Wat is nou een normale waarde voor zo'n chipset? Die van mij zit gemiddeld op zo'n 45 graden. Is dat hoog of normaal? Ik heb deze NVidia op m'n MSI K8N Neo verwent met een Zalman, i.p.v. dat rammelende eveneens passiefe MSI blokje.
Normale temp is tussen de 30 en 40 graden. Maar 45 graden is geen probleem. Wel is dat vrij hoog, maar dat komt misschien omdat je geen of weinig airflow rond die NB hebt?
Is het chipset blokje ook 45 graden, als je dat met je hand voelt (schatten).. zo nee, dan zou je of een rotte sensor kunnen hebben, óf geen geweldig contact.
Wat was de temp voor de zalman?
Is het chipset blokje ook 45 graden, als je dat met je hand voelt (schatten).. zo nee, dan zou je of een rotte sensor kunnen hebben, óf geen geweldig contact.
Wat was de temp voor de zalman?
De maximumtemperaturen van chipsets liggen rond de 80~90 graden, ongeveer dezelfde als die van de CPU's dus
Zolang je PC stabiel is, ook onder stressomstandigheden, dan is het echt niks om je druk over te maken. Zie alsook de FAQ van dit subforum onder "Hoe warm mag mijn CPU worden?" voor dezelfde richtlijnen