Sweex USB 2.0 kaartje kan niet in pci?

Pagina: 1
Acties:

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 11:45
Ik heb vandaag een Sweex USB 2.0 kaartje gekocht voor 16 euro bij pcl computers (www.pclcomputers.nl)

Ik open me pc, ik probeer het kaartje erin te doen, achterkant lukt wel maar de voorkant gaat er niet in :s
Ik start dus even op, doet het wel, ookal installeert hij niet goed drivers maar apparaten aansluiten lukt wel.
In het boekje staat dat als het niet lukt om in een pci slot te doen, probeer een andere.
Ik heb ze alle 5 geprobeerd, doe ik gewoon iets fout?

Hijs trouwens wat anders dan andere pci sloten, er zitten namelijk 2 stukjes tussen het stuk van de kaart waarmee je em in het slot steekt.
Zoals dit >

Andere pci kaartje (lan kaartje bv.)

--------- ----

En deze sweex usb 2.0 is :

--- ------- ----

Wel even groot, in 1e opzicht.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hidde schreef op 13 oktober 2004 @ 23:14:
Ik heb vandaag een Sweex USB 2.0 kaartje gekocht voor 16 euro bij pcl computers (www.pclcomputers.nl)

Ik open me pc, ik probeer het kaartje erin te doen, achterkant lukt wel maar de voorkant gaat er niet in :s
Ik start dus even op, doet het wel, ookal installeert hij niet goed drivers maar apparaten aansluiten lukt wel.
In het boekje staat dat als het niet lukt om in een pci slot te doen, probeer een andere.
Ik heb ze alle 5 geprobeerd, doe ik gewoon iets fout?

Hijs trouwens wat anders dan andere pci sloten, er zitten namelijk 2 stukjes tussen het stuk van de kaart waarmee je em in het slot steekt.
Zoals dit >

Andere pci kaartje (lan kaartje bv.)

--------- ----

En deze sweex usb 2.0 is :

--- ------- ----

Wel even groot, in 1e opzicht.
Dat verschil in layout heeft te maken met het voltage (jij hebt een universeel kaartje te pakken zo te zien).

Kaartje moet op zich gewoon passen als het standaard pci is trouwens.

Overigens, welke chip zit er op het ding?
* TERW_DAN heeft nog een USB2 kaartje nodig die in een 64bit PCI slot past namelijk :P

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat kaartje hoort inderdaad prima te passen. Misschien helpt het om het uiteinde van de I/O kant (de voorkant dus) eens iets te buigen, al hoort het eigenlijk geen probleem te zijn deze kaart te installeren.
Terw_Dan schreef op 13 oktober 2004 @ 23:29:
[...]

* TERW_DAN heeft nog een USB2 kaartje nodig die in een 64bit PCI slot past namelijk :P
Het scheelt dat 64-bit vrij weinig met het voltage te maken heeft. :P

Verwijderd

Voor een overzichtje van PCI varianten, zie de PMG FAQ. :)

De Sweex PCI USB 2.0 kaartjes zijn niks bijzonders, dus kijk eens of dat bracket niet in de weg zit.
http://www.sweex.nl/product.asp?pid=188&s=1
http://www.sweex.nl/product.asp?pid=83&s=1

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Aikeleer schreef op 13 oktober 2004 @ 23:31:
Dat kaartje hoort inderdaad prima te passen. Misschien helpt het om het uiteinde van de I/O kant (de voorkant dus) eens iets te buigen, al hoort het eigenlijk geen probleem te zijn deze kaart te installeren.
[...]

Het scheelt dat 64-bit vrij weinig met het voltage te maken heeft. :P
Maar ik kan ook moeilijk een inkeping in een pci kaart gaan zagen natuurlijk :P (en je weet donders goed wat ik bedoel gezien jij zelf ook een mpx hebt :P)

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 11:45
Terw_Dan schreef op 13 oktober 2004 @ 23:29:
[...]

Dat verschil in layout heeft te maken met het voltage (jij hebt een universeel kaartje te pakken zo te zien).

Kaartje moet op zich gewoon passen als het standaard pci is trouwens.

Overigens, welke chip zit er op het ding?
Ik zou niet weten welke chip, ik zal es proberen om die voorkant eens te buigen. :)
Moet gewoon passen dus, anders ga ik even terug naar die winkel.

edit :

het buigen heeft geholpen, hij kon schijnbaar niet langs mn mobo :)
Enige is nu, ik krijg em niet op volledige snelheid, me pc ziet em niet als usb 2.0... maar zal wel, ik moet even goeie drivers vinden :)

[ Voor 20% gewijzigd door Hidde op 14-10-2004 00:29 ]

Pagina: 1