internet explorer valt uit, internet is er nog

Pagina: 1
Acties:

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-12 11:03

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
Sinds vanavond werkt mijn Internet explorer niet meer goed. Hij geeft elke keer de melding weer dat hij de server niet kan vinden. Msn werkt echter nog, pingen ook.

Wat heb ik zoal gedaan:

-Ik heb al op spyware en virussen gescand.
-Ik heb ook DU meter geinstalleerd. Die geeft een bijna constante upload en download van 0.1kB/s.

-Ik heb ook mijn register een beetje doorgelopen. Ik heb daar de key wind32z gevonden. Er staat bij dat dat de usb drivers zijn voor windows.
-Vervolgens heb ik msconfig gestart en dan bij opstarten gekeken, daar staat dat wind32z 2x. Ik heb ze allebei gedisabled. Ik weet bijna zeker dat dit iets van spyware is oid, want ik kan nergens iets vinden over dit bestand.

Mijn vraag is echter: is mijn vermoeden correct en kan ik de registersleutels die iets van dat wind32z bevatten verwijderen??

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-11 08:21
wind32.exe is een virus. Dit hoeft dus niet te zeggen dat wind32z meteen slecht is, maar als je er niks over kunt vinden op internet is het meestal geen bestaand en nodig proces, en zul je het dus ook niet snel missen (zeker niet als je het uitschakeld en je pc werkt dan nog steeds :P)

Is je probleem met het verwijderen van die register waarden opgelost trouwens? Of werkt het dan nog niet?
En kun je pingen naar domeinnamen of alleen naar IP-adressen? Alleen IP betekend DNS problemen meestal.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De tip in SA FAQ: Outlook (Express), Internet Explorer, MSN messenger ken je al?

Een virus kan een achterlopende virusscanner uitschakelen (ook kan het simpelweg niet worden herkend, geen virusscanner is 100% en sommige zijn significant minder dan dat :+ ). Gooi dat bestand even door wat online virusscanners (Kaspersky, NAV, housecall, allemaal online te scannen. virusscan.jotti.dhs.org doet ze "allemaal" tegelijk.

Ondertussen SA --> Beveiliging & Virussen. Check de sticky topics aldaar even en geef je HJT log even als ook de virusscanners niets vinden :)
Welk OS?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-12 11:03

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
Ok de registersleutels zijn verwijderd en alles werkt weer. Ik had nog gezocht op win 32 usb2 en toen vond ie wat dingen over een wormvirus. Ik zal voor de zekerheid er nog een virusscanner overheen halen.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Verwijderd

Doe eens een poging met een andere browser;

bijvoorbeeld Mozilla Firefox, of Opera ;)

IE blijft natuurlijk een gebrekkige browser :r

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

dawharl: dit soort niet-onderbouwde trolls zijn op dit forum niet gewenst, daar hebben we bijvoorbeeld www.beginnersweb.nl voor, of soortgelijke fora.

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 14-10-2004 10:42 ]

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Mijn excuses,

Maar (uit ervaring) weet ik dat IE nog wel eens stuk wil gaan, zelf ook meerdere malen gehad, andere browsers deden het nog prima toen.
Pagina: 1