'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Verder evt. een klein beetje perspective oid veranderen maar dat lijkt me niet nodig.
leoaq.fm // Jeune Loop
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Anders is het misschien een idee om het grote plaatje ook even online te zetten. Ik wil best een poging wagen.Dexter schreef op 13 oktober 2004 @ 23:30:
Ik heb uit een mooi plaatjesboek een foto gescand die over twee pagina's verdeeld is. Nu wil ik die aan elkaar plakken, maar dan krijg je dus zo'n lelijke boekennaad in het zicht. (zie image). Kan iemand mij tips geven over hoe die naad weg te werken of te verminderen?
[afbeelding]
Omdat het plaatje een verkleinde weergave is graag uitleg over het hoe en wat en niet het plaatje gaan aanpassen (hoewel dat voor het resultaat natuurlijk altijd mag)
58x PV Enphase IQ8+, 16x PV SolarEdge, 2x PV los, 9x Marstek Venus E V3, Peugeot e-208
Groot plaatje 5 meg
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Hier op het werk worden boeken om gescand te worden uit elkaar gehaald; kaft los van pagina's. Leverd perfecte scans op. Maar dat wil je vast niet doen?
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
Hehe, ik heb precies dat gehad. Ik moest ook scannen uit een onmogelijk zwaar en dik boek: beetje aandrukken en dat scan-geval (met die lamp erin) liep vast.Dexter schreef op 14 oktober 2004 @ 08:59:
Die van mij ook niet...en als ik nog harder ga drukken denk ik dat de glasplaat van mijn scanner het ook niet leuk meer vindt
Duw met mate.
the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.
Heb eerst met vervorm filter beide kanten opgebold, heb daarbij het bootje in de gaten gehouden, zodat deze weer recht kwam te liggen.
Daarna het water onderin gekloont, zodat die lijn totaan het bootje weg was.
Lucht bovenin een selectie om de hijskranen en huizen heengetrokken, toen de lucht van de zijkanten in het midden gekloont.
Het bootje, de kade, pakhuizen, een beetje zitten klooien met helderheid. Dus kleine stukjes donkerder maken, stukjes klonen kopieren, en zo stukje bij beetje de middelste lijn weggehaald.
Kost je ongeveer 10 min, als je het echt goed wilt doen, ben je wel een uurtje bezig, heb nu grove selecties gemaakt, dus sommige details zijn weggevallen.
[ Voor 7% gewijzigd door Freddy_Fish op 14-10-2004 13:09 ]
Verwijderd
img.photobucket.comFreddy_Fish schreef op 14 oktober 2004 @ 11:52:
Kan helaas het eindresultaat niet posten, want heb geen webspace tot mijn beschikking.
100 MB gratis ruimte voor plaatjes, 2500 MB dataverkeer per maand. Handig voor dit soort dingen. Alleen worden plaatjes groter dan 250 Kb automatisch verkleind...

Als je het origineel moet hebben kan ik hem wel mailen.
Verwijderd
Plaatjes uploaden tot 1 mb, ongelimiteerd
Alleen even de url's onthouden.