Mailserver

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008

• twincruiser
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-01 15:36
Dames en heren Jongens en meisjes.

Ik heb even een vraagje. In mijn huis staat een server. Die server staat altijd aan. Weet iemand of er software is die een mailserver ondersteunt. Met apache kan je een webserver hosten. Ik denk dat een mailserver software ook wel ergens te verkrijgen is. Als iemand iets weet bij voorbaat dank

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gaat 't om Linux of Windows? Ik gok op Windows..

Er vallen enorm veel mailservers te vinden via Google uiteraard, maar ik weet dat MDaemon van Alt-N wel een goeie is. Deze is echter niet gratis.

• twincruiser
Oke het is inderdaat windows. Anders moest ik alle systeemen in huis naar linux pleuren en ik zou dan een nieuwe modem moeten aanschaffen daar had ik allemaal geen zin in. Weet je wel of er open source mailservers te vinden zijn?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bij Windows ken ik persoonlijk alleen MDaemon, maarehm. Als jij 1 server hebt met een webserver en een mailserver en die is toevallig Linux, dan hoef jij echt niet alle andere workstations aan te passen naar Linux ofzo? SMTP is SMTP en POP3 is POP3 en HTTP blijft HTTP, of t nou Windows of Linux is.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

twincruiser: Welkom op GoT ;)

uiteraard wens ik je heel veel plezier hier, en op zich is dit het juiste adres voor vragen over allerhande software. maar het is hier op GoT wel de bedoeling dat je in eerste instantie zelf op onderzoek uitgaat. via google kan je rekenen op ongeveer 630.000 resultaten als je op zoek bent naar een mailserver.

ofwel, ga eerst even zelf op zoek naar een aantal mailservers en test hier en daar eens wat. als je dat hebt gedaan kan je altijd hier terug komen om te vragen naar meningen (van wat het beste is op dit gebied) of informatie (over hoe het nou exact werkt, uiteraard ook weer als je het niet op voordehand liggende plaatsen hebt kunnen vinden) ;)

goodluck!

Verwijderd

Mercury
gratis en goed.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

kgebruik zelf Mercury van www.pmail.com
en als ik een keer tijd heb ga ik uitzoeken hoe ik Squirrel aan die IMAP ga hangen.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• twincruiser
Ja maar mijn server verspreit het internet naar alle andere pc's. Als ik een linux mainframe heb en de rest is windows gaat alles tegen elkaar zeiken. Mijn modem is niet compaitiable met linux. Ik zou het wel kunnen doen maar dan moet de server veder weg staan. Dat wil zeggen dat ik een andere computer de internet verbinding op zich moet laten nemen. En die Mdeamon is wel erg duur. Je bent al gauw $300 kwijt.

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Alle machines naar GNU/Linux? Nieuw modem? Ik zou het maar gewoon bij Windows houden! ;) Wat je vraag betreft, heb je al gegooglet? Welke mailer daemons vind je niets? Welke begrijp je niet goed?

Verwijderd

Ja maar mijn server verspreit het internet naar alle andere pc's. Als ik een linux mainframe heb en de rest is windows gaat alles tegen elkaar zeiken.
Wat een flauwekul,hoe kom je hier bij :?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 00:22 ]

• twincruiser
Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 00:15:
[...]
wat een flauwekul,hoe kom je hier bij?
Dat leren ze tegenwoordig op de gemiddelde mbo niveau 4 opleiding en natuurlijk weet ik zelf ook wel dat ik alles in kan stellen. Maar als alles nu werkt vind ik dat prima en de meeste versies van linux nu heb ik het over mandrake en bijvoorbeeld winlinux kunnen compaitiable zijn met modems en hardware sharing maar voorlopig vind ik dat Bill het aardig voor elkaar heeft en dan xp niet eens zo hard zuigt. Ik heb interdaad een beetje gezocht. Maar ik kreeg niet wat ik wilde. Een vriend van me rade dit forum aan. Mdeamon kost mij persoonlijk een beetje te veel geld. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om geld te betalen. Ik vind het gewoon leuk om een mailserver te hosten. Op mijn opleiding heb ik dit eigenlijk nooit geambieert dus ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet opzetten. Het leek me wel een leuk idee.

• Sendy
  • Niet online
Je hebt mooie excuses. Waarom heb je nog niet gegooglet? Wat was het resultaat?

Verwijderd

naja,mercury doet alles wat je wilt op mailserver gebied.
Als je een keer een linux servertje wil opzetten kan je b.v. clarkconnect is een keer proberen.Minimale configuratie en je hebt dan een mailserver,webserver,ids,internetsharing enz.

