel tijd een uit en die zijn dan gewoon fatsoenlijk. nvidia gooit je er zo wat mee dood.
Ik weet niet, maar voor zover ik weet ZIJN ER GEEN ATI stereo drivers voor de E Dimensional Bril, alleen wat drivertjes die door third partys gemaakt worden.
Zoals de TS zegt kan die bril ATI geen hol schelen, terwijl nVidia erg veel tijd in het geval steekt en idd hard mee werkt en z'n eigen drivers maakt die gegarandeerd compatible zijn met de bril en de video kaarten :)

edit:
typo :+

[ Voor 3% gewijzigd door Spike_wolf op 18-03-2005 20:46 ]

Humankind… be both.

Verwijderd

Shunt schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 20:37:
[...]

denk, lees eerst voor je zoiets schrijft. Ik heb verder NOOIT problemen met mijn 9700 pro gehad en de nieuwe catalist zijn trouwens wel weer crap (maar de vorige waren allemaal goed). Wat MIJ echter opvalt is dat geforce met drivers en support jaren een stapje voor is geweest en ik weet niet of jij je in die brilletjes ooit hebt gebruikt, maar ati's support daarin is brak. Ik kan je zo 10000 paginas op fora geven waarop dat woord bevestigt. Spike Wolf verwoord precies wat ik bedoel. Als ati eens zn best deed om uberhaupt wat te gaan zien in realtime 3d, ze moeten durven ontwikkelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 21:36 ]

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-02 03:42
De pixels op TFT schermen doven veel te traag uit (daarom krijg je ook ghosting op goedkope schermen) en dan werkt de techniek niet goed. Je moet een monitor hebben met een hoge refresh rate (zeg, 120 of 150 Hz) en die op die snelheid ook genoeg uitdoofd tussen opvolgende frames, zodat je echt een 3D effect krijgt.

[ Voor 52% gewijzigd door Soultaker op 18-03-2005 21:52 ]

Verwijderd

na een weekje te hebben geprobeert toch maar van ati afgestapt. Een upgrade kon zowieso wel weer een keertje dus ik ga overstappen op een 6600gt. Ik zal wederom mijn bevindingen posten, die waarschijnlijk een stuk beter zullen zijn.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ben benieuwd :)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

En al getest?

• ixl85
Heeft iemand ondertussen al ervaring met deze bril?
Ben heel benieuwd!!!

Verwijderd

helaas is er geen geld voor een nieuwe videokaart, nog steeds niks kunnen testen....
Pagina: 1