• Luppie
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Mailenable is ook een hele goede windows Mailserver.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• twincruiser
nauw ik kwam eerst op een programma genaamd rockmailserver ofzo en die werkte niet echt. Altans hij werkte wel maar de eisen aan het systeem waren een beetje te hoog gegrepen. Daarna nog wat forums af gezocht maar ook dat leverde niets op. Ik heb nog een virus gedownload en toen kreeg de vliegende slingerschijt ervan. Dat was de aanleiding om het hier even gevraagt te hebben.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Mercury is leuk en aardig voor 1 domein en gebruiker, maar voor meerdere domeinen en gebruikers is het zeker niet geschikt. Ik heb het ook even geprobeert, maar ben toch weer gauw overgestapt op MDaemon (idd niet goedkoop, maar een beetje hosting voor een domein is dat ook niet...).

Verder zullen sites zoals download.com en tucows vast wel meer resultaten bieden dan alleen Mercury, velen waarschijnlijk ook nog eens freeware.

• twincruiser
Ja maar ik heb niet gezegt dat mercury niet werkte. Alleen heb ik het niet zo met linux altans ik ben niet ontevrede met windows. Ik ga hem wel even downloaden. even kijken hoe het werkt en dergelijke. Volgens mij zijn jullie het er unaniem over eens dat die de beste is.

• twincruiser
Ik ben het niet met je eens dat hosting niet goedkoop is je moet gewoon lang zoeken. en dan krijg je www.e-dentify.nl als resultaat bijvoorbeeld. Mdeamon is mij echt te duur voor iets dat leuk moet zijn. Ik ben de uwv niet.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Postman schreef op 14 oktober 2004 @ 00:37:
Mercury is leuk en aardig voor 1 domein en gebruiker, maar voor meerdere domeinen en gebruikers is het zeker niet geschikt. Ik heb het ook even geprobeert, maar ben toch weer gauw overgestapt op MDaemon (idd niet goedkoop, maar een beetje hosting voor een domein is dat ook niet...).

Verder zullen sites zoals download.com en tucows vast wel meer resultaten bieden dan alleen Mercury, velen waarschijnlijk ook nog eens freeware.
Wat is dat nou voor onzin? Okee, ik heb Mercury nog niet voor meerdere domeinen gedraaid, maar dat moet mogelijk zijn bij mijn weten. Maar hoezo zou het maar voor 1 gebruiker werken?
Ik gebruik het in een domein met bijna 1500 gebruikers en dat werkt toppie hoor...

/edit:
Op de mercury site zelf staat het volgende:
• Support multiple mail domains from one server

Voortaan effe zoeken voor je zoiets ongefundeerds roept...

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 14-10-2004 00:42 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

hmm... ik gebruik zelf QSMTP is volgens mij geschikt voor meerdere gebruikers, maar de linux compat. is mij niet bekend. Trail is gratis ;)

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
RobIII schreef op 14 oktober 2004 @ 00:40:
[...]

Wat is dat nou voor onzin? Okee, ik heb Mercury nog niet voor meerdere domeinen gedraaid, maar dat moet mogelijk zijn bij mijn weten. Maar hoezo zou het maar voor 1 gebruiker werken?
Ik gebruik het in een domein met bijna 1500 gebruikers en dat werkt toppie hoor...
Ok, 1 domein met 1500 gebruikers. Maar ik bedoelde dus meerdere domeinen mét meerdere gebruikers per domein. Ik kreeg dit niet voor elkaar (2 domeinen instellen ging al niet). Misschien keek ik verkeerd, maar na 2 uur was ik het wel weer beu...

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Postman schreef op 14 oktober 2004 @ 00:42:
[...]

Ok, 1 domein met 1500 gebruikers. Maar ik bedoelde dus meerdere domeinen mét meerdere gebruikers per domein. Ik kreeg dit niet voor elkaar (2 domeinen instellen ging al niet). Misschien keek ik verkeerd, maar na 2 uur was ik het wel weer beu...
Zie mijn edit in mijn vorige post. Het kan dus wél. Dat je het niet voor elkaar krijgt is heel iets anders, en ligt meer aan jou dan aan Mercury dus :Y) (NOFI hoor :> )

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• twincruiser
Oke mensen bedankt het werkt jullie kunnen nu allemaal een stikker bij de meeste komen halen >:)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ehm...
voortaan eerst [search=windows mailserver software]?

ps: let ook vooral op het relatief hoge percentage slotjes op mailserver topics binnen SA, dan moet er (als je minimaal 1 actieve braincell hebt) een lampje gaan branden.

EOF

[ Voor 61% gewijzigd door alt-92 op 14-10-2004 01:09 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

twincruiser, we waarderen het als je in het vervolg even zoekt voor je post; een mailserver is niets anders dan een stukje software wat je eenvoudig kunt vinden en configureren. Ook dit topic levert daarom een slotje op :) Nogmaals; even zoeken voordat je een topic opent helpt je vaak een stuk sneller aan een oplossing :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.